Episode 14
YunHee p.o.v
"nak lagi."
"apa?!" jari tengah aku tunjukkan kepada Taehyung.
#cousinajar
#yunheeswag
#jangantunjukfak
"eee ngap baru tahu! Siapa ajar angkat jari tengah ni haa?! Amboiii!" dia berura ura mahu menggigit jariku.
"awak lah ajar."
Kau nampak tak sekejap 'cikgu' sekejap 'awak'. Ternyata aku ni pelik orangnya.
"eh bila masa saya ajar ni? Saya guru math tau!"
"ya, awak selalu ajar saya benda bukan bukan. Haritu masa dekat funfair saya kata nak naik roller coaster. Lepastu awak kata 'kenapa tak naik saya je?'.
Bodoh punya soalan."
Taehyung menunduk sambil tersengih sengih.
"maksud naik saya tu bukannya yang--"
"diamlah Taehyung."
Lama kami berdiam. Aku suruh dia je diam tapi dengan aku aku sekali tidak bersuara.
"eh YunHee.." panggil Taehyung. Aku memandangnya 'apa?'.
Chupp!
"ey sesuka hati je nak cium orang!" aku menampar pipi mulusnya dengan lembut.
"bibir awak kering. Tak salahkan kalau saya nak tolong lembapkan?"
Hening, soalan itu dibiar tanpa jawapan. Aku menunduk malu. Bibir yang basah itu aku kemam.
"awak sebenarnya buat apa datang sini? Bukan awak merajuk lagi dengan saya?"
Aku tersengih kecil. "mana boleh merajuk lama lama dengan suami, nanti hubungan makin renggang.
Saya datang sini untuk cari awak lah. Kan dah cakap tadi." tangannya aku ambil dan menyentuh setiap inci jari runcingnya.
"jadi saya lah yang awak kata handsome tu? Yang teringin sangat nak pegang tangan tu, saya lah kan?"
Aku melarikan wajah darinya. Dia sedaya upaya cuba mengejar wajahku. Tangan yang masih bertaut tidak dilepaskan lagi.
Inilah masanya untuk mengambil kesempatan pada tangan dia!
"ohoho...dalam diam bercrushkan tangan saya ya? Apa lah istimewa sangat jari ni? Tuannya lagi istimewa tau."
"kenapa awak cari saya Yun?" bertubi tubi soalan yang dilontarkan.
Wajah kacaknya aku mula tenung. "saya...s-saya...nak minta maaf..."
Aku menarik nafas sedalamnya. "saya banyak buat salah dengan awak sebagai seorang isteri dan pelajar. Sebelum ini saya selalu tengking, melawan, menjawab, biadap dan tak hormat awak sebagai seorang guru. Saya tak layan awak sebagai seorang suami. Saya banyak dosa dengan awak Tae... Saya minta maaf." tangannya aku cium. Air mata yang mengalir deras dari tadi, masih tidak mahu putus.
Taehyung sudah tidak keruan melihatku sebegitu rupa. "Y-YunHee..awak ni kenapa..tiba tiba nak minta maaf pula...ja-janganlah menangis macam ni.."
"saya takut...exam lagi sembilan bulan..saya tak nak fail matematik.. Saya tak mahu belajar di Afrika..hiks hiks hiks"
YOU ARE READING
[H]Seonsaengnim: Kim Taehyung
Fiksi Penggemar"berkahwin dengan cikgu sendiri, yang handsome, dah ada bini plus gatal nak mampos." -2020-