البارت الرابع والعشرين

440 9 3
                                    

🍂 اصابتنى لعنة حبها 🍂 24

🍁 البارت الرابع والعشرين 🍁  

لينك الواد باد
https://my.w.tt/3htVj2v6l9

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

بسم الله الرحمن الرحيم ، نبداء

فى صباح يوم جديد مليء بالمل والتفائل ..

تسللت اشعت الشمس الذهبيه على هذه الاعين الخضراء التى تتحرك فى ضيق منها وتابي الاستيقاظ وضعت يدها فوق عينيها وتبدء فى فتحها لتتقابل اشعت الشمس مع عينيها لتصبح عينيها فائقة الجمال فمن رآه هذه الأعين بالكاد سيسحر بها ويبقي اسير لها ..

تمددت بكسل ونهضت وفرشت أسنانها وأدت فرضها ودعت كثيرا بأن يصلح الله حالها ويرزقها بكل ما هو خير لها ..
انتهت من الدعاء وابدلت ثيابها سريعاً وخرجت من غرفتها بهدوء متجهه الي الباب ..
ابراهيم:-
رايحه فين من بدري كده يا ست هانم ؟! وبتتسحبي كده ليه زى الحراميه هااا ؟؟
اخذت نفس عميق واعتدلت لهو وقالت بنبره خافضه..
بتول:-
النهارده 20 / 12 يا بابا و ... سكتت ولم تقدر على أن تقولها
ابراهيم:-
اهلا وسهلا ، بس ده ايه تاريخ ايه اكيد مش العيد ولا هو تحرير سينا او عيد العمال ولا حتي شم النسيم ياختى ولا تكونيش رايكه تقابلى حبيب القلب سي أمير وقولتى اهى فرصه اتسحب وهما نايمين ومحدش يحس بيا واعمل إللى عايزاه وبعدين يبقي اقولهم .... ليقول بعصبيه ما انتى مافيش اهل ربوكى هتعملى ايه غير قلة الأدب..
نزلت دموع بتول لتقول وتوقفه قبل أن يقول شيئ يندم عليه فيما بعد ..
بتول:-
بااابا كفايه ارجوك كفايه انا مش صغيره علشان تقولى الكلام ده واذا انتو اهملتو فى تربيتى وسفرتو وسبتونى فاانا ربيت نفسي بنفسي على القيم والاخلاق واهمهم انى ربيت نفسي على دينى وعلى كتاب ربنا ..
ابراهيم:-
ماهو باين بامرارت إللى شوفته امبارح ده ..
بتول بوجع شديد فقط حطم قلبها بعدم ثقته بابنته هكذا ..
بتول بوجع :-
انا قولت لحضرتك كتير وبقولك تانى اهز انك فهمت غلط ومش هقول تانى لان ربنا وحده إللى شايفنى بعمل ايه وهو الوحيد إللى هيحسبنى بس تاكد يا بابا كلامك ده وظنك الوحش في بنتك انا عمري ما هنساه ايوه هسامحك علشان انت ابويا وحرام بس تاكد انى عمرى ما هنساه ابدا اى كلمه قولتها فى حقي مهما حصل مسحت دموعها وفتحت باب الشقه وخرجت وهى تنظر لهو نظره كلها وجع وألم لتقول .. اااه صحيح انا كنت رايحه ازور ساره ، ساره إللى كلكم نسيتوها زى ما نسيتونى ... سلام ..
اغلقت الباب بقوه ونزلت على الدرج وهى تبكى بشده على كلام والدها لها وعلى نسيانه لابنته ساره  ..

" ساره ابراهيم احمد العوسيلى توئم بتول بنت ضحوكه تحب الحياه وكانت دوماً الإمان ل بتول وكانوا دائما واحد اذا اهتزت واحده تجد الاخره خلفها ولكن شاء القدر وماتت ساره وهى فى سن الخامس عشر من عمرها بحادث سير "

اصابتنى لعنة عشقها بقلم  ( اسو احمد  ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن