Merhaba Bursa

703 230 265
                                    

Sınıfta oturmuş, kızlara dün gece geç saatlere kadar ders çalıştığım için uykusuz kaldığımı anlatıyorum. Gireceğim üniversite sınavı için çok çalışmak zorunda olduğumun farkındayım. Son ders zilinin çalmasıyla çantalarımızı toparlayarak sınıftan çıktık. Merdivenlere yaklaşmıştık ki okulun popüler çocuğu Ali'nin bana seslenmesiyle arkamı döndüm.

"Slm kızlar. Filiz konuşalım mı biraz?

" Eve gitmem lazım Ali, sonra konuşalım."

"Birlikte yürüyelim o zaman."

Derin bir nefes aldıktan sonra;

" Peki Ali yürüyelim tabi."

Bu ısrarcı halinden sıkıldığımı belli edercesine, kızlarla görüşüp Ali'yle mahalleye doğru yürümeye başladık. yaşadığımız mahalle, Ankara'nın nezih semtlerindendir.
Komşuluk ilişkilerinin halâ devam ettiği bu mahallede herkes birbirini tanırdı. Nebehat babaanne ile kocası Şevket dede herkesin özendiği bir çifttir. Çocukları olmamasına rağmen mutluluklarına gölge düşmemişti.
Ben Şevket dedenin karısına bakışlarını gördükçe gerçek aşka inancım artıyordu.

"Ne zaman beni farkedeceksin?"

"Efendim.?"

"Sana olan ilgimin farkında değil misin?"

"Ali biz arkadaşız."

"Fazlası olsun istiyorum "

"Benim hedeflerim, hayallerim var. Böyle şeylere ayıracak vaktimde yok. Olsa bile seninle olmaz, ben seni arkadaştan öte görmüyorum " diyerek yoluma davam ettim. Ali bir şey diyemedem arkamdan baktı sadece.

Farkındaydım aslında bu ilginin, gönül işleri bu ara ilgimi çekecek en son şeydi.Ben hedefime emin adımlarla ilerleyip hukuk fakültesi için çalıyorum.

Eminim Ali bu tavrıma sinir oluyordur. Kendisi her konuştuğu kızla muhakkak birşeyler yaşar, hiç kimse ona hayır diyemez.

Çalan telefona baktım, arayan tabiki Elif.
Ne konuştuğumuzu merak etmiştir. Geç bile kaldı aslında.

"Efendim Elif."

"Ne konuştunuz?"

"Sence?"

"Sen ne cevap verdin ?"

"Tabiki olmayacağını söyledim."

" Ne var bir şans versen, başka biri olsa gönlünde tamam diyeceğim. Müdürün oğlu olması neyi değiştirir? Çok yakışıklı ayrıca."

"Elif, babasının konumuna çok güveniyor ve fazla ukala. Sırf onu reddediyorum diye bu kadar ısrarcı bunu sende gayet iyi biliyorsun. Onun tek derdi bitmeyen egosu. Hem şurada mezun olmaya ne kaldı, benim boş işlere ayıracak vaktim yok. Kaç kere daha söylemem gerekiyor anlamıyorum . "

Eve geldiğimde, odamın kapısını kapatıp kendimi yatağa atmam bir oldu. Gözlerim tavanda bir süre açık kaldıktan sonra karanlığa bıraktm kendimi.
Önümdeki hedefe ulaşmak için çok çaba sarf etmem gerekiyor, güzel bir gelecek için bunu yapmam gerektiği bilincindeyim. Tek çocuk olmamın da etkisi var. Benden her zaman en iyisini yapmam bekleniyor. Bu durumda biraz hırs yapmama sebep olabiliyor.

.....

Zaman su misali akıp gitti. Sınava girdik, sonuçların açıklanmasını bekliyoruz. Elif ile güzel hayaller kurarken buluyoruz kendimizi.
Aynı şehirleri yaşayacağız hep söylediğimiz gibi. Hatta ev arkadaşı olacağız. Ben çok sosyal bir kız olmadığım için arkadaş çevrem oldukça az. Elif'ten başka Burcu ve Derya vardı. Onlar da bana yetiyor.
Zaman geçmeye devam ediyor..
Sonunda üniversite sonuçlar belli oldu.

GÖNÜL HIRSIZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin