W:sequel story(confused)

81 14 1
                                    

Bunyi bising membuatkan Taehyun terjaga. Dia memandang sekeliling. Dia berada di rumah. Itu pelik. Seingatnya dia berada di hospital tadi.

Pintu biliknya di Buka dan terpacul muka hueningkai. Hueningkai tersenyum tipis kearah Taehyun. "Baguslah Kau dah sedar,Tae!"ujarnya.

Taehyun kerutkan dahinya. "Apa maksud Kau?"soalnya yang jelas menunjukkan yang dia bingung. Hueningkai mengeluh kecil.

"Dah 3 Hari Kau tak sedarkan diri...Majlis pengebumian jiyu noona juga terpaksa ditangguh sebab Kau. Mereka nak kau ada masa Majlis"jelas hueningkai.

Taehyun terkaku. Jadi benarlah yang kakaknya sudah tiada lagi di Dunia ini. Air matanya menitik. Hueningkai terus memeluk tubuh Taehyun.

Dia memujuk Taehyun. Begitulah reaksinya dulu tapi dia perlu kuat. Sekurang-kurangnya untuk Taehyun.

"Beomgyu hyung mana?"soal Taehyun sebaik sahaja tangisannya berhenti. Hueningkai hulurkan tisu kepada Taehyun. Taehyun terus menyambutnya.

Hueningkai terdiam sebentar. "Dia tengah teman soobin hyung!"balas hueningkai. Dahi Taehyun berkerut. "Teman soobin hyung?"soalnya.

Dia benar-benar keliru sekarang. Apa yang Jadi sepanjang 3 Hari dia tidak sedarkan diri. Kenapa dengan soobin?

"Soobin hyung pengsan selepas Kau...doktor sahkan yang dia Ada lemah jantung seperti jiyu noona."jelas hueningkai.

Taehyun terdiam. Lemah jantung!adakah perkara yang Sama Akan terjadi pada soobin?kenapa semua ini terjadi pada mereka?

"Bersiaplah Tae...Aku Akan maklumkan pada mereka yang Kau sudah sedar"ujar hueningkai lalu bangun meninggalkan Taehyun.

Taehyun terus bangun dan bersiap. Dia Masih belum terima kenyataan tentang jiyu dan soobin. Selama ini soobin sihat sahaja.

Semuanya berlaku tiba-tiba. Dia tak Tahu macam mana mahu hadam semuanya. Hatinya terasa sangat sakit.

Taehyun turun menuju ke tingkat bawah. Langkahnya terhenti apabila terdengar perbualan antara hyunsuk dan yeonjun.

"Kita patut buat majlis pengebumian jiyu dan chenle serentak"ujar yeonjun kepada hyunsuk. Mereka Masih belum sedar Akan Taehyun.

Hyunsuk mengeluh. "Aku juga fikir macam tu tapi keluarga Zhong tak Nak. Mereka Nak kebumikan chenle sendiri"balas hyunsuk.

"Tapi chenle Mati masa dalam penerbangan ke Korea. Dia sepatutnya di kebumikan bersama orang yang dia cintai!"bidas yeonjun.

"Apa maksud hyung chenle hyung dah tak Ada?"soal Taehyun dan itu Berjaya membuatkan hyunsuk dan yeonjun terkejut.

Hyunsuk dan yeonjun berbalas pandangan. Mereka tak Tahu bagaimana mahu menceritakan kepada Taehyun perihal itu.

Taehyun terus mendesak yeonjun dan hyunsuk. Dengan tak relanya hyunsuk menceritakan tentang kemalangan chenle. Taehyun tekup mulutnya.

Kenapa dia tak Tahu tentang itu?kenapa semuanya terjadi serentak?soobin,jiyu dan chenle. Kenapa semua ini terjadi kepada mereka.

.

.

.

.

.

Taehyun berdiri di sebelah Beomgyu. Lelaki itu sejak tadi hanya diam dan itu buatkan Taehyun sedikit takut. Kelakuan Beomgyu sangat berbeza.

Semua yang hadir ke Majlis pengebumian jiyu memberikan kata-kata semangat kepada keluarga mereka.

Taehyun perasan yang Beomgyu merenung gambar jiyu. Gambar jiyu tersenyum riang Tanpa wajah yang pucat.

우리는 (We)Where stories live. Discover now