W: hueningkai

85 14 0
                                    

Huening family house.

~ suasana Majlis sambutan Hari lahir Bahiyye sangat meriah. Keluarga huening terlalu sibuk melayan tetamu.

Bahiyye berlegar dalam kawasan rumah mereka. Ada sesuatu yang menganggu fikirannya sejak dulu.

"Neon eodiga geoni?"soal Lea yang perasan bahiyye seperti ingin melarikan diri entah ke mana. Bahiyye menoleh.

Dia tersengih memandang Si kakak. "Nak masuk bilik sekejap!"balas bahiyye dan dengan cepatnya dia meninggalkan Lea.

Dahi Lea berkerut. Dia tak Tahu kenapa dengan bahiyye. Bukan kah gadis itu sepatutnya bersama mereka untuk menyambut tetamu.

Bahiyye masuk ke dalam biliknya. Dia menghembuskan nafas lega. Dia bergerak menuju kearah Laci almarinya.

Satu frame gambar dikeluarkan. Frame gambar yang dia jumpa sebaik sahaja dia menjadi pelajar sekolah Hanlim.

Gambar budak lelaki dan Lea semasa kecil. Bahiyye tertanya-tanya siapa budak lelaki itu tapi dia yakin yang lelaki itu Ada kena mengena dengan dia.

Dia mengeluh. Secara tiba-tiba dia teringat senior sekolahnya yang sudah berpindah sekolah,hueningkai.

Dia tak Tahu kenapa tapi dia rindukan lelaki itu. Seperti Ada sesuatu yang hilang tapi perasaan itu mula pudar apabila bersama hueningkai.

Hueningkai mungkin dingin tapi lelaki itu sentiasa melindungi dirinya. Sungguh dia rindukan lelaki itu.

Bahiyye berjalan di sekitar gelanggang bola keranjang. Dia sangat-sangat mengagumi sekolah baharunya itu. Sangat cantik dan elegan.

Sedang dia termenung. Tiba-tiba dia ditarik kedalam pelukan seseorang. Bahiyye tergamam. Bunyi lantunan bola mengejutkan bahiyye.

"Gwaenchana,Hiyye?"soal orang itu. Pelukan di lepaskan. Bahiyye terkedu melihat wajah hueningkai.

Lelaki itu memeriksa tubuhnya dan kemudian menghembus nafas lega. Tiada sebarang Luka atau calar pada bahiyye.

"Sunbae,okay?"soal bahiyye risau. Hueningkai mengangguk mengiyakan. Dia okay biarpun Ada Rasa sedikit sakit pada tulang belakangnya.

"Hyuka!!"jerit Taehyun risau. Hueningkai menoleh. Taehyun membelek tubuh hueningkai. Wajahnya jelas risau.

"Kau okay?Ada sakit?kuat Bola tu kena belakang Kau!"ujar Taehyun. Hueningkai tersenyum. "Aku okay cuma sakit sikit"jawab hueningkai.

Hueningkai kembali memandang bahiyye. Dia tersenyum tipis. Dia menggorok rambut bahiyye. Bahiyye tergamam.

"Josimhae!"pesan hueningkai sebelum meninggalkan. Bahiyye yang terpinga-pinga. Bahiyye pandang belakang hueningkai yang mula meninggalkan tempat itu.

Sejak Dari kejadian itu,dia Jadi agak rapat dengan Hueningkai biarpun kadang-kadang hueningkai berlagak dingin.

Setiap Hari pasti Akan Ada jus anggur dan satu bekal makanan untuknya. Tak lupa dengan Surat yang disertakan. Semuanya hueningkai yang Beri.

우리는 (We)Where stories live. Discover now