"Ik werd aangevallen door een coyote" vertelt Kira, iets te enthousiast naar mijn mening. "Gaat het wel goed?" vraag ik bezorgd, ze knikt.
Dat een wilde coyote plotseling opduikt in de school terwijl er ook eentje rondloopt in beacon hills, het kan niet anders. Het is Malia. Maar waarom kwam ze hiernaar toe? Waarom ging ze een school binnen?
Kira praat met haar vader terwijl de politie rondloopt en met andere mensen praat.
"Scott, ik denk dat ik weet waar ze voor kwam" Stiles raapt zijn tas van de grond en opent hem voor de helft. In zijn tas ligt een meisjespop, oud rj versleten en daarbij ook nog eens vies.
"Een pop?" vraag ik verbaasd
"je hebt de pop van de auto meegenomen" zegt Scott.
"Ja ik dacht we het konden gebruiken voor de geur" legt Stiles uit.
"Hoe kom je daaraan? Waar heb je dit gevonden?" Een volwassen man, ik gok al in de veertig, komt dreigend aangelopen. "Het was van mijn dochter"
"Mr. Tate?" Mr.Stilinski loopt snel, met zware stappen naar ons toe "ik weet niet hoe je hiervan hebt gehoord. Of je je eigen scanner hebt, maar hier kan je niet zijn"
Hij legt zijn hand op de arm van de man, maar stopt dan plotseling met zijn handelingen. Tussen alle lichaamsdelen door zie ik een glimp van een vuurwapen, iet swat ten strengste verboden is om bij je te hebben in een school. Een andere agent komt aangelopen, om de boze man weg te halen uit de school denk ik, de man wordt echter alleen maar bozer. Hij schudt de agent van zich af en wijst naar de sheriff
"Vind dat dier... dat.. ding." Waarna hij wegloopt.
***
Voetstappen klinken van binnenuit en niet veel later wordt de deur geopend. IK kijk op van de grond naar Allison
"hey"
Ik volg haar naar binnen, naar het kantoor van haar vader. Op het bureau dat in het midden van de kamer staat, ligt een grote zwarte koffer. Allison opent de koffer en haalt het wapen eruit. Ze maakt hem klaar en SMS't Scott vervolgens. Voor een klein moment zie ik een glimps van onzekerheid in haar lichaamstaal.
"Het gaat ons lukken oké?"
Allison glimlacht lichtjes "Ik kan niet missen, er zijn maar drie kansen"
Niet veel later komt Isaac binnengelopen. Hij brengt ons het nieuws dat Scott probeert te leren om zichzelf in toom te houden. Meteen bij de binnenkomst van Isaac ontstaat er een nieuwe spanning in de kamer. Hij mag me niet en hij dienst er niet voor terug om te dat te laten ervaren.
Door de heersende spanning tussen Isaac en ik laat ik mezelf naar de achtergrond verdwijnen. Ik frumel een beetje met mijn nagelriemen wanneer ineens het geluid klinkt van een wapen dat wordt geladen. Geschrokken kijk ik op om te zien dat Allison haar geladen geweer richt op Isaac. Ze lijkt ergens anders te zijn, in haar eigen wereldje. Deze acties doet ze niet bewust.
"Allison!" Isaac's luide stem klinkt hard door de kamer.
Haar hele blik verandert plots, net als bij iemand die een hele tijd zoned-out was en ineens weer 'zoned-in' raakt. Vluchtig legt ze het wapen weg, ha roept hij. Het lijkt alsof ze wakker wordt uit iets en legt gelijk het geweer weg.
"Oh mijn God, Het spijt me zo" Zegt ze "E-Echt sorry, ik wist niet wat ik deed. Sorry"
"Nou,beter dan ringmessen" grapt Isaac een beetje, maar zijn gezicht laten geen trekjes van een grijns zien.
"Hoe moet ik iemand helpen als ik niet kan doen wat ik zou moeten doen" Vraagt Allison.
De twee lijken mij allang vergeten te zijn, daarbij voel ik me zeer ongemakkelijk op dit moment dus laat ik het koppel achter me in het kantoor.
JE LEEST
Too Dark | Teen wolf S3B
FanficHet vervolg van too curious, dus als je dit boek wil lezen, lees dan zeker ook het eerste deel! Skyler heeft moeite om in de groep te komen, het lijkt of iedereen haar haat. Misschien doet ze dat zelf ook, na wat ze heeft gedaan. Nu ze weerwolf is...