Önceki bölümlerden birinde Michael Jackson'ın ölümünden bahsetmiş ve kısaca özet geçerek ölümünü anlatmıştım. Aklımda olup tamamlayamadığım ve bir okuyucumun isteği üzerine yarım kalmış bölümün şimdiyse detaylı bir bölümünü yazıyorum. Çok zor olsa da gerekli bilgileri bulacağım...Başlamadan belirtmek isterim ki aldığım her bilgi farklı kaynaklara bağlıdır.
•
"Michael Jackson'ın ölümü 25 Haziran 2009'da Los Angeles'ın Holmby Hills mahallesindeki North Carolwood Drive'daki evinde akut propofol ve benzodiazepin zehirlenmesinden gerçekleşti."
•
"25 Haziran 2009 günü, (yerel saat 14.26'da) Michael Jackson'ın kalp durması sonucu 51 yaşında Los Angeles'ta hayata veda ettiği açıklandı. Akşam saatlerinde Los Angeles'taki evinde, yanında doktoru ve yardımcıları ile beraber olan Londra'da vereceği konserlerin provaları arasında inzivaya çekilmiş dinlenirken, sabah saatlerinde ani bir şekilde fenalaştı ve UCLA Tıp Merkezi'ne kaldırıldı. Nefes darlığı yaşayan ve bilinci kapanan Jackson bir süre sonra komaya girdi, yapılan tüm müdahalelere karşı duran kalbi tekrar çalıştırılamadı ve hayata gözlerini yumdu. Daha sonra yapılan otopsilerde ise Jackson'ın ölmeden önce gayet sağlıklı olduğu ve asıl ölüm nedeninin kullandığı kuvvetli anestezi ilacı olduğu açıklandı."
(Foto. Jackson'ın ölümüne neden olan Propofol ilacı ve Doktor Conrad Murray.)
"Michael Jackson'un özel doktoru, şarkıcının ölümünde kusurlu olduğu iddiasıyla yargılandığı davada suçlu bulundu.
Beşi kadın 12 kişilik jüri, iki gün süren müzakerelerin ardından Dr. Conrad Murray'in istemeden ölüme sebebiyet vermekten suçlu olduğuna hükmetti.Jackson, 25 Haziran 2009'da aşırı dozda güçlü bir sakinleştirici olan propofol iğnesi sonunda hayatını kaybetmişti.
58 yaşındaki Murray'in dört yıl ağır hapis cezasına çarptırılması ve meslekten men edilmesi de olasılıklar arasındaydı.
Kararın okunması sırasında duruşma salonunda çığlıklar, mahkeme binası dışında da coşkulu sloganlar duyuldu.
Associated Press haber ajansına konuşan şarkıcının kardeşi LaToya Jackson, karardan büyük memnuniyet duyduklarını belirterek, ''Michael bizi izliyordu'' dedi.
Karar okunurken bileklerine kelepçe vurulan Murray, masum olduğunu söylüyor ve sanatçının ölümüne kendisinden kaynaklanan bir kusurun yol açmış olabileceği iddiasını reddediyordu. Walgren, Murray'nin acil servise haber vermekte geciktiğini, telefon kayıtlarının ise Jackson'ın son saatlerinde hastasıyla ilgilenmek yerine telefonla konuştuğunu gösterdiğini aktardı.
Savcı, salondakilere "Michael Jackson ile ilgilenmesini engelleyecek kadar önemli olan neydi acaba?" diye sordu.
(Söylenenlere göre doktor Murray telefonda sevgilisiyle konuşuyordu.)Ayrıca doktorun Jackson'ın evine çağırılan sağlık ekibine ve acil servis doktorlarına Jackson'a çok güçlü bir sakinleştirici olan propofol verdiğini söylemediğini hatırlattı.
"Bu suçluluk bilinci" diyen Walgren, "Conrad Murray, Michael Jackson'ın ölümüne neyin yol açtığını gayet iyi biliyor" dedi.Savunma: İlacı Jackson aldı
Savunma ise, Michael Jackson'ın davranışlarının hesabının doktora kesilmeye çalışıldığını savunarak, sanatçının iğneyi kendisinin yaptığını öne sürdü.
58 yaşındaki Murray'nin avukatları, şarkıcının aşırı dozda sakinleştiriciyi kendisinin alıp ölümüne yol açtığını savundu.
Avukat Ed Chernoff, "söz konusu olan Michael Jackson değil, başka biri olsa burada olur muyduk?" diyerek jüri üyelerinden Jackson konusundaki düşüncelerinden etkilenmemelerini istedi.Chernoff, savcılığın propofol adlı ilacı Muray'nin verdiğini kanıtlayamadığını vurguladı.
Kalp hastalıkları uzmanı olan Conrad Murray duruşma sırasında kendi savunması için tanık sandalyesine çıkmamayı tercih etti.
Duruşmalar sırasında, Jackson'ın evinde görevli olan çalışanlar, güvenlik görevlileri, acil servis çalışanları ve ilk müdahaleyi yapan doktorların da aralarında olduğu 49 tanık dinlendi, 300'den fazla kanıt incelendi.
Michael Jackson öldüğü sırada, yeni bir dünya turuna çıkmak üzere yoğun bir hazırlık döneminden geçiyordu."•
" Doktor Murray, soruşturma sırasında gözaltına alınmış ardından 75 bin dolar kefaletle serbest bırakılmıştır. "
Şimdiyse önceki bölümde öne sürülen ölüm nedenini inceleyelim; Çoğu haber sitesinde hastalandığı ve buna yenik düşerek hayatını kaybettiği yazıldı.
"Dermatoloğu 1993 yılında Jackson'un, cilde rengini veren pigmentlerin kaybına neden 'vitiligo' hastalığına yakalandığını açıkladı."Michael Jackson'ın kendi ten rengini beğenmediği ve bunun sonucunda çok fazla operasyon geçirip ten renginde değişiklik yapmak istediği de yazıyordu"
Ölüm nedeni ne yazık ki hala net olarak bilinememekte fakat olanlara bakılırsa intihar, cinayet, hastalık sonucu ölüm ve daha bir çoğunu öne sürebiliriz. Net bir cevap bulmak elbette en zorudur.
Öne sürülen ve dünyada çokça bahsedilen bir habere bakalım. Dave Dave...
"Kızı Paris, Jackson'ın yaşadığına dair haberler hakkında konuşma yaptı: "Ölümünden bir müddet sonra kendisinin yaşadığına dair asılsız iddialar çıktı. Polis bu konuda araştırma yapmaya başladı."
Michael Jackson'ın ünlü Dave Dave kılığında CNN'de TV programına katıldığı iddiası hala kafa karıştırıyor. Birçok hayranı Dave Dave iddiasından sonra Jackson'ın yaşadığına inanmaya başlamıştır."
Peki sizce Michael hala yaşıyor mu? Yaşasaydı böyle bir programa, bu kılıkta katılır mıydı?
(Foto. Jackson'ın yıllar içerisindeki değişimi.)