البارت العاشر " نجاح خطة ماجده "

679 14 1
                                    


ما اجمل الحب حين نختلف وحين نفترق ونعود ، حتى لحظات الحزن تظل ذكره جميله لنا فى المستقبل ، تخطينا كل هذا ونحن معاً لكن شاء القدر أن يذرع فى طريقنا فخاخ مؤلمه ، وقاتله ، وآخرها وجع القلب وهذا اصعب من القتل مئات المرات...

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

لتضع طبق البصترمه على الطاوله وتجلس جوار صديقتها ليرن هاتف حياه لتنظر لهو بضيق وتغلق الهاتف

بتول :-
احمد ..؟

حياه بحزن :-
ايوه ..

بتول:-
اديه فرصه تانيه يا حياه يمكن فى سوء تفاهم وانتى فهمتى إللى حصل غلط ، يمكن نكون ظلمينه ..

حياه :-
امال لو ماكنتيش شوفتى الصور إللى اتبعتتلى من اسبوع يا بتول منتدى قولتى ايه ..

بتول:-
ما يمكن تكون متفبركه مثلا

حياه :-
وانا فكرت زيك بس اتبعتلى تانى بعدها بس ماقولتلكيش علشان انتى كان فيكى إللى مكفيكى مع كده مارضتش اشك فيه لانى عارفه احمد كويس بس لما تجيلى رساله من مجهول بتقولى حبيبك بيخونك مع حبيبته السابقه وارن عليه ومايودش عليا وشويه يقفل فى وشي وكمان يكدب عليا ويبعتلى رساله يقولى انا فى اجتماع مع زبون واروح القيه معاها دى بقي إللى عمري ما هقدر اخترعله عذر فيها يابتول ..

بتول:-
حياه ، ماتزعليش ياروحى بكره ربنا هيجبلك حقك منه ، وكويس انه ربنا كشفه على حقيقته ليكى دلوقتى احسن ما كنتى هتكملى مع وحد *** ..

حياه :-
الحمد لله ، المهم ماقولتليش صح حصل ايه معاكى؟ يوسف شاف العلبه هاا

بتول :-
تعرفي ياحياه لوله انك زعلانه مع احمد دلوقتى وفيكى اللى مكفيكى كان زمانى قتلتك والله على عملتلك دى ..

حياه :-
انا غلطانه انى ساعدت وحده زيك ...

بتول:-
ايوه غلطانه ، ويلا كولى من سكات بدل ما انتى عارفه ..

حياه بابتسامه :-
شششش ، احكيلى حصل ايه هااا

بتول:-
ابدا ياختى قولت ل امير انى بحبه بس مش اكتر ..

حياه:-
طب الحمد لله " لتصرخ فجأه " ااااايه ؟ قولى تانى كده

بتول:-
ماعرفتش اصرف ازاى وكمان لو ما كنتش قولت كان امير هيقول ليوسف انه ليه هو جواب اعتراف بالحب إللى سيتك بعتيه ..

حياه:-
طب ما ده المطلوب ..

بتول:-
لا يا حياه مش انا إللى افرض نفسي على حد مش شايفنى قدامه اصلا ، مش بتول إللى ترخص نفسها لحد يا حياه ، يوسف عمره ما شفنى غير اخت ليه مش اكتر وكمان هو خلاص حب نرمين ، وانا مستحيل ادخل افرق بينهم ... انا مش وحشه اوى كده يا حياه ..

اصابتنى لعنة عشقها بقلم  ( اسو احمد  ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن