mengingatkn tzuyu dan taehyung amat terasa sunyi . Tiada siapa yang ingin memulakan perbualan selepas pergaduhan mereka semalam.
taehyung yang sudah malas untuk berdiam pun bercadang untuk memulakan percakapan. "tzuyu"panggil taehyung. Tzuyu menoleh ."haa knpe ?"soal tzuyu . taehyung mengetap bibirnya ."kau marah lagi ?" soal taehyung . tzuyu menggeleng ."Tak ." kata tzuyu .Taehyung tersenyum ."Jadi ,nak main ?"soal taehyung .tzuyu turut tersenyum "Nak !" kata tzuyu .Taehyung melihat jam di tangannya."tapi dah nak balik dah ni .Apa kata kite main congkak yang kau ckp haritu ,"kata taehyung .tzuyu mengangguk teruja ."Nae!"kata tzuyu.Tiba-tiba datang pula solar. "taehyung ,boleh tak petang ni kau ajar aku matematik lgi ? aku tak fahamlah apa yang cikgu ajar tadi . please!"pinta solar. taehyung menggeleng perlahan ."tak bole....aku..."tgn taehyung dipegang erat oleh solar. Please lah ! aku punya cita-cita bergantung dekat matematik .Lagipun ni kn tahun terakhir kita , jdi klau aku gagal ,aku punya cita-cita tk tercapai lah nanti ."kata solar dgn nada sedih. Taehyung memandang solar ragu-ragu .Dia mengalih pandangan pada tzuyu.
"Tzuyu-ahh, aku....", pergilah ."kata tzuyu .taehyung terasa bersalah , serius?"soal taehyung . Tzuyu tersenyum dan mengangguk ."Eung."kata tzuyu. taehyung pun memandang solar dan mengangguk."ok". kata taehyung . solar tersenyum gembira ."Gomawo !"kata solar teruja dan terus beredar .
KRINGG ,lonceng sekolah menandakan sesi persekolahan tamat telah pun berbunyi .Tzuyu terus mengambil begnya dan berlari meninggalkn kelas dahulu sebelum taehyung ."Tzuyu! tggu!" panggil taehyung tetapi tzuyu terlalu laju .Jalan di koridor mula sesak kerana pelajar-pelajar lain yang terlalu gembira kerana ingin pulang .Tzuyu pula antara yang terawal .Taehyung tidak dapat mengejarnya ."Aishhh!" kata taehyung
Tzuyu mengeluh ."awak kuat tzuyu ."kata tzuyu dengan nada yang sedih .Air matanya hampir mengalir tadi ,itulah sebab dia lari daripada taehyung ."Hikss...."air mata tzuyu mula jatuh membasahi pipinya .Dia tidak dpt menahan ."tzuyu tzuyu ,kenapa kau ni menyedikan sangat ? kenapa kau menangis hah ?"soal tzuyu pada dirinya sendiri .
Dia menutup mukanya dengan tangannya. "Tzuyu!"panggil jimin. tzuyu membuka tangannya yang di tekup ke mukanya dan mengusap segala air mata di pipinya . "N-nae ?" soal tzuyu .Jimin tersenyum ."yahh , kau nangis eh ? " soal jimin .Tzuyu menggeleng ."Ammm mana ade , aq menguap tadi ." tipu tzuyu .Jimin tertawa "Dahlah jangan menangis .Perempuan cantik mana bole menangis sorang-sorang macam ni .Tapi klau ada lelaki hensem macam aku ni lain cerita lahh ."kata jimin . Tzuyu tertawa .
"banyaklah kauu!"kata tzuyu . Jimin mengusap rambut tzuyu ."Kan cantik kalau kau senyum macam tu ". kata Jimin "sambil mengusap pipi tzuyu itu ..tzuyu melepas kn pelukan itu dan meminta diri untuk balik ke rumah .....OK MERAPU SIKIT CITER NI
HAHAHAH , SORRY LA KLAU TK PNJG SGT SBB TKDE IDEA SGT HEHE
JGN LUPE VOTE😌NNTI SYE UPDATE LGI OKEY
YOU ARE READING
JEALOUSY ! [KTH]
Fanfictionhighest ranking #6 once 23/7/2020 #10 jealousy 26/7/2020 #1 taetzu 6/8/2020 #5 bangtwice 17/8/2020 #4 ffmalay 25/8/2020 A promise is made to be keep