pedang kegelapan Akabane hilang
"we are done here."Akabane dan sekutunya menghilang.
Haneru masih pengsan
Karma yang baru habis menangis bangun."Karma?"Tesra pelik dengan Karma.
"can you send Haneru to your house?"Tesra mengangguk.
"but,how about you?"Tesra bertanya
"abang saya. dia nak serang ayahanda,bonda dan kakak Alia. saya akan pertahankan mereka. saya tak nak kehilangan lagi."
Tesra memahami .Tesra teleport ke rumahnya sambil membawa Haneru.
Haneru diletakkan di atas katil sambil dirawat oleh Tesra.manakala Karma teleport ke istana mereka.
kelihatan Akabane dan sekutunya sedang berlawan dengan ayahanda dan bonda nya.
raja Kaliq dan permaisuri Afira.
Alia masih belum kelihatan.Raja Kaliq dan permaisuri Afira berusaha bersungguh sungguh untuk berlawan dengan mereka.
tetapi,mereka terlalu ramai dan Akabane terlalu kuat.
sehingga satu saat,Akabane mahu membuat serangan terakhir kepada Raja Kaliq dan permaisuri Afira."why are you doing this thing?"Kaliq bersuara.
"because I hate you guys."Akabane tersenyum sinis begitu juga sekutunya.
"abang!"Akabane menoleh ke arah suara itu.
Karma."why did you want to Kill everybody?" Karma menekankan perkataan Kill.
"because I want to be just with you"
Akabane jujur."for what?if I am with you,I wouldn't be happy."Karma cuba untuk menghentikan Akabane.
"I can make you happy after this."Akabane melepaskan serangan terhadap raja Kaliq dan permaisuri Afira.
"I won't let that happen"Karma menggunakan kuasa anginnya untuk menepis serangan Akabane.
Akabane terkejut kerana kuasa asid nya di tepis begitu sahaja.
Karma juga terkejut.
ianya berlaku secara drastik."your wind power has become stronger,my son."
Afira mengangguk setuju dengan apa yang dikatakan oleh Kaliq walaupun dia dalam keadaan yang tidak baik."shut up!"Akabane menyerang Afira dan Kaliq lagi sekali.
Karma menepisnya lagi sekali dengan kuat.
Karma sudah tidak berdaya untuk menahan serangan itu daripada terkena Kaliq dan Afira."you guys will be punished"
Akabane melakukan serangan terhadap Kaliq dan Afira lagi sekali.
tepat mengena mereka.
mereka mati di tangan Akabane.Karma menangis lagi sekali kerana orang yang dia sayang dihapuskan begitu sahaja. dia hadapan matanya.
"ayahanda....bonda...."kedengaran suara seorang perempuan yang Akabane dan Karma kenali."korang pergi dulu. biar aku settle kan yang dekat sini."
Sekutu Akabane hilang.Akabane mendekati Alia yang menangis itu.
dia lihat ayahanda dan bonda nya dibunuh."siapa?siapa yang bunuh!"Alia mula meracau.
"aku akan bawa kau kesana."Akabane menggunakan serangan asid nya terhadap Alia.
Alia terkena asid itu sedikit dan terus menghilang.
begitu juga Karma."aku tahu dia tak mati lagi. Karma,my little brother."
Akabane juga menghilang.
tempat itu menjadi sunyi.
abu abu Kaliq dan Afira juga tiada di situ.
kerana Karma mengumpulkan nya sebelum dia menghilang kan diri.di rumah Tesra
Haneru masih terbaring kaku di atas katil.
tiba tiba Karma datang menggunakan teleportal.
kelihatan Alia di belakangnya.
digendong.
Alia juga pengsan.
YOU ARE READING
2. Cabaran
Fantasyikuti pengembaraan ahli kumpulan Challenger untuk mengetahui kebenaran. Satu persatu cabaran yang mereka tempuhi untuk menemui nya. Juga kisah silam. Adakah ianya gelap atau tidak? Completed