Nazilah sedang mengacau masakan di dalam kuali. Dia menghiris sedikit bawang besar ke dalam ayam masak merah. Itu merupakan lauk kegemaran suaminya setelah dia bertanya kepada ibu mertuanya tentang makanan kegemaran suaminya itu pada pagi tadi.
Nazrin yang terlena di atas sofa ruang tamu itu terjaga apabila terhidu makanan kegemarannya dari dapur. Dia bergegas menuju ke dapur apabila perutnya terasa lapar setelah terhidu haruman makanan itu.
Nazilah yang sedang mengacau masakan tersebut terkejut apabila ada sesuatu melingkar di pinggangnya. Bahunya pun terasa berat, dia berpaling memandang ke kanan. Terlihat Nazrin sedang memeluknya dan dagunya terletak kemas di atas bahunya. Terasa deruan nafas panas lelaki itu di tepi wajahnya. Dia terkaku.
"Sayang masak ape ni?" Tanya Nazrin memandang sambil memandang wajah isterinya yang kemerah-merahan itu. Macam tomato desis Nazrin didalam hatinya.
"Ayam masak merah.."terketar-ketar Nazilah menjawap,dia tidak selesa apabila diperlakukan begitu walaupun yang memeluknya itu suaminya sendiri.
"Macam tahu2 je ni makanan favourite abang,sayang tahu dari mana ni?" Ujar Nazrin sambil mencium wajah isterinya itu. Malu2 kucing pulak dah..hehe.
"Sayang masak je..tak tahu pulak ni makanan favourite abang" tipu Nazilah. Padahal dia tanya mak mertua dia tadi pagi. Takpe..tipu sunat hehe.
Nazrin Melepaskan pelukan dipinggang isterinya setelah puas mengusiknya. Nazrin menarik bangku dimeja makan dan duduk sambil memerhatikan isterinya memasak.💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
Nazrin membaringkan dirinya di sofa. Dia bosan kerana tidak tahu hendak berbuat apa memandangkan kerja pejabatnya sudah siap. Dia mengorak langkah mencari isterinya didalam bilik.
Nazilah yang baru sahaja habis mandi terkejut apabila melihat Nazrin yang sedang duduk di birai katil itu sambil memandang ke arahnya.
"Fuhh nasib baik aku dah siap pakai baju. Tapi kenapa dia pandang aku macam nampak hantu je" desis hati Nazilah sambil berjalan menuju ke meja solek.
"Sayang,kita main satu game nak tak?" Ajak Nazrin kepada isterinya.Nazila menggelabah.
"Main game apa?" Jawap Nazilah tergagap2.
"Buat baby nak" usik Nazrin. Dia menahan gelaknya apabila melihat Nazilah yang pucat lesi. Kalau kena toreh ni mesti darah tak keluar.
"Abang gurau je la,meh duduk sini. Kita main tanya2 soalan" ujarnya lagi. Kesian tengok si isteri yang sudah pucat lesi itu.
Nazilah menuju ke arah kat lalu duduk berhadapan dengan suaminya.
"Ok abang tanya sayang jawap" ujar Nazilah menyuruh suaminya bertanya.
"Kenapa dulu sayang terima abang jadi girlfriend sayang?"
Tanya Nazrin sambil memandang ke arah Nazilah.
"Err sebenarnya sayang suka abang dari dulu lagi. Itupun bila sayang tahu abang la kawan sayang masa kita kecil lagi. Ingat tak? Ujar Nazilah sambil menundukkan kepala kerana malu dia telah memberitahu isi hatinya.
"Owh jadi Mia tu sayang la,kenapa abang tak perasan langsung" ujar Nazilah sambil tersenyum. Tak sangka budak yang dia suka sewaktu kecil sudah menjadi isterinya sekarang.
"Ye tu sayang la" ujar Nazilah tersipu malu.
"Sebenarnya abang pun suka dengan Sayang, dari dulu lagi. Tak sangka jodoh kita kuat sampai sekolah menengah kita berjumpa kembali" ucap Nazrin bersyukur kerana telah menemukan mereka kembali.
"Abang nak kita mulakan hidup baru,maaf kalau selama ni abang ada buat salah dengan sayang. I love you Nazilah Armia Binti Rahmat" ungkap Nazrin mengucapkan kata-kata yang telah lama dinantikan oleh Nazilah.
"Ya sayang pun sama. I love you too Tengku Nazrin Arman Bin Tengku Arash" ucap Nazilah sambil memeluk Nazrin. Rasa bahagia mula bertapak dihati masing-masing.
Malam itu menjadi saksi percintaan dua hati itu.🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
"Goodmorning my hunny bunny"
Ucap Nazrin apabila melihat isterinya bangun dari tidur.
