Het was vandaag 12 januari, ja, vandaag was de Musical. We hadden nu generale repetitie want nog 5 uur en hij zou beginnen. Tijdens de generale liep Alles, maar dan ook Alles fout! Lampen werkten niet, mensen die hees waren env. Maar je weet wat ze zeggen, een slechte repetitie is een goeie show. Na het 'slaapfeestje' van mij en Iris was niet echt veel gebeurt. Alleen Whatteny was nog eens langs gekomen met een zak wortels, grappig hoor. Het is nu 4 uur nog 1 uur en het zou beginnen. Ik liep de trap af en Whatteny liet mij struikelen. Gelukkig had ik bij de turnkring gezeten dus maakte ik een salto en kwam terug op mijn benen terecht.
"Wortel! Gelukkig ben je niet gevallen." Zei Iris, "Oh ja, we moeten gaan klaarstaan."
"Oké kom eraan." En ik wandelde achter haar aan. Had ik al gezegd welke rol Whatteny had? Wel, zij was de moeder van 1 van de Heaters en mocht 10 zinnen zeggen, niet bepaalt haar droomrol. Ik kwam bij de coulissen aan, meneer Loxley kwam naar me toe.
"Weet je wat je moet doen?"
"Ja meneer, ik weet het nog."
"Oké, veel succes!"
"Dankje."
Ik keek nog op de tv die er hing, zo kon je alle mensen zien zodat zij jou niet zien. Ik zag mijn moeder en vader en mijn grote zus. Ik zag Iris haar ouders en haar broer. Maar vreemd genoeg zag ik ook die vreemde man van in Bilzen toen. Ik dacht dat dat een grap was. De lichten doofden. Ik streek mijn jurkje nog eens plat (je ziet het jurkje op de foto) en liep het podium op met Iris achter mij.
Na de afloop bogen we allemaal tegelijk en toen het licht uit ging haasten we ons naar de coulissen. De leerkrachten klapten toen we binnen kwamen.
Prachtig, alles is perfect gedaan. Jill, heel mooi gezongen en zie je wel. Niet zo onzeker zijn.Terwijl ze doorgingen met proficiateren bloosde ik. Ik had nog nooit zo een compliment gekregen. Ik moest ook denken aan morgen want dan is het mijn verjaardag. Iris wekte mij uit mijn gedachten door mij een dikke knuffel te geven, ik knuffelde even enthousiast terug. En ik had een nieuwe bijnaam voor haar nl. blackie want ze had zwarte haren. Note origineel maar toch... ik moest er een verzinnen. Later die avond lag ik in mijn bed, mijn zus kwam me storen. Mijn zus heette Louise en was 24 jaar. Ze was getrouwd en zwanger. Ik zou tante worden op 14 correctie 15 jarige leeftijd. Het was praktisch al 00.01. Mijn zus leek eigenlijk in de verste verte niet op mij, ze had bruine haren en bruine ogen, mijn ouders ook. Ik weet niet van wie ik de rosse haren geërfd heb.
"Proficiat wortel! Ik heb je toch niet wakker gemaakt hé?"
"Neen, bedankt en hoe ken je mijn bijnaam?"
"Tja, ik ben je zus, nooit blijft iets geheim voor mij van jouw."
"Weet ik, daar baal ik van."
"Hahaha, ga nu maar slapen, morgen, beter gezegd vandaag wordt een mooie dag."
"Slaapwel" geeuwde ik en viel in slaap.
~~ 13 JANUARI~~
Ik werd wakker met een gevoel dat vandaag en zeer leuke dag ging worden. Ik stond op, trok kleren aan en poetste mijn tanden, het was toch al te laat voor ontbijt, het was al 11 uur. Ik wouw net de trap aflopen toen ik me bedacht dat ik mijn medaillon nog niet aan had. Ik deed hem rap aan en liep naar beneden. Het was stil in huis. Bijna te stil. Ik ging in de living kijken, niks. In het bureau, niks. De keuken, ook niks. Niemand was thuis, ik was alleen. Ik begon wat te tekenen wat ik heel graag doe, ik hoorde de bel niet eens gaan. Na 3 keer de bel niet gehoord te hebben schrok ik op bij de vierde. Ik liep naar beneden en deed de deur open. Iris stond in de deur.
