{plane flight}

49 5 0
                                    

Ik kan het nogal tijd niet geloven, ik zit in de 1ste klas! De vliegtuig reis is wel lang en super saai. Hoe ver licht Amerika van Europa wel niet? Ik zat aan het raam en keek naar de eindeloze Oceaan. Ik zat naast Steven Spielberg die aan het bellen is met zijn producer denk ik. Ik moet dringend naar het wc en vraag of ik mag passeren. Er is alleen een wc bij de tweede klasse dus ik loop rustig door de 2de klasse. Ik stap het 'hokje' in en draaide mij om om de deur op slot te doen, toen ik een man naar mij zie kijken. Het is diezelfde man als diegene die op het vliegveld de hele tijd naar mij keek. Ik krijg er de kriebels van! Ik loop terug naar mijn plaats en ga zitten. Nog altijd alleen maar water dat ik kan zien uit het raam. Ik neem mijn gsm en stuur Iris een snap, het afscheid was hartverscheurend geweest, de hele klas was mij komen uitzwaaien. Ze dachten allemaal dat ik een uitwisselingsproject ga doen. et meisje uit het zesde die boos op mij was omdat ik de hoofdrol kreeg stapte ook in het vliegtuig, ik had gehoord dat zij auditie ging doen voor een film. Nou ja, ik hoop dat ik haar niet hoef te zien. Ik heb bij het afscheid met Iris zelfs gehuild beken ik. Steven begint ineens te praten.

"Weet jij eigenlijk waarover de film gaan?"

"Ehh..eerlijk gezegd niet."

"Het gaat over een tiener meisje die zoals iedereen naar school gaat. Op een dag komt er dan een bekende filmster bij haar op school zitten en zelfs bij haar in de klas. Maar in die tijd ontdekt ze een geheim over haarzelf en over haar geschiedenis. Ze wordt ook nog eens verliefd op de jongen maar een ander meisje heeft haar zinnen ook op die jongen gezet."

"Oh, en wie speel ik?"

"Jij speelt het meisje die verliefd wordt. En Angelina Jolie speelt je mama."

"Speel ik de hoofdrol?"

"Ja, samen met het andere meisje jou tegenspeelster."

"Wie speelt dat andere meisje?"

"Nog niemand, we moeten nog audities houden. Je mag komen kijken bij de uitslag hoor."

"Oké."

Hij is nog niet gedaan met spreken want schalt er een stem door de speakers. Aandacht aandacht, we komen aan in New York! Ik kijk uit het raam en zie land opdoemen voor mij. Hoge gebouwen, en het vrijheidsbeeld. Wat een prachtig zicht. Een stewardess komt naar ons toe en zegt tegen iedereen in het Engels, maar in het dialect Engels, van de eerste klas. Binnen 5 minuten komt er onder ons een gras perkje met het privévliegtuigje naar Hollywood , jullie zullen daar uit het vliegtuig moeten springen om geen argwaan van de andere mensen te krijgen. Ik snap er geen bal van. Steven knikt en iedereen staat op. Ik ook, want ik wil niet alleen blijven. Ik volg hun tot een deur waar iedereen een parachute aan doet. "Wacht, nee nee nee nee nee, gaan we springen?" "Euh.. ja." Zonder dat ik verder kan protesteren doen ze mij ook zo een pak aan terwijl ze zeggen dat ik gewoon hetzelfde als de anderen moet doen. Iedereen staat klaar en lacht, ik kijk eerder bedenkelijk. De deur schuift open en ze springen eruit, ik schuifel een beetje naar achter. Ineens wordt ik opgepakt en uit de deur gegooid. Ik val aan 100 km/u en schreeuw de daken van de huizen af. Na een paar seconden die uren leken te duren begin ik het fijn te vinden. Ik kijk om me heen en zie prachtige dingen, ik zie dat de andere aan hun touwtjes trekken dus ik doe ze na, maar ik krijg het touwtje niet los. Ik wordt bang, komaan kom nu los! Ik zie de grond op mij afkomen en trek nog één keer uit alle macht en de parachute springt open. Juist optijd, gelukkig.

Whatteny

"Pappie, waarom zit die Jill in de eerste klasse en wij niet."

"Omdat Jill een uitwisseling doet, denk ik, en die zitten altijd in de eerste klasse. Stil buk je, ze komt naar het wc."

Ik buk me rap en zie Jill voorbijlopen. Ik snap nog altijd niet waarom zij de hoofdrol heeft gekregen, ze heeft me mooi voor schut gezet daar in de zaal, wacht maar. Ik ga audities doen voor de nieuwe film van Steven Spielberg. Pappie zorgt er voor dat ik de hoofdrol krijg. Er zouden 2 vrouwelijke hoofdrollen zijn. Ik zie dat Jill terug doorloopt en papa volgt haar met een gemene blik. Net goed. Ik lees mijn script nog een keer om zeker te zijn dat ik alles vanbuiten ken. Er galmt een stem door de speakers, vast van de piloot. Aandacht aandacht, we komen aan in New York! Ik kijk uit het raam en zie de stad opdoemen. We gaan uiteindelijk naar Hollywood maar dit is ook een mooie stad. Ineens zie ik mensen uit het vliegtuig springen en ik herken Jill, de rest niet.

"Pappie, Jill springt uit het vliegtuig."

"Ja, dat gaan wij even verder ook doen, kom mee."

We wandelen naar het tussenstuk en nemen een parachute. De deur gaat open en een klein vliegtuigje passeert we springen eruit, op weg naar een nieuw leven.
************************************omg.. Whatteny gaat miss in de zelfde film spelen
Luf u all xxxx

Forbidden Love *On hold*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu