W:sequel story(it's just a dream)

92 12 4
                                    

Yeonjun Masih lagi menangis di bahu hyunsuk. Mereka Masih lagi berada di hadapan wad kecemasan. Sudah 2 jam berlalu sejak berita tadi.

Yeonni Pula tidak keluar-keluar dari wad kecemasan selepas dia masuk semula dalam keadaan kelam kabut.

"Hyung!"seru soobin. Hyunsuk menoleh. Hyunsuk lepaskan nafas lega. "Kau okay,binnie?"soal hyunsuk sedikit risau.

Soobin mengangguk. "Jangan risau hyunsuk hyung...doktor Kata dia cuma terkejut sebab itu dia pengsan"jelas Beomgyu sambil tersengih.

"Taehyun?"soalnya. Beomgyu garu kepalanya. "Dia Belum sedar. Doktor Kata Taehyun terlampau stress dan dia kurang air Jadi dia ditahan"balas Beomgyu.

Hueningkai lah yang setia menemani Taehyun yang Masih belum sedarkan diri. "Jadi...Bila pengebumian jiyu?"soal soobin sambil menunduk.

Hyunsuk menggeleng. "Molla...Yeonni Belum keluar untuk bagi Surat pengesahan kematian kepada Kita"balas hyunsuk sambil mengeluh.

Dahi soobin berkerut. "Belum keluar?maksud hyung?dia kan dah keluar tadi bagitahu Kita yang jiyu dah tak Ada"soal soobin.

"Dia masuk balik sebab kena panggil...mungkin Ada pesakit lain dalam tu yang memerlukan dia"balas hyunsuk.

Yeonjun yang tertidur di bahu hyunsuk mereka pandang. Bila lelaki itu tertidur pun mereka tak Tahu. Terlalu rancak berbual.

"Jadi...usaha Kita.. sia-sia ke?"soal Beomgyu. Dia kalau boleh mahu Ada satu keajaiban terjadi. Cukup kematian Puan Choi dan Tuan Choi.

Mereka semua terdiam mendengar soalan Beomgyu. Mereka menunduk. Pintu wad kecemasan terbuka dan muncul Yeonni.

Wanita itu tersenyum manis kepada mereka. Dahi mereka berkerut memandang Yeonni yang tersenyum itu. Kenapa Yeonni senyum?

"Kau kenapa?"soal soobin pelik. Tanpa sebarang Kata Yeonni terus menoleh kebelakang. Mereka juga turut memandang kearah yang Yeonni pandang.

Mereka semua terkejut. Beomgyu terus gosok matanya dan dia menoleh kearah soobin. "Aku mimpi ke hyung?"soal Beomgyu.

Soobin mengangguk lalu mencubit lengan Beomgyu dan serentak itu Beomgyu menjerit dengan kuat. Cubitan soobin itu agak berbisa.

"YAH CHOI SOOBIN!!"marah Beomgyu. Soobin terus tersenyum. "Ianya bukan mimpi"gumamnya. Matanya terpaku memandang gerangan yang Sedang duduk di kerusi Roda.

.

.

.

.

.

.

Hueningkai berdiri di Sisi katil wad Taehyun. Lelaki itu Masih belum sedarkan diri dan itu merisaukan hueningkai.

Pintu wad Taehyun dibuka Dari luar. Hueningkai terus menoleh. Dia tersenyum nipis kearah Beomgyu dan soobin.

Hyunsuk dan yeonjun?hyunsuk terpaksa hantar yeonjun yang terlena itu pulang Kerumah. Itupun atas arahan Yeonni.

Wanita itu risaukan suaminya. Hueningkai terkaku sebaik sahaja Yeonni masuk ke dalam wad taehyun. Matanya membulat.

Air matanya jatuh. Tanpa sebarang Kata dia terus menerpa kearah Yeonni. "Ini bukan mimpi, keutchi?"soalnya tidak percaya.

"Eo,igeo kkumi aniya!"balas orang yang di peluk Oleh hueningkai dengan suara yang serak. Sudah lama dia tidak bercakap dan itulah yang Jadi.

Soobin dekati katil taehyun. Dia genggam tangan Kiri Taehyun sambil tersenyum. "Taehyun ah!"seru soobin. Dia mengusap rambut Taehyun.

우리는 (We)Where stories live. Discover now