Akia pergi ke bilik Takako dahulu.
pintu bilik Takako di ketuk perlahan.
Takako membuka pintu."kau nak apa?"
Takako masih tidak puas hati dengan perangai Akia."aku nak kau hasilkan burung phoenix,boleh?"Takako terkejut dengan apa yang dikatakan Akia.
"burung phoenix?kau gila ke?susah tahu tak nak buat burung tu."Takako tidak tahu mahu buat bagaimana.
"serious lah dia ni. aku tak pandai buat burung phoenix. burung biasa pun aku tak pernah buat,nak suruh buat burung phoenix. lagipun,aku tak tahu apa tu burung phoenix Tu. apa gila ke dia ni?suka arah arah orang."Takako membebel di dalam hati.
"banyak membebel lah dia ni."
Akia merungut di dalam hati"burung phoenix . kalau diikutkan dalam mitologi Mesir dan Phoenicia adalah burung legenda yang keramat. Phoenix digambarkan memiliki bulu yang sangat indah berwarna merah keemasan.
Phoenix dikatakan dapat hidup selama 500 atau 1461 tahun. Setelah hidup selama itu, phoenix membakar dirinya sendiri. Setelah itu, dari abunya, muncullah kembali burung phoenix muda. Phoenix merupakan simbol dari keabadian, lambang dari kitaran kehidupan setelah mati, dan simbol kebangkitan tubuh setelah mati. Jeritan Phoenix juga dikatakan dapat menghasilkan rima lagu yang paling indah. Rima lagu tu boleh membuatkan seseorang itu terleka. senang cerita,burung phoenix ni memang hebat. "
Akia menerangkan tentang burung phoenix.
terlopong mulut Takako mendengar nya.
terlalu panjang."kau dengar tak ni?"Akia mengejutkan Takako yang masih terlopong itu.
"aku...aku cuma tak berapa faham sangat. maksud aku,bentuk dia tu macam mana?"Takako bertanya sebaik sahaja sedar dari terkejut nya itu
"macam ni.."Akia menunjukkan gambar burung phoenix kepada Takako menggunakan laptop yang sudah tersedia ada di situ.
"hebat giler.."Takako terpegun.
"tapi,aku masih tak tahu cara nya.."
Takako monolog."kalau kau nak buat burung phoenix, kau kena tumpukan seluruh tenaga kau. macam masa tadi tu. kau nak serang aku. cuma kali ni,kau kena buat dia ada bentuk burung phoenix."
Akia menerangkan dengan lebih lanjut."oh..."Takako mula faham.
"macam mana Akia tahu apa yang aku fikirkan?"
Takako bermonolog lagi."Banyak soal lah budak ni..rasa macam nak bunuh je budak ni."
Akia yang mendengar rungutan Takako dari tadi itu sudah geram dengan rungutan itu."kau practice dulu. "Akia mengangkat kaki keluar dari bilik Takako.
Akia ke bilik Kikena pula.
kelihatan Kikena sedang berlatih menggunakan kuasa ais nya.
Akia mengetuk pintu bilik itu.
bilik itu penuh dengan ais.
tempat itu seperti sebelum ini juga.
sejuk."kau nak apa?"Kikena bertanya.
Wap keluar dari mulut Kikena.
Kikena berhenti berlatih."kau pandai berlawan pedang ais tak?"~seperti sebelum ini,tiada wap keluar dari mulut Akia.
Kikena menggeleng kepala.
"aku pandai sebenarnya tapi,buat apa?"
Kikena bertanya sendiri."jangan tipu aku. kau pandai sebenarnya. nanti kau akan tahu untuk apa aku suruh kau berlatih menggunakan pedang ais."
Akia mengangkat kaki."kejap."Akia berhenti berjalan.
"macam mana kau tahu apa yang aku fikirkan?"Kikena terus bertanya.
"macam yang kau cakap masa tu,semua benda akan terbongkar bila kita sampai sana. jadi,sabar je. nanti kau akan tahu."
Akia terus hilang daripada pandangan Kikena"baiklah. betul cakap dia. semuanya akan terbongkar juga nanti"
Kikena menghasilkan ais dalam bentuk pedang yang sangat bergaya.di bilik Talia.
