بسم الله الرحمن الرحيم ، نبدأنهى :-
لا
عمرو:-
ايوه
بتول بحيره:-
اه ولا لا ارسو على بر ..
نهى:-
قولنا لا يابتول الكلب واخرصي وحطى حزمه فى بوقك احسن وربي انا على اخري منك ومن إللى هببتيه من شويه نظرت إلى عمرو اووووف واعتدلت باتجاه الشباك تبكى بألم فى صمت
بتول:-
يبقي تعرفو بعض ايميلى يا عمرو عرفتو بعض ازاى لحد ما نوصل بدل الملل ده
نظر عمرو إليها وهو يبتسم :-
لا دى حكايه طويله اوى بس احب ابشرك انها مش اول حادثه دى لو فضلت اقولك عن حبها للحوادث مش هيكلة لميت سنه ..
بتول:-
هههههههههه خدة بالى انا ماتخافش بس المره دى انا إللى كنت هروح فى ابو زعبل بس الموكوسه إللى جنبك انقذتنى ولأول مره فى حياتها تعمل حاجه صح ههههههه
عمرو:-
هههههههههععههخخ ايه يا حوادث محدش سامع صوتك يعنى ، انتى موتى ولا ايه هههههههه
بتول:-
لا دى تلقيها اغم عليها اكيد ههههههه
عمرو بخضه:-
ااااايه !!! مد يده وخبط على كتف نهى عدت مرات حتى انتو قال لها حوادث ولكنها لا تتحرك ابداً نهى نهى ردى عليا أوقف عمرو السياره اخيراً وادار وجه نهى إليه وظل يخبط على وجهها لكن دون جدوه هى مابتصحاش ليه تكونش ماتت بعد الشر يعنى ؟
بتول:-
اجمد ياض كده وماتبقاش فرفور وخلى قلبك حديد ..
عمرو:-
هو انتى مرتاحه كده ليه وصحبتك ميته اهى ؟؟ ولا تكونش دى مش صحبتك او صحبتك بس مابتحبهاش وقتلتيها يا مجرمه وقولتى عمرو اهو يقوم بمراسم الدفن ولا من شاف ولا من دري ... صح والله انا كان قلبي حاسس من الاول ان الموضوع فى إنه ومش بعيد أخواتها قتلتيهم..
اوقفة بتول الضحك ونظرة إليه بجده وقالت بصوت شرير ..
بتول:-
ايوه قتلتها ولو ماخرصتش خالص هخليك زيها واهو هنطلع وراك بالعربيه الفله دى نهاهاهاهاهاها..
عمرو وهو رافع حاجبه :-
ودى ايه ان شاء الله ..
بتول:-
ضحكه شريره تناسب الواضع ده ضربته فى كتفه بس ايه رايك فيا ياض يا عمرو وانا شريره انفع ممثله صح هو فى الواقع انا ممثله اصلا وضع عمرو راسه على المقوضه لانهو حفظ بتول تقريبا وعندما تتحدث لا تسكت ابدا عن الكلام وعملت أدوار كتير فى الجامعه والمدرسه بس الحيه الصفره ساردين الكلب كانت ديما تحاول تاخد دور البطوله بس انا اااايه محدش يقدر عليا ولا ساردين ولا عرين اااااه ده انا بتول برضه .... ههههههههه فى مره غاظتنى قومت انا والبت حياه انت ماتعرفاش بس بت عسل والله ايوه هى فقر وبومه بس دماغها حلوه فى المصايب المهم راحت داست على فستان ساردين ووقعت على الأرض ووشها كان كله طين ده غير انها مشت من غير فستان علشان اتقطع ...اااااه نسيت أقولك على العقربه شوال اهو دى بالزات ازبل من عرين بت كده تحسها واد فى نفسها لالا ومشيتها ياختيييييي .... ولا الشيطان الرجيم دى إللى مفكرانى حابه حبيبها ومش مصدقه انه هو إللى بيجري ورايا ...اووووف ده انت كمان لو ش.....
صرخ عمرو :-
اسكتييييييي اسكتيييييييي يابتول نازله من بدري لوك لوك لوك لحد ماطيرتى اخر ذره فى مخى رن هاتف عمرو ليرد بسرعه وحيات ابوك ياشيخ لتيجى وتنجدنى من حبيبتك دى هو انت ليك كام حبيبه ياخى...
بتول:-
ماتعدش ياخويا ماتعدش
عمرو:-
بقولك ايه لو ماجتش وخدتها هكلم امك واقولها انك مش عايز الخطوبه تتم وكمان هى عايزاكم انتو الاتنين عندها ، تمام تلت ساعه وهتكون عندك .... سلام ..
نظر عمرو إلى بتول :-
هسال سؤال ولو جوبتى اكتر من اجابته المطلوبه شايفه الشرطى إللى هناك ده نظرة بتول إليه وهزت رأسها هقوله انك قتلتى البت دى وسعتها البشريه كلها هترتاح منك ..
بتول:-
للدرجه دى بتحبونى هههههه
عمرو بجديه :-
هى ماتت ولا لسه عايشه وليه قاعده بالبرود ده كله ؟؟ جاوبي
بتول:-
لان دى طبيعة نهى لما بتخاف من حاجه اوى بيغم عليها هتقولى خايفه من ايه هقولك عندها فوبيه من الحقن من وهى صغيره وأكيد فكرت مادام فيها مستشفي ودكتور وكسر وتجبيث وانا كملتها بشلل وقطع يبقي فيها حقن وعمليات وما أدراك ما دماغ نهى ... بس كده
عمرو:-
بتهزري صح ، اكيد بتهزرى معايا علشان اخاف عليها اكيد بتهزرى صح ..
بتول:-
ده انا اول مره اكون بالجديه دى
ادار عمرو محرك السياره وذهب بها إلى المستشفى وفعلا عندما وصلو إلى هناك أكد لهم الدكتور ذالك فهو قد حفظ نهى فمن وهى صغيره تذهب لهو بهذا الوضع تمام وبعد قليل وصل أمير وتشاجر مع بتول ولكن بتول تعاملة معه ببرود ليغتاظ منها كثيرا ولكنه تمالك نفسه لكى لايحدث مشكله واخذها وذهب بها إلى الشركه ...
أنت تقرأ
اصابتنى لعنة عشقها بقلم ( اسو احمد )
Humorروايه 🍁 اصابتنى لعنت حبها 🍁 مقدمه يامن اخذتى قلبي اسيراً لكى كيف تاخذينه هكذا من اول نظره قولى لي بربك كيف اغويتيه وجعلتيه اسيراً لكى وحدك عن كل البشر ، يا عنيدتى ومجنونتى ومحبوبتى يامن اصابتنى بلعنت حبها لا تبتعدى عنى ارجوكى فبعدك عنى مثل الهلاك...