Vandaag is het 4 oktober, een nieuwe schooldag. We hebben leuke leerkrachten en stomme leerkrachten. Het eerste uur hebben we toneel, iedereen trouwens want we gaan oefenen voor de schoolmusical, dus toneel met zingen. En ik.. ik kan niet zingen vind ik. Iedereen, alle leerlingen waren in schoolschouwburg. Vandaag moeten we eerst een stukje spelen en daarna zingen. Het toneelspelen ging best goed (vond Iris) nu het zingen.
(Het liedje is hetzelfde als dat van de hongergames 3)
Are you, are you
Coming to the tree
They strung up a man
They say who murdered three.Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.Are you, are you
Coming to the tree
Where the dead man called out
For his love to flee.
Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.Are you, are you
Coming to the tree
Where I told you to run,
So we'd both be free.
Strange things did happen here
No stranger would it be
If we met at midnight
In the hanging tree.Iedereen zweeg, het was vast vreselijk. Toen begon iedereen te klappen en te juichen, ze gingen allemaal rechtstaan. Diegene die konden floten ook op hun vingers. Meneer Loxley kwam naar mij toegelopen. Hij vond het prachtig. Dus ik kon tevreden gaan zitten, rustig was het niet want Iris vloog me om de hals.
"Wie kon hier zogezegd niet zingen? Dat was prachtig."
"Dankje."
"Niet zo verlegen."
"Ik hou van jou Iris."
"Ik ook van jou Jill."
Meneer Loxley was de beste toneel-leerkracht van de school dus hij moest praten.
"Beste lln, jullie hebben het allemaal goed gedaan. Nu mogen jullie naar huis. Morgen hebben we de musical en de rollen klaar. Dus kom morgen allemaal terug naar hier."
Iedereen begon te juichen, zou je niet? Je mag vroeger naar huis! Ik en Iris namen die gelegenheid om naar de cinema te gaan om 'The Maze Runner' te gaan kijken. Na de film bracht ik Iris thuis en ging zelf ook naar huis. Thuis nam ik mijn laptop en schreef nog wat op wattpad, daarna was het 6 uur. Het was zo een speciale avond in Bilzen en ik en mijn ouders gingen kijken. Een man sprak mij aan en vroeg of ik wouw invallen bij het toneel dat ze gingen doen. Van mijn ouders mocht ik dus ik ging mee. Het ging over een meisje dat zeer goed kon boogschieten en daardoor in het leger werd gehaald. Ik moest dat meisje spelen, maar goed dat ik kon boogschieten. Na het toneel klopte iedereen in zijn handen. Dit was dus echt toneel. Toen ik terug bij mijn ouders stonden kwam er een man van rond de 40 naar ons toe.
"Hallo meisje, ouders. Heb jij met je school binnenkort schooltoneel?"
"Nee, we hebben op 12 januari een schoolmusical."
"Mag ik tickets?"
"Natuurlijk, je kan vanaf morgen tickets bestellen."
"Oké, dank. Prettige avond verder." En hij liep gewoon weg, rare man. Verder amuseerde ik mij nog te pletter. En ging tevreden slapen.
~~volgende ochtend~~
De regen maakte mij wakker. Ik voelde dat er vandaag iets speciaals ginggebeuren. Wat was dat hij al weer? Denk, denk, denk... oh ja, de rollen worden verdeeld. Ik vloog in mijn kleren, deed mijn haar, poetste mijn tanden na het ontbijt en deed mijn medaillon aan, het was een familie erfstuk. (Je ziet het medaillon boven op de foto maar de edelsteen is blauw). Ik vertrek naar school en ben er juist optijd. Ik en Iris lopen naar binnen en gaan zitten, zitten... eerder wiebelend zitten. Nieuwsgierigheid heerst!
Meneer Loxley, mevrouw Carter en mevrouw Parker kwamen binnen en gingen op het podium staan.
"Welkom terug...,
***************************
Heeeeeyyyyyyyyyyyyyyaaaaaa
How do you think?
Luf u
JE LEEST
Forbidden Love *On hold*
Teen FictionJill is een doodnormaal meisje van 15 jaar. Ze heeft rosse haren en een bleke huid. Haar ogen waren mooi licht blauw. Ze leidt een gewoon leventje net zoals jullie. Haar bijnaam was wortel want ze had rosse haren maar dat vond ze zelf niet erg want...