SH7

53 8 4
                                    

Isya berjalan laju meninggalkan Efraz yang berusaha mengejarnya dari belakang sambil terjerit-jerit memanggil namanya. Isya buat-buat pekak. Malas hendak melayan Efraz.

Isya menghentikan langkah tatkala terlanggar seorang perempuan. Dia tidak memandang wajah pelajar itu melainkan menunduk. Buku yang dipegang pelajar itu tadi terjatuh ke lantai.

Dengan tergesa-gesa Isya memungut buku itu. Pelajar perempuan itu pula hanya berdiri sambil bercekak pinggang. Isya berdiri lalu mengangkat sedikit wajahnya. Nametag pelajar itu dilihat sekilas.

Ros Dayang Elyana

Isya terkaku seketika. Siapa yang tidak mengenali perempuan itu? Hot student di sekolah. Isya menunduk semula. Tangannya sedikit terketar menghulur buku kepunyaan Ros itu.

Ros merampas kasar bukunya sebelum menolak bahu Isya menggunakan dua jarinya membuatkan Isya sedikit terundur. "Kau takde mata? Atau mata kau letak kat belakang bodoh!"

Isya sedikit terhinjut. Matilah dia kali ini. Entah kenapa sekarang dia mengharapkan kehadiran Efraz.

"Aku geram betullah dengan perepuan sampah macam kau ni! Eihhh!!" Ros mengangkat tangan ingin menampar pipi mulus Isya. Namun terhalang apabila ada tangan lain yang menggenggam kemas lengannya.

"Siapa yang sampah?" Efraz bersuara datar. Nasib baik dia datang tepat pada masanya.

Isya mendongak. Efraz. Isya menghembus nafas lega. Dia memandang sekeliling. Ramai pelajar yang berkumpul. Entah sejak bila mereka tercegat disitu.

"Lepas-" Ros ingin melawan namun pergerakannya terhenti tatkala melihat wajah lelaki dihadapannya ini. Muncul satu idea dimindanya.

Ros buat gaya seperti sedang menangis. "Awak.. dia sengaja cari pasal dengan saya. Dia langgar saya then.."

"Then kau cakap dia sampah. Macam tu?" Efraz membalas dengan nada sindiran. Dah terang lagi bersuluh kesalahan memihak kepadanya. "Kau ingat aku bodoh sangat ke?"

Ros memandang anak mata Efraz. Dia memeluk Efraz secara tiba-tiba namun ditolak kasar oleh lelaki itu.

Jari telunjuk Efraz dihalakan ke arah Ros. "Kau.. lagi jijik dari sampah" Efraz berkata sebelum beredar. Tangan Isya digenggam kuat lalu dibawa bersama.

"Efraz.. lepas.. sakitlah" Isya berusaha meleraikan tangan Efraz.

"Aku takkan lepaskan kau sampai kita tiba di kelas" Efraz berkata datar. Wajahnya kelihatan tegang.

"Efraz malulah sikit. Orang nampak" Isya rimas. Dia masih berusaha meleraikan genggaman tangan Efraz.

"Biar diorang nampak. Sampai takde yang berani sentuh kau lagi"

Isya menghentikan langkahnya. Dia merampas tangannya dari genggaman Efraz. "Jadi kau ingat kalau kau buat begini diorang takut lah? Camtu? Kau buat macam ni akan menambahkan masalah je" Isya mendengus kasar.

"Kau tak percayakan aku ke? Aku boleh jaga kau Isya" Balas Efraz.

"Kau takkan ada sentiasa untuk lindungi aku Efraz. Please lah" Isya berkata perlahan. Dia ingin beredar namun Efraz pantas menangkap lengannya.

"Aku akan usahakan untuk sentiasa dengan kau. Setiap hari, setiap minit, setiap saat, setiap detik" ujar Efraz.

Isya mengeluh. Berjiwanglah pula mamat ni. "Kalau aku masuk tandas kau ikut juga?" Soal Isya. Dia memandang anak mata Efraz.

Sweet HurtWhere stories live. Discover now