Ik stapte naar buiten, achther Derek aan. Wat er hier nu gaat gebeuren, in dit gevecht, zal bepalen of mijn vader.. of ik mijn vader zal verliezen of niet. En ik heb de macht om het te voorkomen, net als de rest van de pack. Zijn lot, nee niet alleen die van hem, Het lot van pap, Stiles en vele anderen ligt nu in onze handen. Maar waar is Scott, waar is de rest?
Daar zit hij dan, trots en zelfverzekerd op de grote trap naar de ingang van de school, met twee oni achter hem als bodyguards. Heeft een van deze oni Allison vermoord? De gedachte maakte me ziek. Derek zet de houten ronde box op de grond en transformeert.
"Heb je een cadeautje meegebracht, Derek?" grimaste de nogitsune.
"Wat dacht je van drie?" Ethan en Aiden kwamen tegelijk met mij tevoorschijn. We stonden klaar achter hem, ik had mijn klauwen al uit.
Onze opkomst leek het monster voor ons niets te doen. Nonchalant zat hij daar, wetende dat hij vanavond zal overwinnen. "Ik heb van een alfa-pack gehoord Derek," begint hij, "maar nog nooit van een pack van ex-alfa's, en nou..." De nogitsune richtte zijn blik op mij. Even, voor een klein moment leek die arrogantie weg te glippen, even leek hij bezorgd. "een zwakke half-werewolf? Je hebt iemand die zich zelf niet eens kan beheersen, niet heel indrukwekkend he?" Half-weerwolf? Ik had geen tijd om erover na te denken, want er werd al actie ondernomen.
Derek liep naar voren, niet onder de indruk van de nogitsune. "Ik ben misschien geen alfa meer, maar ik nog steeds vechten als een alfa." Hij gromde luid en meteen gaan de oni in een verdedigende positie staan. Het praatje is over.
Ik ontwijk een zwaard dat voor me heen zwaait en neem gebruik van het moment om de oni naar achter te schoppen. In een vloeiende beweging zak ik naar de grond en probeer de oni naar de grond te werken door hem te tackelen vanuit onderen, maar hij was sneller en haalde uit naar mij. Ik spring achteruit en voor een moment staan we tegenover elkaar. In de achtergrond hoor ik gehijg, gegrom en klinkend metaal. Alle vier zijn we in gevecht. Vanuit mijn ooghoek zie ik de nogitsune de trap op lopen, richting de school. Tegelijkertijd verscheen er een andere oni aan mijn rechterkant. Op het laatste moment kon opzij springen. Twee oni tegelijk tegen weerwolf, of een half-weerwolf wat ik van de nogitsune moet geloven. Opnieuw haalt een van de oni uit en opnieuw ontwijk ik de aanval. Voor me verschijnt Ethan plots die mijn aanvaller achteruit schopt waarna hij met zijn klauwen uithaalt.
"Waar zijn ze?" riep hij uit.
Een van de gemaskerde aanvallers zwaaide van bovenuit naar beneden met zijn zwaard, maar als een reflex hield ik zijn arm tegen. Ik greep zijn hand, draaide zijn arm en het zwaard viel op de grond met een klink. Ik duwde de oni met mijn handpalm naar achteren en pakte zijn zwaard op. Het voelde goed in mijn handen.
"In de school!" Hoorde ik Derek schreeuwen.
Ik realiseer me wat dat betekent en vloekte naar mezelf dat ik niet achter de nogitsune aan kon gaan. "De nogitsune ging daarheen!" riep ik uit naar niemand in het bijzonder.
Vanuit mijn ooghoek zak ik dat een oni Aiden van achteren probeerde te spietsen op zijn zwaard. Ik schoot naar voren en hield hem tegen. Het leek opeens zo gemakkelijk, het zwaard, hoe ik ermee om moest gaan. Er laaide een nieuwe energie in me op. Met mijn zwaard rukte ik het wapen van de oni weg en stak mijn hand in zijn borst. De opgebouwde energie en adrenaline ging van mij naar de oni. Vlammen verschenen in zijn kledij en spreidde zich uit over zijn hele lichaam. Ik stap naar achteren, deed ik dit? Mijn blik gaat van mijn hand naar de vlammende oni die achteruit deinsde. De vlammen doofden uit zichzelf. Geschokt staar ik naar de oni stond. Wat ben ik in hemelsnaam?
Derek zijn stem haalde me uit mijn toestand. De box, waar we de nogitsune in moeten vangen. Ik kijk richting the tunnel, waar de houten doos stond, vlak voor Aiden. Twee oni verschenen voor het voorwerp. Aiden gromt "Ik haat ninja's". Ik kon het alleen maar met hem eens zijn. Samen stormen we naar voren. Willen we de box? Dan moet we langs deze twee.
JE LEEST
Too Dark | Teen wolf S3B
FanfictionHet vervolg van too curious, dus als je dit boek wil lezen, lees dan zeker ook het eerste deel! Skyler heeft moeite om in de groep te komen, het lijkt of iedereen haar haat. Misschien doet ze dat zelf ook, na wat ze heeft gedaan. Nu ze weerwolf is...