"Goodmorning too abang" balas Nazila sambil membalas pelukan suaminya itu.
"Abang pergi kerja dulu ye,dah lambat. Nasib baik bos" ujar Nazrin sambil memakai blazer.
Nazilah memperbetulkan tali leher suaminya itu.
"Abang..maaf tau tak sempat nak buatkan breakfast. Badan sakit sikit" Nazilah menundukkan kepala memandang lantai.
"Takpe sayang,lagipun abang jumpa klien kat restoran pagi ni sambil breakfast. Abang pergi dulu ok" ucap Nazrin. Nazilah menyalami tangan suaminya dan Nazrin mencium dahinya.
"Ok bang..hati2 keje tu" ucap Nazilah.
"Yelah,assalamualaikum..love you dear" balas Nazrin lalu berjalan keluar dari bilik.
"Waalaikumsalam..love you too"
Balas Nazilah. Lalu dia bangun dan mengambil tuala di penyidai baju dan masuk ke dalam tandas untuk membersihkan diri.🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Nazilah yang sedang menyapu halaman rumah itu tersentak sedikit kerana telefonnya berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Dia menyambut salam setelah menjawap panggilan tersebut.
"Assalamuaikum! hai beb lama tak call,kau sihat tak? Aku dengar kau dah kahwin dengan Nazrin? Betul ke? Tanya orang didalam panggilan itu.
"Amboi banyak soalan kau makcik,aku tak tahu nak jawap mana satu. Ha'ah lama tak call,maklum la dah ada encik suami..aku sihat,ya aku dah kahwin bulan lepas dengan Nazrin." Jawap Nazilah sambil duduk di taman rumahnya.
"Wahh tak sangka kuat jugak jodoh korang..hehe sorry tak dapat datang masa kau kahwin. Aku kat luar negara temankan suami aku outstation" balas Adina. Maklum la dia sekarang sudah berkahwin dengan Amir tahun lepas. Hamida pun sudah berkahwin dengan Haris. Tak sangka suami mereka merupakan sahabat dari sekolah lagi. Siapa tak ingat kawan2 Nazrin boleh baca balik bab 1 dan 2 hehe.
"Ya tu la pasal..Milah je belum kahwin lagi." Ujar Nazilah
"Ape kata kita kenen kan dia dengan syukri?" Adina mencadangkan kepada Nazilah.
"Taknak aku,tak pasal2 kena tibai dengan Milah" balas Nazilah. Takut kerana sahabat mereka yang sorang tu garang semacam je.
"Hahaha tahu takut..ha aku call kau ni nak ajak kau jalan. Milah dan Hamida pun ada sekali. Kul 2 aku datang ambil ok." Ucap Adina.
"Ok jumpa nanti. Assalamualaikum. Balas Nazilah.
Usai memberi salam, dia call suaminya untuk meminta izin jalan bersama sahabat-sahabatnya. Setelah diberikan kebenaran oleh suaminya,dia bersiap untuk jalan.Nazrin menghadap kerja di dalam pejabatnya. Terdengar bunyi ketukan dari arah pintu. Dia menyuruh orang tersebut masuk.
Kelihatan 3 jejaka masuk ke dalam pejabat itu. Nazrin terkejut dengan kehadiran sahabat-sahabatnya itu.
"Wehh bro..lama tak jumpa" ucap Nazrin lalu memeluk sahabat-sahabatnya itu.
"Ha'ah kau tau tak kitorang rindu dengan kau" ucap syukri
"Eh dah macam kunyit je" balas Nazrin menayangkan wajah geli geleman.
"Kau la kunyit,aku lelaki sejati ok" balas Syukri menayangkan penumbuknya.
"Aku bukan kunyit ok,kalau aku kunyit takde la aku kahwin dengan Nazilah" Nazrin tersenyum-senyum apabila menyebut nama isterinya itu.
"Amboi..bukan main lagi penyakit angau kau ni" ucap Amir. Bahagia nampaknya sahabatnya itu.
"Mestilah..pengantin baru kot"sampuk Syukri
"Dah la jom kita pergi lunch" ucap Haris setelah lama memerhatikan gelagat mereka.
"Ok jom,aku belanja" ucap Nazrin lalu mereka berempat keluar dari pejabat dan menuju ke restoran yang berdekatan.***
#sorry lmbt update,enjoy reading.😘😘
YOU ARE READING
Cinta Pandang Pertama
Teen Fiction[COMPLETE] Nazilah Armia,gadis yang pendiam dan pandai didalam kelas,anak kepada puan Dalisha dan encik Rahmat. Tengku Nazrin Arman,jejaka yang sangat tampan dan terkenal dengan sikapnya yang dingin,anak kepada Tengku Carla dan Tengku arash yang mer...