Ett år senare
"Hjärtat", viskade Oscar och kröp upp bredvid mig i den breda dubbelsängen i hans rum, som jag den senaste tiden hade delat med honom. Min mamma hade rest till pappa i Italien och undertiden hade jag bott hemma hos Oscar då jag inte kunde missa skolan. Sedan var jag inte vidare bra på att laga mat, därför flyttade jag in hos Oscar där jag både fick mat, husrum och mer kärlek än någon annanstans.
"Lucia du måste vakna!" viskade Oscar igen. Han kysste min hjässa och drog sina fingrar genom mitt långa bruna hår. Tyst suckade jag och kisade lätt med ögonen men stängde dem genast när jag möttes av det alldeles för starka ljuset från sänglampan som han tydligen hade startat. Jag knep ihop ögonen och rullade in mig i det varma täcket som vi delade på och vände min rygg från honom. Just nu kändes inte som en bra tid att vakna. Helst ville jag ligga här inne hela dagen, trots att jag visste att jag hade så mycket att göra, både i skolan och utanför skolan.
"Jag känner inte för att vakna idag, jag vill bara ligga här hemma och sova hela dagen", mumlade jag tröttsamt. Oscars dova skratt hördes lite lätt när jag sade det och kort senare kände jag hur hans bara överkropp pressades mot min bara rygg. Hans fingertoppar drog han långsamt över mina armar, vilket resulterade i att det gick en rysning av välbehag genom hela min kropp.
"Vi måste gå till skolan, klockan är redan jätte mycket", sa Oscar mjukt mot min nacke. Jag öppnade mina ögon och vände mig om. Mitt nakna bröst låg nu mot hans och med mina sömndruckna ögon tittade jag rätt in i hans ögon. Det var ingen snack om saken att han var min största kärlek i livet. Jag älskade honom mer än något annat och även fast vi hade varit tillsammans i närmare ett år var det som att jag blev nykär varenda gång jag hörde hans röst.
"Jag vill inte", försökte jag och snuddade med mina läppar vid hans bröst.
"Lucia..." suckade han.
"Jag vill ligga här med dig hela dagen, bara mysa och jag vet inte - typ ha sex en eller tio gånger", log jag och lade mitt huvud i hans halsgrop. Försiktigt drog jag in hans doft vilket fick mig att känna mig alldeles trygg. Mer trygg än något annat.
"Vi måste till skolan", sa han bestämt och kröp ifrån mig. Det blev genast kallt när han inte längre låg under det varma täcket tillsammans med mig. Jag tittade upp på honom med en blängande blick och sträckte mig efter min mobiltelefon. Jag låste upp den och klickade in skolans växelnummer som man skulle ringa till om man var sjuk.
"Kommer du eller?" sa Oscar samtidigt som han knäppte på sig sina tighta svartajeans.
"Nej", fnissade jag med telefonen mot örat.
"Seriöst Lucia, vi kommer komma försent om du fortsätter att bråka", morrade han.
"Vem ringer du?" skyndade han sig att säga efter det.
"Ogge, om inte du vill ha sex med mig kan väl han ha det istället", svarade jag retsamt och räckte ut tungan mot honom. Oscar suckade tungt och gick mot sängen där jag fortfarande låg. Han hade hittills bara fått på sig sina svarta jeans med nötningar på knäna men ingen tröja. Hans vältränade mage syntes klart och tydligt. Jag log lite smått för mig själv när jag såg honom komma gående.
"Lägg av nu, vi ska till skolan", sa han. Precis då kom jag fram till växeln. Den förinspelade rösten sa något i stilen med att jag skulle knappa in personnumret på personen jag ville sjukanmäla och snabb var jag och skrev in Oscars personnummer på knappsatsen.
"Vänta, var det där skolan?" frågade han och korsade sina armar över sitt bröst.
"Mhm, du är sjuk idag, vilket betyder att du ska ligga här hemma med mig hela dagen, ha massor med sex och bara mysa. Sen i eftermiddag kan vi köpa julklappar och sätta oss på något fint fik i stan", svarade jag och tog tag i hans armar och drog ner han i sängen igen.
"Ibland undrar jag faktiskt varför jag valde att bli tillsammans med dig, du är så jävla envis", skrattade han till.
"Du valde inte att bli tillsammans med mig, ditt hjärta gjorde", flinade jag och kysste honom.
"Sant, för hade jag fått välja hade jag aldrig blivit tillsammans med en sån som du", retades han och knuffade i mig. Jag låtsades bli förolämpad och gav honom ännu en blängande blick.
"Inte jag heller", svarade jag med ett leende.
"Så vad säger du? Stannar du hemma med mig hela dagen?" sa jag flirtigt. Oscar såg ut att tänka lite men medgav sedan att det ändå lät som en bra idé och ännu en gång fick jag precis min vilja igenom.
ESTÁS LEYENDO
En riktig jul - The Fooo fanfiction
FanficTomten jag vill ha en riktig jul, en sån som man har då man är liten. Tomten jag vill ha en riktig jul med längtan och hopp å man är nyfiken. Fast ärligt tomten, om du nu finns så vill jag faktiskt också vara någons förstahandsval - jag vill vara om...