Bab 4

19 3 0
                                    

disekolah.
didalam kelas 4 Bima.

Akia tiba awal disekolah.
sekarang,hanya dia sahaja yang ada.
Akia mengelamun sendiri.
dia terfikirkan tentang kuasanya.
hanya dia yang tahu tentang kuasanya.
apatahlagi,tiada sesiapa pun yang tahu identiti sebenar dia.
kecuali keluarga nya.
dimana ibu bapanya sudah meninggal, dan abangnya pula masih dengan kegelapan nya.
kakaknya yang hidup dalam bayangan nya pun tidak mengetahui tentang tu.
dia berselindung disebalik kacamata nya itu.
tanpa kacamata nya,identiti sebenarnya akan terbongkar.

buku yang selalu bersamanya tiada.
Akia bersiul pendek dan buku nya dihantar oleh angin

"thanks."Akia tersenyum kepada angin itu.
angin itu berlalu pergi.

"kakak,adakah mereka akan bersama saya jika mereka tahu identiti sebenar saya?"Akia menutup matanya.

"jangan risau. percaya pada diri adik. tak mengapa jika mereka tidak bersama adik asalkan mereka berada di hati adik."
Suara seorang perempuan yang merdu menyapa.

"kakak tak tahu apa yang saya maksudkan.. that wasn't what I mean."
Akia monolog.

"thanks...."Akia menutup matanya dan terus tertidur.
seperti hari biasa.
jika dia tiba awal disekolah,dia akan mengambil peluang untuk tidur seketika.

setelah beberapa minit, mejanya diketuk oleh seseorang.
Kikena.

"apa?"Akia memandang Kikena tidak puas hati kerana tidurnya diganggu.

"kau bagitahu tak lagi pada Hanani?kita kena cepat tau."Kikena membisik.

"aku confirm lelaki tu dah bagitahu dia. jadi,balik nanti kita jumpa dia.."Akia sambung tidurnya.

"apa nak jadilah budak ni.."Kikena tidak puas hati dengan perangai Akia itu .
Kikena duduk disebelah Akia.
kerana itu ialah tempat duduknya.

di dalam kelas 2 Bulan.

Hanani baru sampai di dalam kelasnya.
Hanani meletakkan beg nya dan duduk.
dia agak letih.

"penatnya...laju betul Akia lari. jap,aku rasa dia pakai kuasa. tak aci.."Hanani meletakkan kepalanya di atas meja.
akhirnya,dia tertidur.
di dalam mimpinya,Gashi datang lagi.

tetapi kali ini,seorang lelaki yang berambut putih dan mempunyai mata berwarna merah datang.

tetapi kali ini,seorang lelaki yang berambut putih dan mempunyai mata berwarna merah datang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Gashi,kau tak ada hak untuk berada di sini. sekarang,aku nak kau pergi dari sini. sekarang!"Gashi terus hilang.

Hanani ketakutan memeluk badannya.
Nasib baik dia memakai tudung.

"Hanani,jangan takut.."Lelaki itu menenangkan Hanani yang ketakutan itu.

"m..macam..macam mana k..kau. tahu nama a...Aku.?"Hanani masih ketakutan.

"It doesn't matter. apa yang saya nak bagitau awak sekarang ialah awak perlu pergi ke suatu tempat dengan segera. pergi bersama dengan Kikena dan yang lain. Kikena ialah ketua bagi kumpulan itu sekarang. Kikena akan memberitahu segalanya nanti."lelaki itu memberitahu dengan panjang lebarnya.

"sebelum tu,apa nama awak?"Hanani masih tidak tahu apa nama perempuan itu.

"Karma. baiklah,sampai sini sahaja lah. saya pergi dulu."Karma terus hilang.

Hanani terus terbangun dari tidurnya itu.
kelihatan Talia,satu satunya kawan yang dia ada sudah berada di sebelahnya itu.
sedang merenung Hanani

"kenapa?"Hanani pelik melihat kawannya itu asyik merenungnya

"kau ada sebut nama Karma tadi. kau jumpa dia ke?"Talia yang mempunyai mata berwarna hijau itu bertanya.