"Happie birthday, wortel!"
"Dankje blacky!"
We knuffelde elkaar plat en gingen in de zetel zitten. Iris toverde zodra we zaten een pakje in haar handen.
"Alstublieft, speciaal voor mijn wortel."
"Oh.. Iris, dat had je niet hoeven doen, bedankt!"
"Oh, das graag gedaan."
Ik maakte het pakje nieuwsgierig open en zag super, maar dan ook super leuke oorbellen. Ik trok Iris in een knuffel en knuffelde haar. Na zo'n duizend keer danku te hebben gezegd kwamen mijn ouders thuis, mijn zus was er ook bij.
"Proficiat slaapkop!" Gniffelde ze
"Dankje."
Mijn ouders wensten mij ook proficiat en gaven mij de nieuwste gsm cadeau. Ik was super blij. Er is iemand aan de deur klonk het ineens. Nochtans verwachten we niemand. In opende de deur en zag die vreemde man aan. Hij vroeg of hij mocht binnen komen en ik liet hem binnen. Ik wees hem de living en ging wat drinken halen voor de anderen. De meneer wenste mij proficiat toen hij alle ballonnen zag hangen en ging zitten.
Mijn moeder vroeg beleeft: "Wat komt u hier doen als u zo vriendelijk wil zijn?"
"Ik kom je dochter een unieke kans aanbieden." Ik kwam binnen met de drankjes en gaf iedereen iets. Maar die meneer hoefde niks."
Hij vervolgde: "Laat ik me eens voorstellen," hij deed zijn vermomming uit, "Ik ben Steven Spielberg, ik werk momenteel samen met Peter Jackson aan een nieuwe film."
Het nieuws was als een bom ingeslagen. Steven Spielberg, in onze living. Iris was flauw gevallen en ik maakte haar weer wakker.
"Steven Spielberg. Wat moet u van mijn dochter?" Vroeg mijn moeder.
"Zoals ik al zei, ben ik een nieuwe film aan het maken en ik wil dat uw dochter, Jill als ik mij niet vergis, erin mee speelt."
Het was doodstil in de kamer, je kon een speld horen vallen, zo stil was het.
"Mij?" Vroeg ik verbaasd.
"Ja jou."
Het was weer stil. Ik en Iris keken naar elkaar en begonnen ineens te schreeuwen. 'Omg omg omg, ik mag meespelen in een film. Wat een verjaardagscadeau! Ik wouw overduidelijk wel. Maar mijn ouders keken bedenkelijke, mijn zus was wel grote fan. Na mijn ouders smekend te hebben aangekeken gaven ze toe. Ik sprong een gat in de lucht.
"Waarom kiest u mij uit alle meisjes ter wereld?"
"Ik zocht naar een nieuwe superster en ging vermomd rond. Ik zag jouw toen acteren en ik dacht: ja, dat gaat ze worden."
Spielberg zei waar we morgen naartoe moesten, zei ons gedag en ging weg. Ik en Iris waren nog altijd aan het springen. 'Omg, ik deed mee aan een film.'
****************************
Heeyyyyyyy..... zouden jullie ook zo een verjaardagscadeau willen krijgen? Ik wel.
Luf u Xxx
JE LEEST
Forbidden Love *On hold*
Teen FictionJill is een doodnormaal meisje van 15 jaar. Ze heeft rosse haren en een bleke huid. Haar ogen waren mooi licht blauw. Ze leidt een gewoon leventje net zoals jullie. Haar bijnaam was wortel want ze had rosse haren maar dat vond ze zelf niet erg want...