Part 6

2.8K 138 18
                                    


Extra update :) Sorry dat er niet zo veel actie is in de laatste hoofdstukken maar Louis is een beetje Harry's vertrouwen aan het winnen voor de echte drama komt. Veel leesplezier -V

Louis P.O.V.

Na heel Harry’s verhaal heb ik hem niet meer lastig gevallen met vragen. Ik heb er nog best veel maar hij heeft me al meer vertelt dan ik verwacht had. We zijn nu al een paar uur Disney films aan het kijken. Ik vind deze films niet zo geweldig maar Harry vindt ze leuk dus ik laat hem maar.

Om eerlijk te zijn ben ik ook niet naar de film aan het kijken maar naar de jongen op mijn schoot. Na zijn huil bui heb ik hem niet van mijn schoot gehaald omdat hij er duidelijk kalm van wordt wanneer ik patronen op zijn heup teken en ik heb er zelf al helemaal geen probleem mee.

Het is al laat aan het worden en we moeten nog eten maar ik verwacht de jongens elke minuut terug dus ben op hun aan het wachten om eten te bestellen. Ik hoop dat ze Harry een beetje met rust laat en alle vragen aan mij stellen als Harry er niet bij is.

We zitten net in het midden van Frozen wanneer ik de deur hoor opengaan en luide stemmen de hal vullen. Harry versteend meteen en ik hoop dat het gewoon is omdat hij niet weet dat het mijn maten zijn en niet omdat hij bang voor ze is. Dat zou dingen nog lastig kunnen maken.

“Het is oké, het zijn mijn vrienden maar. Die doen je niets.” De 3 jongens komen druk in gesprek de living binnen maar stoppen in het midden van hun zin wanneer ze mij en Harry zien. Ik zie Niall zijn mond al opendoen en ik geef hem meteen een waarschuwende blik. Hij lijkt het niet te begrijpen en kijkt me verward aan maar Liam snapt het en fluistert iets in Nialls oor.

Niall komt dichter naar Harry en ik toe voor hij rustig zijn hand uit steekt en zegt: “Ik ben Niall, leuk je te ontmoeten.” Harry kijkt mij vragend aan voor ik simpel knik en hij zijn hand in die van Niall legt. “Harry.” Zayn en Liam doen hetzelfde en dan is er even een ongemakkelijke stilte waarin ze alle 3 Harry liggen aan te staren. Het zal ook wel vreemd zijn voor hun dat hij als een klein kind op mijn schoot zit maar daar trek ik me niets van aan.

De stilte wordt als snel doorbroken wanneer Niall begint te zagen dat hij honger heeft. Zayn vist zijn telefoon uit zijn zak en vraagt nog of we akkoord zijn met pizza voor hij naar de keuken gaat om te bellen.

“Wil je naar boven gaan? Ik kan je wat pizza brengen?” Harry knikt voor hij van mijn schoot afgaat en we samen de trap opstappen. Niall en Liam kijken ons na en ik weet dat ik straks veel uit te leggen heb.

Ik leid Harry naar mijn kamer, ik was al verwondert dat hij vanmorgen de keuken in zijn eentje gevonden heeft. “Ik zal benden wel wat moeten gaan uitleggen maar blijf jij maar hier, ik zal wat pizza voor je meenemen.” Harry knikt enkel voor ik de kamer uitstap en de deur achter me dichtdoe.

Wanneer ik beneden kom, zit iedereen aan de keukentafel en staren ze me allemaal afwachtend aan. Ik zet me bij hun neer en Liam is de eerste die praat: “Vertel, we zijn benieuwd.”

Ik vertel al wat Harry me vertelt heeft, hier en daar een detail weglatend. Ze stellen meteen vragen waar ik ook nog geen antwoordt op heb. Voor ik naar boven ga met een halve pizza vraag ik hun nog om Harry geen vragen te stellen over Nick en op te passen wanneer hij in de buurt is aangezien hij bang wordt van elk geluid dat geen ademhaling is. Ze beloven voorzichtig te zijn en ik glimlach bedankend naar hun.

Wanneer ik mijn kamer terug in wandel zit Harry nog steeds op dezelfde plek als waar ik hem achterliet. “Hier heb je wat pizza.” Ik zet de doos naast de zetel en hij haalt er meteen een stuk uit. Frozen heb ik ook meegenomen en steek hem in de dvd-speler in mijn kamer. Op deze momenten ben ik gelukkig dat Niall zo veel van Disney films houdt. Ik plof naast Harry neer in de zetel en hij eet in stilte zijn halve pizza op terwijl hij naar de film kijkt en ik naar hem.

Ik weet dat hij door heeft dat ik aan het staren ben want hij is al een kwartier aan het blozen. Ik ben aan het testen hoe lang het duurt voor hij er iets van durft te zeggen. De pizza is al even op en de film is de aftiteling aan het tonen. Pas wanneer het laatste liedje gedaan is kijkt hij me aan. “Wat?” vraagt Harry met een opgetrokken wenkbrauw.

Ik geef hem enkel een onschuldige glimlach voor ik: “Niets. Klaar om te gaan slapen?” zeg. We moeten niet echt omkleden aangezien ik nog steeds in enkel mijn jogging loop en Harry in 1 van de mijne en T-shirts. Ik heb Harry een tandenborstel gegeven en we poetsen in stilte onze tanden terwijl ik naar Harry kijk in de spiegel en hij mijn blik negeert maar duidelijk begint te blozen.

Harry kruipt in mijn bed en lijkt in paniek wanneer ik naar de zetel stap. Ik geef hem een glimlach voor ik mijn kussen van de zetel haal en naast Harry in mijn bed plof. Ik doe het licht uit via de schakelaar naast mijn bed en slaag mijn arm rond Harry’s middel om hem tegen me aan te trekken. Hij legt zijn hoofd weer op mijn borst en ik voel me vereerd dat hij me genoeg vertrouwd om zo met mij te liggen. Ik weet dat hij aan het wachten is op het moment dat ik hem als vuil ga beginnen te behandelen maar ik weet ook dat dat moment nooit zal komen. Het is jammer dat Harry dat nog niet doorheeft.

Ik denk nog even na of het wel het juiste moment is maar ik ga niet kunnen slapen als ik de vraag niet gesteld heb. ‘Harry?” Hij maakt een geluid zodat ik zou weten dat hij luistert. “Waarom heeft je familie je op straat gezet?” vraag ik stil. “Als ik het je vertel ga je weggaan. Ik durf niet meer alleen te slapen.” Ik versterk mijn grip rond zijn middel om hem te laten weten dat ik niet los ga laten. “Ik ga nergens heen. Wat je ook zegt ik zal je niet alleen laten.”

“Toen ik 16 was ben ik bij mijn familie uitgekomen. Ze vertelde me dat ik hun zoon niet meer was en trapte me buiten.” Het is stil. Wat is hier een goede reactie op? “Louis als je niet naast me wilt slapen versta ik dat hoor. Ik ga wel op de zetel liggen.” Hij wilt zich uit mijn grip halen maar ik laat hem niet los. “Ik heb belooft je niet alleen te laten slapen dus leg je terug neer Curly.” Harry legt zijn hoofd terug waar het lag.

“Als je het nog niet door mocht hebben van al mijn gestaar, ik val even hard op jongens dan jij dat doet.” Ik durf te wedden dat ik Harry nog stil “Daar hoopte ik al op.” hoor fluisteren voor zijn ademhaling vertraagt en er zachte snurkgeluidjes te horen zijn.

I'll Keep You Safe (Larry Stylinson)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu