Ep. 12 The First Vampire

312 17 0
                                    

"Macam mana ni Faris? Ramai lagi wartawan dan rakyat yang mahu jumpa dengan tuanku.  Apa yang kita perlu buat ni?  Patik tak boleh nak nafas!" kata Gino sambil panic.

"Gino,  Gino,  Gino dengar ni bawa bertenang.  Tarik nafas dan hembus. Okay kita perlu fikir betul-betul dulu-" kata Faris dipotong apabila Mira masuk ke dalm bilik tersebut.

"Apa ni bising-bising? Dari tingkat bawah boleh dengar tahu tak?" belebel Mira.

"AWAK!  Yess!" kata Faris tetiba melihat Mira.

"Kau pehal?" tanya Mira sambil melihat Gini yang dalam kekeliruan juga.

"Macam ni Gino,  Mira jadi Mila buat sementara dan Faris akan pergi cari Mila!  Macam mana okay tak?" tanya Faris.

"Aku jadi Mila??  Wowowowowowo!  Aku tak nak terlibat dalam hal-hal royalties ni" kata Mira.

"Betul tu Faris.  Mira tak tahu apa-apa tentang Royalties dan nak jadi Mila tentu lah tak.  Apa kata biar patik je yang pergi cari Mila?" tanya Gino.

"No no no Gino.  Mira perlukan Gino kat sini.  Mira boleh belajar jadi Mila kalau Gino yang ajarkan.  Please Mira,Gino korang jer harapan Faris sekarang.  Faris janji Faris akan bagi apa yang korang nak selepas semua ni selesai" kata Faris.

"Oh wow!  Okaylah macam tu Mira on!" balas Mira.

"hmm tapi rakyat akan tertanya pasal Faris nanti" kata Gino.

"Tak ada masalah! Gino hanya perlu buat alasan yang mengatakan Raja Faris ingin pulang ke kampungnya seketika" kata Faris.

"Kalau macam tu baiklah. Bile Faris akan bertolak?" tanya Gino.

"Esok!" balas Faris.

Keesokkan harinya Faris bersiap-siap membawa barang-barangnya dan menaiki kuda.  Gino dan Mira datang untuk mengucapkan selamat tinggal kepada Faris.

"Bye-bye abang in law!  Hati-hati dalam perjalanan tu!" kata Mira.

"Faris...  Patik ada sesuatu nak bagi" kata Gino sambil mendekati Faris dengan dekat dan menghulurkan sesuatu kepada Faris.

"Ape ni?" bisik Faris selepas menerima barang tersebut.

"Ini adalah cincin yang boleh lindungi  Faris daripada terkena matahari atau terpukau oleh vampire lain jangan sesekali buang cincin ini dan ini pula posyen untuk vampire jikalau vampire itu sudah mati atau Faris sudah mati boleh gunakan posyen ini untuk mereka balik hidup.  Ye patik tahu ini kendengaran agak merapu dan pelik tapi ini posyen daripada ahli sihir yang terhandal." terang Gino.

"Uh.. Okay" balas Faris.

"Pakej-pakej beg darah dah ada?" tanya Gino.

"Yup! Kat belakang ni!" kata Faris.

"Baguslah supaya Faris tak pergi serang manusia nanti.  Baiklah selamat tinggal Faris.  Semoga Faris berjaya dalam perjalanan ni" kata Gino.

"Okay terima kasih Gino.  Bye-bye korang!" kata Faris sambil melambai tangannya ke arah Gino dan Mira dan terus menunggang kudanya ke arah destinasinya.

***

"Clea, kitaorang kat mana ni? Ugh sakit kepala aku" tanya Mila.

"Yer betul tu kenapa kitaorang sakit kepala?" tanya King Midas.

"Ampunkan patik, para raja dan permaisuri.  Patik menggunakan sedikit kuasa untuk teleport semua orang ke sini. Kemungkinan kuasa patik ade limit dia." terang Cleazreen.

My Vampire QueenWhere stories live. Discover now