di planet Karbial.
di bilik Karma.Karma sudah pulang ke rumahnya.
dia menyimpan kotak itu di satu sudut yang tidak diketahui.
setelah mandi,Karma menyiapkan kerja sekolah yang tertangguh.
esok dia perlu pergi ke sekolah.
sedang dia menyiapkan kerja sekolah nya,guruh sambar menyambar membuatkan Karma menjadi agak takut.Gum!
bunyi guruh yang amat kuat membuatkan"abang!"Karma yang terkejut memanggil abangnya.
"abang...where are you?..."Karma teringat abang nya.
kebiasaannya,ketika kilat atau petir atau guruh,abang nya akan berada disisinya.
tetapi,sekarang sudah tidak lagi.Karma menutup bukunya dan meletakkan ke dalam beg nya.
semua kelengkapan sudah siap.
disebabkan sudah tiada apa yang dia perlu lakukan,Karma mengambil keputusan untuk tidur.
tetapi,ianya menjadi semakin susah apabila guruh datang secara tiba-tiba.
Gum!
kali ini semakin kuat.Karma menutup matanya erat sambil menarik selimut nya supaya menutup dirinya.
dia terlalu takut.
tiada sesiapa disisinya."abang...I miss you.."Karma menangis sambil menutup matanya lebih erat ketika guruh datang lagi.
dia sangat perlukan seseorang di sebelahnya sekarang.
abangnya.
setelah lama Karma menutup matanya,akhirnya Karma tertidur.
seseorang yang asyik memerhatikan nya keluar dari tempat persembunyian.
Akabane."I miss you too,Akia Karma."Akabane duduk disebelah Karma yang sudah tertidur itu.
Akabane bangun dan pergi ke biliknya.
dia membuka pintu biliknya.
dia menghidupkan komputer nya."I will do anything for Karma. and I will not let my little brother sad anymore."
Akabane tersenyum sinis sebaik sahaja melihat mangsa .
kelihatan gambar Siti,Sofea,Khairul dan Firdaus."i'm done with Tetsuya. sekarang,tiba masa untuk aku hapuskan sisa sisa nya pula."
Akabane membuat rancangan.keesokan harinya.
Karma bangun awal untuk ke sekolah.
setelah sampai ke sekolah,Karma ke kantin dahulu kerana dia belum bersarapan.
ketika dia sedang makan roti yang di beli, seseorang menyergah nya membuatkan Karma terkejut."sorry.."Karma memandang ke belakang.
Haneru."awak ni kan... nasib baik saya tak minum air. kalau tak,confirm dah tersembur sekarang ni."Haneru dan Karma ketawa kecil.
"dah lah tu. makan habis. nanti kita pergi kelas sama sama."Karma menghabiskan makanannya.
setelah habis,Karma dan Haneru ke kelas.
kelihatan Rayyan sudah tertidur di tempatnya dengan earphone tanpa wayar di telinganya.Haneru duduk ditempat nya.
begitu juga Karma."Rayyan."Karma memanggil.
tiada sahutan."Rayyan."
Tiada sahutan."amboi,tidur mati nampak. biar lah dia. mungkin letih sebab kena kemaskan rumah semalam."Karma membaca buku yang Rayyan berikan kepadanya dahulu.
mimpi Rayyan.
Rayyan sedang berada di bilik persembunyian.
hanya dia sahaja di situ.
Rayyan sedang membaca buku."Tetsuya."kedengaran namanya dipanggil.
Tetsuya terkejut dengan panggilan itu.
dia kenal dengan suara itu.
suara ayahnya."Tetsuya"kali ini,suara seorang wanita yang lembut.
Tetsuya terkejut lagi.
dia bangun dari duduknya.
YOU ARE READING
2. Cabaran
Fantasyikuti pengembaraan ahli kumpulan Challenger untuk mengetahui kebenaran. Satu persatu cabaran yang mereka tempuhi untuk menemui nya. Juga kisah silam. Adakah ianya gelap atau tidak? Completed