Talia sedang makan.
"kau memang selalu lapar kan?"Akia sudah tercegat di hadapan pintu bilik Talia.
Talia berhenti makan.
"kau nak apa?"Talia teleportkan dirinya supaya lebih dekat dengan Akia.
dia duduk di atas katil."kenapa diorang suka tanya benda sama?"
Akia bermonolog."boleh kau aktifkan teleportal Z?"Talia terkejut.
"buat apa aku aktifkan teleportal Z?teleportal Z tu kan tempat semua pengkhianat di bunuh?"Talia bertanya.
"itu aku tahu lah. sekarang,aku tanya kau sekali lagi. kau boleh aktifkan teleportal Z?"Akia bertanya lagi.
"bo...boleh.."Talia mengangguk.
"baiklah,kau akan buka teleportal tu masa berlawan dengan ahli kumpulan Unknown Death nanti."
Akia memberitahu."satu lagi,kau perlu hasilkan panah Cristal. aku tahu kau pernah buat tu. kau kena berlatih guna benda tu lagi."
Setelah memberitahu,Akia mengangkat kaki keluar."buat apa dia suruh aku aktifkan nya?dan aku nak kena berlatih menggunakan panah kristal aku tu lagi.."
Talia bermonolog sendiri.di bilik Hanani.
kelihatan Hanani sedang berlatih menggunakan air.
"Hanani,aku nak cakap sikit boleh?"Hanani yang perasan mengangguk.
Akia berdiri di luar pintu."kau boleh bentukkan air kau menjadi pisau?"~Hanani menggeleng.
"macam mana?"Hanani tidak tahu caranya.
"kau tutup mata,fikirkan bentuk pisau tu."Akia menyuruh.
Hanani menutup matanya.
Hanani memikirkan bentuk pisau.
tiba tiba ada air yang menjadi bentuk pisau.
Hanani membuka matanya.
Hanani agak terkejut kerana melihat ada pisau pada tangannya."baiklah,sekarang ni,kau kena berlatih lempar pisau tu. kalau boleh,kau practice banyak banyak."Akia pergi meninggalkan Hanani.
"b..baik..baiklah.."Hanani masih tercengang dengan apa yang berlaku.
Akia pergi ke hutan belakang.
kelihatan Estik sedang bermain dengan haiwan-haiwan yang berada di situ."hai,Haneru."Estik memandang Akia.
begitu juga haiwan yang lain.Akia tersenyum kepada mereka.
mereka terus datang kepada Akia."Hei,jangan lah buat macam tu...saya datang sini nak jumpa Haneru je. hahaha.stop it..hahahaha"
Akia ketawa kerana di geletek oleh haiwan haiwan itu.
mereka berhenti menggeletek Akia."Haneru,saya nak awak buat ni masa awak berlawan nanti....."Akia memberitahu rancangannya.
Pada mulanya,Haneru agak terkejut
"tolonglah Haneru. kita perlu kalah kan mereka. kalau kita tak kalahkan mereka,mereka yang akan bunuh kita. jadi, tolong lah."Akia merayu.
Haneru bersetuju setelah mendengar rintihan Akia itu.
Akia pulang ke biliknya.
"otak adik memang geliga kan."Alia berbaring pada katil Akia.
Akia tak berapa terkejut kerana dia sudah tahu"tak padan dengan perempuan lah akak ni.."Akia memandang Alia.
"biarlah. nak juga rasa bebas."Alia menggeliat.
"apa nak jadilah dengan akak ni.."Akia menepuk dahinya.
"dah lah tu,jomlah berlatih."Alia bangun daripada baring nya.
"ok lah.."~Alia dan Akia berlatih bersama.
Akia menggunakan pedang nya untuk berlatih manakala Alia menghasilkan salji yang agak tebal.
Untuk membuatkan Akia agak kebal kalau dalam kesejukan.
YOU ARE READING
2. Cabaran
Fantasyikuti pengembaraan ahli kumpulan Challenger untuk mengetahui kebenaran. Satu persatu cabaran yang mereka tempuhi untuk menemui nya. Juga kisah silam. Adakah ianya gelap atau tidak? Completed