"wehhhh cikgu datang,duduk di tempat masing-masing"Azmi sebagai ketua kelas 5 Mawar memberi arahan kepada rakan-rakannya yang lain.
"Assalamualaikum dan selamat pagi semua"ujar cikgu Laila kepada semua anak muridnya.
"Waalaikumsalam dan selamat pagi cikgu"jawap semua pelajar kelas 5 Mawar.
"Ok baiklah semua duduk,owh ya cikgu hampir lupa kita ada pelajar baru hari ni"cikgu Laila memberi isyarat kepada Nazilah Armia untuk masuk ke dalam kelas. Lalu Nazilah berjalan ke arah cikgu dan terus memandang ke arah semua penghuni kelas 5 Mawar sambil tersenyum manis yang menampakkan kedua lesung pipitnya.
Disudut kelas itu terdapat seorang lelaki yang memandang tajam kearah Nazilah.
"Wehh Naz kenapa kau pandang budak tu macam nak tembus je"Syukri menegur Nazrin yang dari tadi memandang tajam kearah pelajar baru itu.
"Kau diamlah,aku tumbuk kang tak pasal-pasal tembus kat dinding"jawap Nazrin kepada kawan-kawannya.
"Wuhuuu takutnya.."ejek Syukri kepada Nazrin.
Harris dan Amir hanya menggelengkan kepala melihat Syukri dan Nazrin,tak habis-habis berperang.
"Ok awak boleh kenalkan diri kepada kawan-kawan baru awak"ucap cikgu Laila kepada Nazilah.
"Erm assalamualaikum semua,nama saya Nazilah Armia binti Rahmat..boleh panggil Nazilah je.Saya berpindah kesini sebab keluarga saya ada urusan kerja disini.Saya harap korang boleh beri tunjuk ajar"Nazilah tersenyum memandang kawan-kawan barunya yang lain.
"Ok awak boleh duduk disebelah Nazrin" cikgu Laila menyuruh
Nazilah duduk disebelah Nazrin.
Ada mata2 yang menjeling kearah Nazilah kerana cemburu sebab Nazilah duduk disebelah lelaki idaman gadis-gadis disekolah itu.
Lalu Nazilah berjalan kearah budak lelaki yang cikgu Laila tunjukkan tadi kepadanya.Nazrin hanya memandang keluar jendela.
Selepas itu cikgu Laila keluar dari kelas kerana ada mesyuarat.
"Hai nama aku tengku sharmila,panggil Milah je..kita kawan ok"Milah menyapa kawan barunya yang duduk dihadapannya.
"Err Hai..saya Nazilah Armia,boleh ke?? Sebab saya orang biasa je takde nama tengku..hehehe" balas Nazilah sambil tersengih macam kerang busuk.
Milah menampar manja bahu Nazilah sambil ketawa.
"Releks arr,santai je..pangkat tak penting pun dalam persahabatan ok,soo kita kawan..takde alasan."ucap Milah kepada Nazilah.
"Ok terima kasih sebab sudi berkawan dengan saya"Nazilah tersenyum manis kepada Milah.
"Ok no problem,nanti kita rehat sama-sama"
"Ok.." lalu Nazilah dan Milah membuat kerja sekolah masing-masing.🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
"Kringggggg" bunyi loceng menandakan waktu rehat bagi pelajar-pelajar di sekolah itu.
"Wehh jom arr kita pergi kantin,kang abis pula nasi goreng pattaya aku tu hehehe" Milah mengajak Nazilah ke kantin sambil memegang perutnya,dah macam mengandung je siap usap-usap perut lagi.
"Ahaha dah macam mengandung je aku tengok kau ni,ok jom arr" ajak Nazilah kepada Milah.
Mereka berjalan bersama-sama ke kantin.
"Bahhhh.." Hamida dan Adina menyergah Milah.Sabahat mereka.
"Oiii mak kau hijau" Milah terperanjat kerana disergah oleh rakan-rakannya.
Mereka semua ketawa sampai meleleh air mata.Milah menayangkan muka sakit hati kepada gengnya a.k.a sabahatnya sejak sekolah rendah lagi.
"Alololo jangan marah-marah..nanti lekas tua ahahaha" mereka ketawa lagi.
"Muka laki hang tua" Milah menjeling kearah Hamida dan Adina.
"Ahaha kitorang gurau jelah,ehh siapa kat sebelah hang ni"ujar Hamida lalu memandang kearah Nazilah.
"Owhh ni kawan baru kita,di baru je pindah kelas aku tadi,nama dia Nazilah Armia"balas Milah kepada Hamida dan Adina.Lalu mereka berjabat tangan.
"Nazilah,ni kawan-kawan aku hamida dan adina.Tapi diorang kelas sebelah.Kelas 5 Melati.
"Hehehe ok la jom kita ke kantin,aku lapar dah ni."
Mereka sama-sama berjalan ke kantin sambil berpegang tangan(bukan lesbian ok,biasalah perempuan mesti la sweet dengan kawan-kawan rapat dia kan ehehehe).
"Pstt Naz,tu bukan ke budak baru tadi.Dia dengan geng Red rose". Ucap Syukri kepada Nazrin.
Lalu mereka berempat memandang kepada budak baru tadi yang berjalan dengan rakan-rakannya.
"Cantik la budak baru tu,korang rasa dia takde boyfriend ke".Tanya Amir kepada kawan-kawannya sambil tersenyum.
"Kau jangan nak macam-macam ehh Amir,aku bagitau Adina nanti baru tau"Jawap Haris sambil membuat muka seram.
"Aku gurau je la,aku ni setia tau dengan Adina ehehe.."jawap Amir kepada Haris sambil senyum menampakkan giginya yang putih dan tersusun rapi.
"Ahaha tau takut.."ucap Haris sambil ketawa terbahak-bahak.
Nazrin yang dari tadi diam mula bercakap kepada gengnya.
"Korang jangan nak kacau perempuan tu ehh,tu aku punya."ucap Nazrin kepada gengnya dengan mukanya yang dingin.
"Eh sejak bila pula kau pandai jatuh cinta ni,bukan kau cakap perempuan ni menyusahkan ke?" Mereka memandang pelik kearah sahabat mereka.Pelik sebab selama ini Nazrin langsung tidak melayan perempuan-
perempuan yang selalu mengejar dia kesana sini.
"Entahlah bro,tadi dalam kelas hati aku ni berdebar je bila tengok muka dia.Aku rasa aku dah jatuh cinta pandangan pertama."ucap Nazrin sambil memandang ke arah Nazilah yang sedang makan dihujung kantin bersama rakan-rakanya.
"Uishh lain benar penangan budak baru tu kan,tak sangka hati beku macam kau ni pun boleh jatuh cinta."jawap syukri sambil lap airmata palsunya,buat-buat terharu ahaha.
"Kau diamlah,kang ada orang makan sup kasut jap lagi"Nazrin meluku kepala Syukri.
Haris dan Amir ketawa mengejek kepada Syukri.#Sorry kalau ada typo,nnti nora sambung.
Jangan lupa follow and vote oky,Jgn lupa beri komen😘😘
YOU ARE READING
Cinta Pandang Pertama
Teen Fiction[COMPLETE] Nazilah Armia,gadis yang pendiam dan pandai didalam kelas,anak kepada puan Dalisha dan encik Rahmat. Tengku Nazrin Arman,jejaka yang sangat tampan dan terkenal dengan sikapnya yang dingin,anak kepada Tengku Carla dan Tengku arash yang mer...