Akia pulang ke rumahnya.
dia dapat rasakan seseorang di belakangnya.
asyik mengekori nya."apa yang kau nak?"Akia tidak memalingkan mukanya tetapi, memberhentikan langkahnya.
"aku cuma lah nak tahu tentang kau. salah ke?dan aku nak tahu kenapa orang lain pandang kau macam ada sesuatu berlaku sebelum ni."Lelaki di belakangnya ingin tahu.
"satu,kau tak perlu tahu apa apa tentang aku. ya,ianya memang tak salah kalau kau nak tahu tentang orang lain tapi,aku bukan macam orang lain.dua,macam yang aku cakap tadi,kau tak perlu tahu tentang tu."Akia memandang lelaki di belakangnya.
Kikena."kenapa?kenapa kau asyik bersikap dingin? perlu ke kau bersikap macam tu?"serentak itu,Akia menggunakan kuasa anginnya untuk mencampakkan Kikena jauh sedikit.
"aku buat semua ni untuk kebaikan."Akia berlalu pergi dari situ.
"kebaikan?kebaikan kepada siapa?kau sendiri?"Akia menghentikan pergerakan nya.
"you don't know anything about me.so, jangan masuk campur urusan aku.kalau tak,kau sendiri akan terima akibatnya. aku tak nak korang terbabit.lagi satu,jangan percaya kan sangat budak bernama Gashi tu. He is a traitor"
Akia pergi dari situ dan melajukan pergerakan nya."kuasa kegelapan semakin menguasai dia. tak lama lagi,ianya akan jadi lebih berkuasa. kasihan Karma."
seorang lelaki misteri sedih melihat sahabatnya dahulu terperangkap dalam kuasa kegelapan.
dia tahu kuasa kegelapan itu semakin memakan diri Akia.di rumah Akia.
Akia yang baru sahaja pulang dari sekolah itu sangat keletihan.
Akia berguling-guling di atas katilnya itu."apa yang saya katakan pada Kikena tadi?kenapa saya rasa penat sangat ni..."Akia tertidur tanpa dia sedar.
di rumah Tesra.
Tesra yang sedang memasak itu perasan yang ada seseorang di belakangnya.
"macam mana tadi?ada apa apa yang berlaku?"Tesra bertanya tanpa memandang si pemilik suara itu.
"kuasa kegelapan semakin menguasai dirinya. Akabane betul betul mahu bersama Karma. tapi,cara dia tu salah."suara lelaki
"kalau kita perlu bertindak,kita bertindak."suara lelaki itu hilang.
di rumah Kikena.
"Akia ada kuasa angin. angin dia memang kuat. dan,aku perasan pada mata dia masa dia marah aku tadi. ada sedikit parut. lepas tu,hilang."
Kikena perasan semasa Akia memarahinya tadi.
terdapat parut kecil pada matanya.
tetapi,terus hilang begitu sahaja."abang,aku lapar lah. buatkan makanan."kedengaran suara adiknya,Takako baru pulang dari merayau.
"ok."Kikena bangun dan menyiapkan makanan
"macam mana sekolah tadi?"Kikena bertanya selepas sahaja melihat adiknya duduk di sofa.
"macam biasa,tak ada apa apa yang menarik. tapi,yang peliknya adik rasa ada sesuatu yang tak kena."Kikena pelik.
"adik pergi tandas lepas tu,rasa macam ada orang yang tahan pintu. adik terperangkap dalam tu. lepas lama sikit,adik tak boleh tahan.bosan tahu tak? adik terus tolak pintu dengan kaki sekuat hati. tak bergerak juga.geram sangat,adik guna tangan baru bergerak. itu yang peliknya."Takako bercerita kepada Kikena.
"peliknya. tapi bukan ke biasa nya adik pergi dengan Gashi,kawan adik tu?"Kikena teringat kawan adiknya,Gashi.
"mana boleh pergi dua orang. apalah."Takako memarahi abangnya.
YOU ARE READING
2. Cabaran
Fantasyikuti pengembaraan ahli kumpulan Challenger untuk mengetahui kebenaran. Satu persatu cabaran yang mereka tempuhi untuk menemui nya. Juga kisah silam. Adakah ianya gelap atau tidak? Completed