W: hurt soo much

105 16 0
                                    

Jiyu tergamam. Mulutnya terkunci. Orang dihadapannya ini buatkan dia keliru.

"Nuguseyo?"soal jiyu lalu menolak tubuh orang yang memeluknya tadi. Lelaki itu tersenyum.

"Dongsaeng lupa oppa?ni jihoon oppalah!kawan hyunsuk hyung"ujar jihoon bersungguh-sungguh. Jiyu terdiam.

Nama hyunsuk buatkan dia rasa sakit. Nama yang paling dia rindu selain nenek Lee. Choi Hyunsuk. Lelaki kelahiran 21 April 1999.

Yeonjun yang dari tadi hanya memerhatikan mereka akhirnya bertindak menarik jiyu untuk berdiri di belakangnya.

Dahi soobin berkerut. Hyunsuk?bukan itukah nama yang dia dengari semasa berada diberanda rumah jiyu dulu. Dia ingat lagi gadis itu menangis  sambil sebut nama itu.

"Park jihoon?keutchi?"Kini jiyu Pula menyoal. Jihoon mula teruja apabila namanya meniti di bibir jiyu. "Maja!oh my god! dongsaeng tak lupa oppa"ujarnya teruja.

Dahi yeonjun berkerut. "Noona kenal dia?"Tanya Taehyun. Jiyu mengangguk. "Dia kawan noona masa kecil dulu. Oppa buat apa dekat sini?"soal jiyu.

"Oppa nak jemput hyunsuk dari habis jawab exam tadi tapi dia pulang dulu dengan tunang dia. Tapi tak sangka oppa jumpa dongsaeng"jawab jihoon.

Jiyu terdiam. Sakit. Hatinya sakit. Hyunsuk ada disini tadi. Kenapa dia tak perasan dan kenapa hyunsuk tak tegur dia.

Lelaki itu lupa dia kah?atau lelaki itu tak mahu Ada kaitan dengan jiyu lagi?jihoon yang perasan perubahan riak jiyu mula bertanya.

"Hyunsuk tak jumpa dongsaeng?"soalnya risau. Taehyun berdiri sebelah kakaknya lalu menggenggam tangan jiyu.

Jiyu tersenyum tipis. "Mungkin dia tak perasan. Ermm oppa kami dah nak balik ni. Jumpa lagi"balas jiyu.

Dia terus berlalu pergi bersama Taehyun. Hueningkai mengejar mereka berdua. Tinggallah adik-beradik Choi dan jihoon.

"Bro...rasanya kalau Kau jumpa jiyu lagi lepas ni jangan cakap pasal lelaki yang Kau katakan...Kau cuma akan sakitkan hati dia"nasihat soobin.

Yeonjun betulkan blazer sekolahnya. "Kalau boleh jangan jumpa dia"Kini yeonjun Pula berkata. Mereka tinggalkan jihoon yang terkesima.

Beomgyu pandang abang-abangnya. "Hyung,apa yang Jadi sebenarnya?"soal Beomgyu. Dia Masih tidak faham dengan situasi yang baru berlaku.

Soobin mengeluh. Kepala Beomgyu diusap. Dia tersenyum kecil. "Ini Hal jiyu...kamu janganlah risau"balas soobin. Beomgyu mencebik.

Balasan soobin langsung tidak membantu rasa ingin tahunya. Mahu bertanya pada yeonjun kelihatan mood yeonjun  tidak bagus.

Yeonjun hanya diam. Hatinya rasa sakit apabila melihat jiyu menahan tangis tadi. Siapa hyunsuk?kenapa jiyu nampak sedih?

Yeonjun kepal penumbuknya. Rasa mahu sahaja dia menumbuk orang yang dah sakitkan jiyu. Baginya gadis itu tidak layak disakiti.

Lagipun dia sayangkan jiyu. Seperti adiknya sendiri. Dia tak nak jiyu disakiti. Cukup dia tak dapat lindungi Beomjyu dulu.

**************************************************************************
Aeyeon Villa gangnam-gu.

~ setibanya dirumah,jiyu terus naik ke atas. Puan Ji yang berasa pelik itu terus bertanyakan kepada hueningkai dan Taehyun.

"Ada lelaki jumpa dia cakap pasal hyunsuk..."balas Taehyun. Puan Ji tergamam. "Ahjummah kenal hyunsuk?"soal hueningkai Pula.

Puan Ji mengeluh. "Hyunsuk...kamu tak kenal dia sebab kamu masuk dalam hidup jiyu selepas kematian nenek lee"ujar Puan Ji.

Lengan Taehyun dan hueningkai,ditarik Puan Ji untuk duduk. Telefon dikeluarkan dan gambar hyunsuk dan jiyu ditunjukkan.

우리는 (We)Where stories live. Discover now