Episode 13
Taehyung p.o.v
flashback
Aku menuruni tangga untuk mengambil segelas air di dapur.
Figura seorang wanita yang amatku kenali duduk di atas sofa ruang tamu. Aku mula menghampirinya dan bau arak mula menusuk ke dalam rongga hidungku.
"mabuk lagi?" soalku.
"sayang...tak lah, i dah biasa minum..mana ada mabuk" jawab Jiseul.
"pergi naik atas mandi." aku melangkah menuju ke dapur.
"duduklah sini dengan i..." dia menahan lenganku dari terus pergi.
"taknak lah. Saya tak suka bau arak dekat badan awak. Kuat sangat."
Dia merengek kecil. "alah sayang..you macam tak biasa je bila i minum."
"keluar dengan siapa tadi?" soalku tanpa basa basi.
"Seojoon."
Mataku membulat mendengar nama lelaki tak guna itu.
"kau keluar lagi dengan dia Jiseul?!!"
"you ni nak marah marah kenapa?"
"kau lupa ke dia pernah rosakkan kau?! Tak bertanggungjawab pula tu!" tengkingku.
"you nak suruh dia bertanggungjawab? Kahwin dengan i? Hello babe, you tahu tak dia tu miskin? I keluar dengan dia sebab--"
"sebab rupa?! Haa Jiseul? Sebab rupa?!
Kau tahu tak, aku kahwin dengan kau sebab mendiang ahjussi Kim saja! Kalau tak sebab dia berkawan rapat dengan appa aku, kau takkan jadi bini aku lah!
Ahjussi Kim, bapak kau tu dia cuma nak aku jadi pak sanggup aje! Anak Seojoon yang kau kandungkan, aku pula yang jadi kambing hitam!
Patut lah bila aku nak sentuh kau, kau selalu mengelak. Rupanya tengah mengandung. Pelik juga aku, baru kahwin tak sampai sebulan, kau dah mengandung. Usia kandungan pula sudah mencecah 2 bulan.
Aku tanya omma kau, dia taknak beri tahu. Lepas kena ugut, baru nak cerita hal sebenar. Hah... Murahnya kau Jiseul.
Menyesal pula terima kau dalam hidup aku, cintakan kau, sayangi kau. Tapi...tu semua sebab Taewoo. I think you should change lah nama anak kau. How about...Seowoo? Joonwoo? Atau--"
"stop it Kim Taehyung!!"
"why? Kau taknak aku cerita lagi pasal kisah silam kau?"
"i keluar minum dengan dia s-sebab dia yang ajak i."
"minum je?"
"y-yalah..sekadar m-minum."
"aku tak percaya. Kenapa ye? Kalau dengan Seojoon, kau serahkan macam tu je seluruh tubuh kau. Tapi kalau dengan aku, bukan main susah nak sentuh."
YOU ARE READING
[H]Seonsaengnim: Kim Taehyung
Fanfiction"berkahwin dengan cikgu sendiri, yang handsome, dah ada bini plus gatal nak mampos." -2020-