seorang perempuan bertudung yang mempunyai mata berwarna biru,Zakariah Hanani sedang berjalan pulang ke rumahnya.
tiba tiba ada beberapa orang lelaki menyekat laluan Hanani."hai,Hanani..."
seorang lelaki berambut perang bermata oren memanggil Hanani.
"kau nak apa lagi,Takako?"
Hanani tidak memandang rupa lelaki itu."apa kau kata?"
seorang lelaki berambut kuning dan bermata biru bertanya."aku kata korang nak apa lagi?tu pun tak dapat tangkap ke,Gashi?"
Hanani memandang lelaki yang sedikit gempal itu."kau memang pandai melawan ye,Hanani. mentang mentang lah ketua Kikena tak ada,kau pandai melawan kami."Takako menjadi agak bengang.
"ada aku kesah?"Hanani bertanya kepada Takako.
"geram nya lah aku dengan kau ni.." Takako naik geram.
lelaki berambut hitam cerah ,bermata kelabu berkacamata di sebelah Takako hanya menjadi penonton bersama bukunya itu.
buku itu selalu bersama nya."korang dah kenapa suka sangat kacau aku?aku tahu lah yang aku ni cantik.."Hanani gedik.
"perasan giler. "Gashi meluat.
Takako memandang lelaki disebelah nya yang asyik dengan bukunya itu.
"hoi,Akia. kau ni memang tak suka turun padang kan?"Takako memarahi Akia yang selalu sangat menjadi penonton dengan bukunya itu.
"aku takkan serang orang yang tak bersalah."Akia dengan selamba pergi dari situ.
"hoi, Akia. aku belum habis cakap dengan kau lah!"Takako naik angin dengan perangai Akia yang tak suka turun padang sama seperti abangnya atau ketuanya,Kikena.
"tak ada gunanya aku dengan korang.."Akia pergi dari situ dan terus menghilang kan dirinya.
begitu juga dengan Hanani yang mengambil peluang itu untuk menghilang kan diri.
"memang sama macam abang kau lah,Takako. tak suka turun padang."Gashi yang berada di situ perasan yang Takako marah akan perangai Akia yang selamba itu.
"aku pun pelik lah dengan abang aku tu,kenapa nak suruh budak macam dia ni ikut kita?"Takako masih memarahi Akia.
"kenapa tak tanya abang kau?dia mungkin ada jawapannya."Gashi memberi pendapat.
"balik nantilah..tapi,apa yang buat aku bengang ialah dia ni jenis selamba dengan buku dia tu. aku pun nak tahu kenapa dia melekat sangat dengan buku dia tu."Takako meluahkan segalanya.
"aku pun pelik lah dengan Akia tu. dengan buku dia sekali. selalu sangat melekat. "Gashi juga perasan yang Akia suka melekat dengan bukunya itu.
"hoi,mana Hanani?"Takako baru perasan yang Hanani sudah tiada.
"dia dah balik. dia ambik kesempatan tadi."Gashi membalas.
"Hish. sempat pulak dia lari. "Takako membebel.
"sebab kita bergaduh tadi lah."Gashi memberitahu.
"dah lah tu. jom balik. dah nak petang ni."Takako dan Gashi pulang ke rumah masing-masing.
di kejauhan kelihatan Hanani sedang berhenti kerana berlari tadi.
"semput aku...suka sangat kacau aku. asal dengan diorang,hah?"Hanani kembali berjalan.
"sebab Kikena yang suruh."satu suara menyapa.
Hanani berhenti berjalan.
rasa seram sejuk pula.
apa yang membuatkan tempat itu menakutkan ialah tempat yang dia lalui itu agak terpencil."siapa tu?"Hanani memberanikan diri untuk bertanya.
"itu tak penting. "suara itu menghilang secara tiba tiba.
"asal suara dia macam aku pernah dengar?biar kan lah."Hanani terus pergi dari situ.
di sebalik tiang pula ada seorang lelaki sedang mencatat sesuatu dalam bukunya.
buku itu mungkin kelihatan biasa sahaja tetapi,di dalam buku itulah,semua rahsia tercatat."mungkin dia belum tahu yang dia istimewa.. nanti dia tahu..."lelaki itu terus menghilang kan dirinya.
YOU ARE READING
2. Cabaran
Fantasyikuti pengembaraan ahli kumpulan Challenger untuk mengetahui kebenaran. Satu persatu cabaran yang mereka tempuhi untuk menemui nya. Juga kisah silam. Adakah ianya gelap atau tidak? Completed