{Scène's, letters and exams}

69 6 0
                                    

"Fantastisch!" Brult Steven.

"Hoezo?"

"Dan kunne jullie jullie nog meer uitleven in de rol! Nu we waren nog niet klaar. De helpers van Tritiny alias Whatteny zijn Merel Overboard and Noâ Biscotti."

De meisjes komen lachend het podium op en gaan bij Whatteny zitten.

"Nu. Boyfriend of Lola wordt gespeeld door Johnny Depp, hij zit hier langs mij, het is ook de beste vriend en de manager, redelijk belangrijk dus, van de acteur die bij jullie in de klas komt zitten."

Louise begint te blozen en kijkt naar mij, ik grinnik.

"Nu de acteur zelf is Orlando Bloom. Brad Pitt zal de 2de beste vriend van Bloom zijn en het lief van Amy, die door Marian gespeeld wordt."

Amy begint zowat te hyperventileren en ik moet haar rustig houden, gelukkig valt het niet op.

Iris

School is saai, school is saai, school is saai. Ik leg zuchtend mijn pen neer, ik mis Jill. Ik strompel naar beneden en neem een zak snoep. Dat wordt smullen! Ik hoor iemand achter mij kuchen.

"Wat is Arthur?"

"Ik wil op snoep hoor!"

"Klein kind dat je bent!"

"Hé, ik ben wel groter als jouw hoor."

"Pff, ik heb hier geen zin in Arthur."

"Je mist Jill hé?"

"Ja, hoe zou het met haar zijn?"

"Vast goed hoor Iri. Nu effe door blokken en als de examens gedaan zijn dan is het paasvakantie en dan kunnen we Jill uitnodigen."

"Ze heeft vast beter vriendinnen nu."

"Daar ben ik niet zo heel zeker van hoor!"

"Ik ga studeren bijna klaar."

"Sgoe Iri..."

"Hou op met Iri zeggen!"

Daarna stamp ik naar boven, ik nestel me weer boven mijn boeken en begin te blokken.

Jill

Na de rolverklaringen sprintte ik naar huis en fris me op, eens zien welke dag is het vandaag. Yes, nog 2 dagen en dan paasvakantie. Ik ga dan naar Florida en ik heb een verassing voor Iris. Goh, hoe zou het met haar gaan. Ik wandel de trap af, ik neem nooit de lift! En ik neem een taxi en stop bij een knus restaurantje. Voorlopig wordt ik nog niet herkent op straat en daar ben ik wel blij om. Na het eten bekijk ik fb even en ga daarna slapen, morgen zouden de audities beginnen. En, dan ga ik de verassing naar Iris doorstuderen.

Iris (volgende ochtend)

Ik wordt wakker van de wekker en sta zuchtend op, nog een dagje examens. Het worden wel de laatste, Frans en Fysica. Ik wandel naar beneden en eet vluchtig een ontbijt, daarna koers ik terug naar boven en neem mijn boekentas, ten slotte vertrek ik naar school, jammer. Ik kom op school aan en ga bij Emma staan, zij is de enige die ik nog vrij aardig vindt. De rest v.d. meisjes zijn barbiepoppen. De bel gaat en wij lopen naar binnen. We hebben nu examen Frans en na de pauze examen Fysica. Het examen was hartstikke moeilijk, het lukte wel maar het was moeilijk. Tijdens de pauze werd ik bij de directeur geroepen.

"Hallo, Iris."

"Hallo."

"Er is telefoon voor jouw."

Ik neem op en hoor een bekende stem aan de andere kant.
Heeeyy Iris
Euuh, heey.
Hoe gaat het met je examens, succes nog met fysica.
Goed, dankje maar wie ben je?
....
Wel
Weet je dat dan niet? Ik ben het Jill.
Aaaaaahhhh Jill, eindelijk!!!!
Hahaha, iets zachter meissie, de directeur staat nog altijd voor u.
Waarom bel je?
Om u zenuwachtig te maken...
Waarvoor?
Ik heb iets opgestuurd en het is vandaag aangekomen.
Oh thanx, wat is het?
Zeg ik niet!
Kom op!
10...9...8
Waarom tel je?
6...5...4
Waarom tel je?
3...2...1...

Forbidden Love *On hold*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu