W: broken friendship

103 15 4
                                    

Aeyeon Villa gangnam-gu.

~ sudah 2 Bulan Beomjyu wujud dalam hidupnya. Sejujurnya dia tak suka kan nya. Na eun mula menjauhinya.

Beomgyu pun Sama. Hanya yeonjun,Taehyun dan hueningkai sahaja yang setia disisinya.

Jiyu pegang frame gambarnya dan naeun. Dia pejamkan mata. Dia tak lemah. Itu yang pasti.

Tak, dia lemah. Air matanya jatuh. Dia benar rasa tidak dihargai. "Young lady?"seru doktor Seo. Jiyu menoleh. Dia tersenyum tipis.

"Doktor Seo.."balasnya."keadaan young lady semakin teruk. Baik young lady pergi Chicago secepat mungkin"ujar doktor Seo.

Jiyu menggeleng. Dia belum puas untuk berada di Korea. Penyakit lemah jantung jiyu semakin teruk.

Badannya sudah menunjukkan penolakan setelah 12 tahun pembedahan itu berjaya.

"Taehyun dan hueningkai belum Tahu kan?"soal jiyu. Doktor Seo mengeluh. Dia mengangguk. "Mereka belum Tahu"balas doktor Seo.

"Jangan beritahu mereka..jangan sesekali beritahu mereka sampai Saya tiba ke Chicago"arah jiyu.

Dia tak Nak Taehyun dan hueningkai risau. Dia tak Nak mereka risaukan dia yang entah Ada peluang lagi hendak sembuh ataupun tidak.

Doktor Seo mengeluh. Ubat jiyu yang sudah habis dia gantikan. Sebulan yang lalu,tubuh jiyu menunjukkan penolakan yang paling kuat.

Gadis itu pengsan di library sekolah. Nasib jaemin yang jumpa dan menelefon doktor Seo.

Jiyu dan dreamies juga sudah berbaik dan menjadi kawan baik. Terutama apabila mereka Tahu hubungan jiyu,jaemin dan chenle.

Telefon jiyu berdering. Dengan malasnya jiyu mengangkat. "Yuyu?"sapa chenle. "Eermm"balas jiyu. Tubuhnya dibaringkan atas katil.

"Tak sihat ke?kenapa tak datang?"soal chenle risau. Chenle pandang rakan sekelasnya yang berkumpul di meja Beomjyu.

Kononnya kesian lihat Beomgyu demam dan Beomjyu yang terpaksa jaga. "Tak sihat sikit Lele...lagipun Ada mesyuarat lepas ni"balas jiyu.

Taehyun dan hueningkai sudah pergi sekolah tadi. Mereka hanya Tahu jiyu Ada kerja sebab itu tidak hadir sekolah. Mereka tak Tahu jiyu sakit.

"Apeujima...nanti Kita jumpa dekat cafe erm..larat tak?"soal chenle. Jiyu tersenyum. "Mestilah larat...kalau tak larat tak pergi mesyuarat lepas ni"jawab jiyu.

"Arraseo!ssaem dah datang. Keutneo!"ujar chenle lalu matikan panggilan.

Jiyu pegang dadanya yang terasa sakit. Beomgyu. Nama itu bermain di dalam fikirannya. "Aku suka Beomgyu ke?"bisik jiyu.

Cincin ditangannya dipandang. Dia terima pertunangan dengan chenle. Lucu bukan. Fail yang diserahkan encik park dulu ialah berkenaan ini.

Pertunangan dia dan chenle. Dan dia perlu sambung belajar di Chicago. Semua ini adalah wasiat nenek Lee lagipun jiyu dan chenle dah okay.

Mereka terima sesama sendiri. Chenle tak kisah dengan pertunangan ini kerana chenle juga menghidap penyakit yang lebih kurang.

Chenle menghidap penyakit leukimia. Tapi chenle berada dalam proses pemulihan. Lelaki itu sudah sihat cuma perlu berjaga-jaga.

Apa kena mengena dengan jaemin?keluarga Na adalah pelindung keluarga Zhong sejak dulu. Jadi jaemin ditugaskan untuk jaga chenle.

Taehyun dan hueningkai?mereka tak tahu langsung tentang pertunangan chenle dan jiyu. Jiyu sengaja rahsiakan.

Apabila ditanya berkenaan cincin,jiyu hanya menjawab sebagai perhiasan. Dia tak nak Taehyun dan hueningkai benci chenle. Cukuplah adiknya membenci chenle kerana Hal dulu.

우리는 (We)Where stories live. Discover now