12

191 22 10
                                    

Episode 12

"woonie?"

Aku dan Woonie serentak memandang ke arah pintu.

"ah..appa! Sini lah." Woonie menepuk tempat kosong disebelahnya.

Taehyung melangkah mendekati Woonie. "buat apa sayang?" sambil membelai rambut anaknya.

"kerja sekolah."

"math?"

"haa?"

"matematik?"

"ya, matematik."

"sini appa tengok." Taehyung menundukkan sedikit badannya untuk melihat soalan.

"eh, yang nombor 3 ni... Woonie dah kira betul betul?"

Ah sudahh..kecut perut aku. Apa lagi yang tak kena? Betullah jawapan aku tu. Ingat aku ni bodoh ke?!

"ohh soalan nombor 3 tu noo--"

"saya keluar dulu!" baru sahaja dua langkah aku berjalan lenganku ditahan

"eh nak pergi mana?" soal Taehyung.

"b-bilik."

"no, duduk sini."

"t-tapi--"

"saya tambah kerja math untuk malam ni nak?!"

Aku menggeleng laju. Perlahan lahan aku duduk semula di tempat tadi.

"apa Woonie nak cakap tadi?"

"ah..soalan nombor 3 tu noona yang bagi jawapan. Woonie tak tahu jadi Woonie minta lah bantuan noona."

Taehyung memandang aku geram.

"lain kali minta tolong appa saja. Noona tu dia tak cekap bab bab mengira ni."

"eh saya reti kiralah!" aku mencelah.

"malam ni kita buat banyak sikit latihan."

"latihan apa appa?" sampuk Woonie.

"latihan making baby"

"Taehyung!" aku mencubit perutnya.

"wah... Dah pandai panggil saya guna nama je ek! Bagus bagus. Tapi kalau boleh..panggillah yeobo ke..ucuk anje ke..atau dad--"

"stop it Kim Taehyung!" aku menarik rambutnya kuat.

"arghh" Taehyung mengerang kesakitan.

Aku melepaskan rambut dia lalu berlari ke bilik aku.

"Woonie teruskan buat kerja sekolah, appa nak pergi making baby! Tata!!"

Taehyung mengejarku masuk ke dalam bilik. Aku terbaring akibat penat berlari dari dikejar Taehyung.

"ish cikgu nak apa?" soalku termengah mengah.

Taehyung yang juga turut terbaring disebelahku itu tersenyum nakal.

"jangan lah panggil saya cikgu.." dia baring mengiring untuk memandangku.

"cikgu kan guru saya, mestilah kena panggil cikgu. Takkan nak panggil guru pula." aku ketawa terbahak bahak terbayang jika aku memanggil Taehyung dengan panggilan guru.

Ketawaku mati apabila Taehyung memeluk erat tubuhku. "saya serius ni YunHee..."

Meremang pula..

"don't call me cikgu...bila kita berdua." bisiknya dengan suara menggoda.

"h-habis, nak panggil a-apa?"

"ikut awak lah.."

"mana saya tahu cikgu."

Sebaik sahaja perkataan 'cikgu' itu keluar dari mulut, leherku dia hidu dan sesekali menciumnya.

"o-okay s-saya panggil a-awak!"

Jujur, aku rasa geli bila dia buat macam tu.

Syukurlah dia sudah berhenti berbuat sedemikian setelah mendapat apa yang dia mahu.

Nama panggilan ye (aku tahu ada yang otak kurang suci sini)

"haa macam tu lah.." pelukan di eratkan lagi.

Don't worry, i dah biasa dipeluk oleh Taehyung.

Readers jealous? Hah pergi dekat Jimeng.

"awak..."

"hmm" dia berdehem sambil mencium dahiku.

"lepas exam...kita...akan berpisah?" aku mula mengiring menghadapnya.

"maksud awak, bercerai?"

Aku mengangguk kecil.

Keluhan berat dilepaskan." kalau ikutkan perjanjian saya dengan Jiseul, macam tu lah.. Tapi parents kita harapkan perkahwinan ni kekal, sampai..hujung nyawa..awak dan saya."

Auch nak nangis rasa! Terharu walaupun aku langsung tak cintakan Taehyung. Entah kenapa aku tak mampu untuk terima dia dalam hati aku. Sebab... Jungkook saja yang berada di situ. Di lubuk hati aku. Dia mampu membuat aku bahagia.

Bukan Taehyung.

"jadi awak ikut pilihan siapa?"

"pilihan saya sendiri." jawabnya dengan tenang.

"hidup dengan awak sampai bila bila. Dan... Ceraikan Jiseul--"

"apa awak merepek ni Taehyung?!!" badannya aku tolak kuat dan segera bangun dari pembaringan.

"a-apa?"

"kenapa sampai nak ceraikan unnie?! Awak dah gila ke apa ni Taehyung?! Awak sedar tak yang dia tu lebih layak sehidup semati dengan awak?! Dia isteri pertama, dia dah hidup lama dengan awak! Dia selalu ada di sisi awak. Awak ada anak dengan dia tahu! Apa perasaan Taewoo nanti kalau dapat tahu yang awak nak bercerai dengan unnie?! Saya tanak dilabel perampas Taehyung!!"

"t-tak... Dia bukan seperti yang awak lihat. Ini keputusan saya."

"tak perlu sampai nak ceraikan dia Taehyung... Kesian lah dekat dia nanti."

"no. This is my dicision. Muktamad!"

"kalau awak nak ceraikan Seul unnie,

Ceraikan saya sekali"

Tbc

Aku

Craving

Milo ais

Suam

[H]Seonsaengnim: Kim TaehyungWhere stories live. Discover now