W: Graduation day

93 14 0
                                    

Aeyeon Villa gangnam-gu.

~ jiyu berjalan sekitar rumahnya. Barang-barang mereka sudah pun dikemas. Hari ini adalah graduation day dan Hari ini juga dia bakal tinggalkan Korea.

"Yuyu,Ada apa-apa yang tertinggal?"soal Puan Ji. Jiyu menoleh. Dia tersenyum seraya menggeleng. "Eopsoyeo,ahjummah"balas jiyu.

Puan Ji mengangguk faham. "Kamu dah Nak ke sekolah ke?"soal Puan ji lagi. Jiyu mengangguk. "Bunga yang yuyu suruh ahjummah pesan dah Ada?"soal jiyu.

Puan Ji tersenyum. "Sudah. Ada dalam kereta. Jiyu Nak tengok ke?"soal Puan Ji. Jiyu gelengkan kepalanya. "Jiyu malas"balas jiyu.

Puan Ji mengangguk faham. "Noona!"jerit Taehyun. Dia berlari kecil sebelum memeluk kakaknya. Jiyu tersenyum.

Pipi Taehyun dia cubit. "Kenapa comel adik noona Hari ni?"soal jiyu geram. Taehyun ketawa kecil. "Sebab dongsaeng adik noona lah"jawab Taehyun.

Jiyu gelengkan kepalanya. Tak lama selepas itu muncul Pula hueningkai. Hueningkai menolak tubuh Taehyun ke tepi sebelum memeluk jiyu.

"Yah!"marah Taehyun. Hueningkai jelirkan lidahnya tanda mengejek. Jiyu gelengkan kepalanya apabila mereka mula bergaduh.

"Sudah!"ujar Puan Ji sambil menjauhkan hueningkai dan Taehyun. Taehyun dan hueningkai menjeling sesama sendiri.

Puan Ji mengeluh. "Pergi sekolah...flight kamu jam 2 petang. Jangan lupa!"pesan Puan Ji. Jiyu mengangguk faham.

Encik park terus membawa mereka pergi ke sekolah tapi sebelum itu jiyu Minta singgah ke tempat pemakaman soowin dan nenek Choi.

Nasib dia sudah pulang ke Jeju beberapa Bulan lepas Jadi dia tak perlu risau untuk meninggalkan nenek Lee.

****************************************************************************
Hanlim Art Highschool.

~ keadaan sekolah sangat meriah kerana selain graduation day. Sekolah itu juga mengadakan festival. Jiyu, hueningkai dan Taehyun Akan buat persembahan setelah graduation tamat.

Puan Choi betulkan Kolar Baju yeonjun. Yeonjun tersenyum. "Kacaknya Anak omma!"puji Puan Choi. Yeonjun tersengih.

Soobin mencebik. "Kembanglah tu!"cemuhnya. Beomgyu ketawa. Bahu soobin dia peluk. "Kau pun kacak hyung!"ujar Beomgyu.

Terus soobin tersenyum. Pipi Beomgyu dicubit. "Gumawo,gyu!"balas soobin. Beomgyu tersenyum.

Soobin usap kepala Beomgyu yang pendek darinya. "Hyung!"marah Beomgyu sambil betulkan rambutnya yang sudah kusut.

Jiyu dekati keluarga Choi. Di tangannya terdapat sejambak bunga besar. Malah Ada patung pada tengah sejambak bunga itu.

"Tahniah,yeonjun sunbae!"ucap jiyu. Yeonjun tersenyum. Bunga yang di hulurkan jiyu dia ambil. Bunga itu dihidu. Bunga itu Masih Segar.

"Gumawo,jiyu...Tae dengan kai mana?"soal yeonjun. Jiyu terus menunjuk kearah Taehyun dan hueningkai yang Sedang membantu cikgu.

Soobin dan Beomgyu turut memandang tempat yang ditunjuk Oleh jiyu. Mereka tersenyum. "Saya harap sunbae suka dan jaga bunga tu"ujar jiyu.

Jiyu tersenyum manis dengan wajah pucatnya. Beomgyu pandang jiyu. "Kau okay,jiyu?muka Kau nampak pucat. Kau sihat atau tidak?"soal Beomgyu risau.

Soobin,Puan Choi,yeonjun dan Tuan Choi terus memandang jiyu. Jiyu tersengih. "Kau pun tahukan...Aku lemah jantung. Aku dah biasa"balas jiyu.

Tuan Choi dan Puan Choi tersentak. Mereka pandang Antara satu Sama lain. "Tapi Kau patut rehat..Aku risau tengok Kau"ujar Beomgyu.

"Betul cakap Beomgyu tu"sokong soobin. Jiyu gelengkan kepalanya. "Saya okay. Jangan risau"balas jiyu.

우리는 (We)Where stories live. Discover now