#DavamızÖmürlük

880 44 81
                                    

Uzun bir aradan sonra merhaba, özlemişim bu kitabı ve okuyucularını.. Fazlasıyla..
Neyse, fazla merakta kalmayın. Bölüme geçin.
Bölüm ithafı, @BSG13080888 olsun.  Ortalıkta çok gözükmese de kşjxfböjçfk

Taktım bu şarkıya kjfgsfkjdg

Nare Çelebi|

"Davalı Nare Çelebi, vekili avukat Mustafa Şimşek!"

Adımı duyduğum gibi ayağa fırladım.

"Nare sakin ol tamam mı? Kazanacağız."

Hızlıca kafa salladıktan sonra içeriye doğru yürüdüm avukatla beraber. İçeriye girdiğimde önceden içeri girmiş Efeoğullarının iğrenç bakışlarına maruz kaldım. Ama bu sefer başımı yere eğmedim, aynen onlara iade ettim bakışlarını. Sıra Sancar'a geldiğinde ise onu umursamadan kendi tarafıma geçtim.

"Dava başlamıştır. Söz davacı tarafa verilmiştir."

Ayağa kalkan kadın avukata baktım. Oldukça genç görünse de güçlü duruşu ve keskin bir bakışı vardı. 

"Hakim bey, bizim bu davayı açmamıza sebebiyet veren olay tamamen Melek'in sağlığı ve güvenliğidir. Annesi Nare Çelebinin düzenli bir aile yaşantısı yoktur. Hatta müvekkilimin eski bir dostunun evinde kalmaktadır. Bu nedenden dolayı Melek Efeoğlunun velayetinin babası Sancar Efeoğluna verilmesini talep ediyoruz."

Hakim bize döndüğünde avukatım ayağa kalktı.

"Öncelikle bir düzeltme yapmak istiyorum sayın hakim, davalı Nare Çelebi değil, Nare Işıklıdır. Kendisi yaklaşık iki gün önce iddialarda adı geçen Gediz Işıklıyla evlenmiştir."

Bunu duyan Sancar ayağa fırlayıp bağırmaya başladı.

"Ne?! Nasıl lan nasıl! Ne zaman lan ne zaman!"

Hakim bu tavra karşı Sancar'ın avukatına döndü.

"Mahkeme burası! Lütfen müvekkilinize sahip olun!"

Sancar'ın avukatı onu zar zor zapt ederken hakim mübaşire döndü.

"O zaman hemen çağır Gediz beyi."

Mübaşir kapıyı açıp kafasını dışarı çıkardı.

"Gediz Işıklı!"

İçeriye giren Gediz ile içimdeki panik biraz olsun soğumuştu. Yavaşça yerine geçerken bana göz kırpınca istemsiz gülümsedim. Olduğu yere geçip ellerini önünde bağladı.

"Evet Gediz Işıklı, davadan iki gün önce evlenmenizi nasıl açıklayacaksın?"

Gediz ile göz göze geldiğimizde bana bakıp gülümsedi. Daha sonra önüne döndü.

"Valla hakim bey, biz bu davadan önce nikah tarihini kararlaştırmıştık zaten. Sadece nişandı, kınaydı uğraşmak istemedik.. Apar topar bir evlilik oldu."

Sancar'ın gözündeki öfke iyiden iyiye alevlenirken Gediz onu delirtmeye ant içmiş gibi uzatıyordu. Hakimse bu uzatmaya hiç tepki vermiyordu.

"Sizin şüphelendiğiniz gibi dava için nikah kıyacak kadar delirmedik yani-"

En sonunda hakim eliyle durdurdu Gedizi.

"Tamam, geç arkaya."

Gediz arkaya geçtiğinde oturamadan hakim konuştu.

"Yaz kızım, karar..."

Söylenen sözle herkes ayaklandı.

"Melek Efeoğlunun, geçici velayetinin Nare Işıklıya verilmesine karar verilmiştir. Çıkabilirsiniz."

Koşarcasına dışarı çıktığımda Meleği görmemle ellerimi açarak koştum. Kollarımın arasına giren Meleğe sımsıkı sarıldım. Burnumu saçlarına daldırıp derin bir nefes aldım.

"Benim güzel kızım... Mis kokulum..."

Gediz'in gölgesini gördüğüm zaman Melekten ayrılıp ayağa kalktım. Bu sefer Gediz Meleğe sımsıkı sarılarak kucağına aldı.

"Cimcime'm.."

Bizim güldüğümüzü fark edince gülümsedi Melek. Gediz'e bakarak konuştu.

"Aldınız beni değil mi? Bırakmadınız ona?"

Gediz yeniden sarıldı Meleğe.

"Bırakmadık... Bırakmayız..."

Bu sefer hepimizden büyük bir gölge ve adım sesleri duyduğumda arkamı döndüm. Sancar'ın öfkeli yüzü bize bakıyordu. Daha çok bana... Kolumdan tutup beni kenara çekmeye yeltendiğinde Gediz Meleği yan tarafa bıraktı. Onun gelmesine ihtiyaç kalmadan hızlıca çektim kolumu.

"Ne yapıyorsun sen ya?!"

"Gel diyorum konuşacağız!"

Gediz karşısına dikildiğinde durdu. Gözlerindeki ateşte hepimizi cayır cayır yakabilirdi. O derece.

"Tahminen karımın kolundan tutup sürüklemeyi ne zaman bırakırsın? Nefretini kusacak birisini arıyorsan bana kus. Ona değil."

Söylediği sözlerle Sancar'ın yakasına yapışması bir olmuştu. Yine...

"Ne diyorsun lan sen! Sen benim olana dokundun! Nasıl sahiplenirsin onu ha! Nasıl lan! Ben sana sağdıcım dedim, kardeşim dedim! Ama sen ne yaptın? Gittin eski yavuklum ile nikah kıydın hemde kızımı benden alabilmek için!"

Gediz kol saatine baktı. Daha sonra göz devirerek Sancar'a baktı.

"Bitti mi?"

Sancar yeniden yakasını tuttu.

"Bitmedi! Bitmez! Benim seninle olan davam ömürlük!"

"Ama benim seninle olan davam tek bir imzaya bakar. O da ifademe atacağım imza. Yakamı bırak."

Yavaşça yakasını bıraktığında sinirden delirerek ilerliyordu. Halise hanım Gediz'in yüzüne tükürdüğünde yavaşça sildi yüzünü. Hepsi teker teker yanımızdan ayrılırken Sancar'ın tek derdinin biz olduğunu daha net anlıyordum. Kızı korkudan tir tir titrerken umurunda bile değildi. Meleği yavaşça kucağıma aldım. Kafasını boynuma gömdüğünde konuştum.

"Benim yüzümden oldu yine.. Gediz.. Özür-"

"Asıl ben özür dilerim Nare. Her şey için. Tüm yaşadıkların için. Hayatını cehenneme çeviren o pislik için.. Ama bundan sonra senin kızınla beraber olman için her şeyi yapacağım. Kızından ayrılmayacaksın, söz."

Bölüm sonu.



Sefirin Kızı | NarGedHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin