Bab 6

16 3 0
                                    

mereka tiba di sebuah tempat persembunyian yang tidak terlalu besar dan tak terlalu kecil.

"tempat apa ni?"Hanani bertanya.

"tempat persembunyian kita."Kikena menjawab pertanyaan Hanani.

"Estik,mari sini."Talia memanggil seseorang.

seorang perempuan yang mempunyai mata berwarna kuning cerah datang dengan senyuman yang agak kekok.

seorang perempuan yang mempunyai mata berwarna kuning cerah datang dengan senyuman yang agak kekok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hanani,ni Haneru Estik. yang aku cakap masa dalam perjalanan kita tadi."
Talia memperkenalkan Estik kepada Hanani.
Estik tersenyum lagi.

"aku lupa nak bagitau kau.Estik tak berupaya untuk bercakap dan dia hilang ingatan. tapi,Estik masih kawan kami."Talia memandang Estik yang sedang duduk itu.

"dia juga lah yang dah jaga tempat ni sepanjang kita tak ada tau."
Talia mengagumi Estik

Hanani mengangguk tanda dia faham.

"sudah sudah lah tu. Kikena,apa yang kita nak buat sekarang?"Takako sudah bosan.

"baiklah,nanti aku akan bagitahu apa yang kita perlu buat. sekarang, bagitahu aku nama penuh korang dan apa kuasa korang."Kikena memberi arahan.

"mula dari aku.aku Kikena Katsumi. kuasa aku ialah ais."Kikena mengeluarkan ais daripada tangannya.
Akia memandang ais yang dihasilkan oleh Kikena.

"dia masih memerlukan latihan.."Akia komen perlahan.

"Aku pula Takako Katsumi. kuasa aku ialah api atau blaze."Takako mengeluarkan api daripada tangannya.

Akia memandang api yang sederhana baginya itu.

"Just like his brother,kuasa nya masih perlu kan latihan yang lebih."~Akia memberi komen.

"Akia. angin."Ringkas daripada Akia.

mereka memandang Akia.

"kenapa kau tak keluar kan kuasa kau?dan Kikena suruh bagi nama penuh. kenapa bagi nama panggilan je?"Takako berkata tidak puas hati.

Akia tidak membalas.

"kenapa kau tak jawab hah?"Takako mara ke arah Akia.
tetapi di tahan oleh Kikena.

"dia memang macam ni ke?"Takako bertanya kepada Kikena.

"aku pun tak ada lah kenal sangat dia ni. dah lah tu,Takako. jangan biarkan kemarahan kau kuasai diri kau."
Kikena ingin menyejukkan Takako yang sedang membara itu.

"dia sepatutnya bersyukur kerana dia hanyalah blaze. not like me. kalau blaze,masih boleh kawal. but,..."
Akia berfikir sendiri.

Estik menyentuh bahu Akia.
Kerana dia tahu tentang Akia.
dia boleh rasakan tekanan yang Akia hadapi.
tapi,dia tak boleh buat apa.

2. CabaranWhere stories live. Discover now