Mijn leven, nee mijn verhaal begon op school, mijn leven begon op mijn geboorte. Dus mijn verhaal begon op school, op het 4de middelbaar om precies te zijn. Het was die dag 1 september, ook wel bekent als de stomste dag van het hele jaar! Ik ging naar school (logisch) met de fiets (zoals altijd). Na een kwartiertje fietsen kwam ik op school aan. Ik was niet laat en niet vroeg, goed optijd dus. Ik keek eens rond op de speelplaats, waar is Iris? Iris is mijn beste vriendin sinds de kleuterklas en de uitvinder van wortel, mijn 'oh zo' populaire bijnaam. Na een tijdje zie ik haar. Ze loopt naar mij toe.
"Hoe was de vakantie?" Vragen we allebei tegelijkertijd. We beginnen te lachen.
"De mijne was fantastisch!" Verteldt ze
"Mijne was... te kort." Antwoord ik blij terug.
TRRRRRIIIIIIIIIIIINNNNGGGG die stomme bel ook, hij verpest ons hele gesprek, niet dat je het zo kon noemen hoor maar toch. We liepen naar de theaterzaal en namen plaats. Er waren veel vierde jaars zo te zien, te veel. Er kwam een vrouw op hoge hakken en een té kort kleedje het podium op gelopen. Volgens mij is dat de directrice. Brr ik hoop dat ze niet streng is.
"Welkom," haar stem galmde door de zaal,"welkom op onze school. Ik ben jullie directrice dus noem mij maar mevrouw Parker. Jullie zijn vierde jaars dus de jongste van de school. Maar jullie zijn geen baby's meer, begrepen?"
"Ja mevrouw."
"Dus ga naar jullie klaslokalen, in de gang hangt op waar je moet zijn." Iedereen liep naar de gang.
"Zeg.. mevrouw Parker is nogal... hoe zeg je dat?" Zei Iris
"Ehhmmm.. een kakmadam?"
"Ja precies, een kakamadam."
"Hopelijk is onze mentor niet zo."
Ik keek op het lijstje en zag dat we naar lokaal A4.3 moesten gaan. Dat was een zeer gezellig lokaal op zolder met een dakraam en planten. We gingen naar binnen, we zaten in een klas van 20 leerlingen, precies goed, ik bedoel 10 meisjes en 10 jongens is goed toch? Onze mentor kwam naar binnen, het was een man van 35 jaar gok ik, vrij jong dus, hij had een vriendelijke uitdrukking op zijn gezicht en had (nu al) lachrimpels. Hij leek aardig vond ik. Hij heet Edward Loxley, meneer Loxley voor vrienden, of Eddy maar dat mocht alleen als we in zijn les waren. Hij gaf aan ons toneel, po en chemie, raar derde vak, ik weet het. Nu ik zij dat we met 20 in de klas waren toch? Wel dat klopt niet helemaal, er was nog eentje te laat, gelukkig een jongen, maar nu zitten we dus met 21 in de klas. De 'laatkomer' heet Julien en was eigenlijk niet mis. Niet dat ik verliefd was ofzo, gewoon hij was niet mis. We kregen een rondleiding door de school en ik moet zeggen, het is een REUZE school. We hebben een park aan de school en een sportplein. Er was ook een klein bos en een meer/vijver achtig iets. Niet mis dus. Namiddag mochten we al naar huis maar ik en Iris gingen shoppen! Na een paar winkels te zijn langsgelopen kwamen we aan een winkel met super leuke kleren. Ik kocht een wit hemd topje en een jeans-short, Iris een roze t-shirt en een blauwe spijkerbroek. Ik vond haar keuze echt mooi. Daarna gingen we naar mijn huis. FILMPJE NEMEN!!! We keken een marathon van alle 3de lord of the rings na elkaar. We belden ertussen of Iris mocht blijven slapen en dat mocht, fantastisch! Om 12 uur lagen we in ons bed hopend dat we leuke leerkrachten kregen.
JE LEEST
Forbidden Love *On hold*
Fiksi RemajaJill is een doodnormaal meisje van 15 jaar. Ze heeft rosse haren en een bleke huid. Haar ogen waren mooi licht blauw. Ze leidt een gewoon leventje net zoals jullie. Haar bijnaam was wortel want ze had rosse haren maar dat vond ze zelf niet erg want...