"kau kenal ke?"Hanani pelik dengan Talia .

Talia tersenyum dan mengangguk.

"Yes.dia ketua kumpulan kepada kumpulan Challenger. tapi,dia dah tak ada."Talia merenung kosong meja dihadapan nya itu.

"dah tak ada?"Hanani pelik mendengar nya.

"ya. tak pa. bila kita sampai sana nanti,aku cerita kat kau semua benda."Janji Talia.

"apa maksud kau bila sampai sana?"Hanani menjadi semakin pelik dengan apa yang dikatakan kawannya itu.

Talia hanya tersenyum.

"pelik betullah diorang ni.."Hanani terfikir tentang Akia dan Talia. mereka memang berkelakuan pelik kebelakangan ini.

"Karma ada jumpa Hanani. maknanya,cabaran tu akan bermula tak lama lagi.. baiklah,aku akan bawa dia nanti."Talia bermonolog.

di dalam kelas 4 Bima

Kikena sedang berfikir.

"sekarang perjalanan kami akan bermula tak lama lagi. aku perlu pegang tanggungjawab yang Karma berikan pada aku.jangan risau,Karma.aku akan pastikan diorang tumpas."Kikena bercakap perlahan.

Akia masih dapat mendengar nya.
kerana dia bukan tertidur tetapi dia sedang berfikir juga.

"They didn't know about me. saya takut bila diorang tahu identiti sebenar saya,mereka akan pergi tinggalkan saya. saya yang bertanggungjawab atas kematian mereka..bila agaknya saya boleh lupakan semuanya?"Akia bermonolog.

seorang guru masuk.
bermakna kelas akan bermula.
cikgu itu berasa agak pelik kerana hanya tinggal beberapa orang sahaja di dalam kelas nya itu.

"apa nak jadi lah budak budak ni. asyik ponteng kelas je. nama je kelas depan tapi perangai jauh ketinggalan."Cikgu itu mengeluh.

"baiklah, memandang kan hanya ada 1,2,3 orang sahaja,cikgu benarkan kamu semua balik awal."Cikgu itu keluar meninggalkan mereka bertiga.
budak lelaki itu terus keluar.
dia gembira kerana rancangannya berjalan lancar.

"pandai betul diorang"Akia perasan akan itu.

manakala Kikena mengejutkan Akia yang sudah 'tertidur' itu.

"hoi,Akia. hari ni tak ada kelas. kau nak balik ke nak berlatih?tak lama lagi,kita akan ada pengembaraan yang boleh tahan mencabar."Akia menggeliat.

"aku nak practice lah."Akia memandang Kikena.

"berlatih kat rumah aku.aku akan suruh Takako bawa Hanani. kemudian,kita pergi sana. ajak Talia sekali. dia boleh teleport kan kita."Akia hanya mengangguk.

mereka keluar dari kelas.

"kau pergi rumah aku dulu. aku bagitahu Takako tentang ni."Akia hanya mengikut.

Kikena pergi ke kelas 2 Bulan.
kelihatan guru sedang mengajar.
Kikena mengetuk pintu kelas itu.
guru itu memandang Kikena.

"ya?"Guru itu bertanya.

"boleh saya berjumpa dengan Takako?"Kikena memandang Takako yang sedang menulis catatan itu.

"Takako, seseorang mahu berjumpa kamu."guru itu memanggil Takako.
Takako hanya mengikut.

Takako keluar

"abang tak ada kelas ke?"Takako bertanya sebaik sahaja keluar.

"tak ada. Abang nak minta tolong boleh?"Kikena bertanya dahulu.

"apa dia?"Takako bertanya pula.

"bawa Talia dan Hanani ke rumah kita nanti."Kikena terus menyuruh adiknya.

"balik nanti?"Takako bertanya lagi.

Kikena mengangguk.

"oklah. adik cubalah suruh diorang balik dengan adik."Takako terus masuk ke dalam kelas semula.

Kikena pergi membawa diri untuk pulang ke rumah.

2. CabaranWhere stories live. Discover now