Bab 25

12 2 0
                                    

mereka sampai di hadapan rumah yang agak kecil tetapi cukup untuk dua orang.
mereka mengemas barang masing masing.
setelah habis mengemas,Akia berbaring di atas katil bujang itu.

"saya tak boleh bagi Kikena dan yang lain tahu tentang diri saya."Akia berfikir.

"I think I know what must to I do."Akia teringat yang pemilik kuasa solar boleh berkomunikasi dengan seseorang walaupun jauh.

Akia menutup matanya tenang dan masuk ke dalam mimpi Kikena yang sudah tertidur itu.

"Hai Kikena. saya Karma. saya ke sini mahu memberitahu kamu sesuatu."Karma berkata dengan lembutnya kepada Kikena yang sedang keliru dihadapan nya itu.

"a...apa dia?"Kikena agak takut ketika dia perasan yang dia dan orang dihadapan nya terapung

"awak akan menjadi ketua bagi satu kumpulan. ahli Challenger. ahli Challenger terdiri daripada awak,Akia,Takako,Talia,Hanani dan Estik."Karma menyebut nama nama ahli Challenger.

"awak kena beritahu Takako yang dia pemilik kuasa api atau blaze. Hanani juga masih belum tahu. Akia atau saya sendiri akan beritahu kepada Hanani. dia juga masih belum tahu yang dia ada kuasa."Karma menerangkan lebih.

"saya kenal dengan Akia dan Talia. awak nak saya beritahu mereka juga ke?"Karma hanya menggeleng.

"tak perlu. saya akan beritahu mereka. jumpa di dewan lama esok pada jam 8:30 pagi."Karma terus menghilang.

di tempat Kikena.

Kikena terbangun daripada tidur nya.

"Karma. so,Akia,Talia dan Hanani juga ada kuasa. tapi,siapa Estik?"Kikena terus tertidur.

di bilik Akia.

setelah memberitahu Talia,Akia berfikir tentang esok.

"biarkan lah. kalau mereka tahu pun,mereka akan menjauhi saya. Zack dan Mark. thanks for you guys because make my work easy."Akia tidur dengan lena nya.

keesokan harinya.

seperti sekolah biasa,sekolah menengah Ford Conculles akan mengadakan perhimpunan pagi biasa.

selepas habis pengetua berkata kata, pengerusi majlis menutup majlis.
jam 8:30 pagi.

kelihatan Kikena dan Talia sudah ke dewan lama. tempat yang sesuai untuk membincang kan sesuatu yang sulit.
selepas sahaja Kikena dan Talia keluar,kelihatan Zack dan Mark naik ke atas pentas.

"mungkin lebih baik saya pergi dulu."Akia pergi ke dewan lama.

di dewan lama.

"mana Akia?mana Karma?"Kikena sampai dahulu di dewan itu

"eh,Kikena. abang Takako. kau pun dijemput sama ke?"Talia bertanya Kikena hanya mengangguk.

"jadi,semua dah sampai?"Akia datang dari belakang.

"budak baru ke?"Akia mengangguk.

"so,mana Karma."Akia melemparkan sesuatu ke lantai dan satu hologram muncul.
Karma.

"baiklah, memandangkan kamu bertiga sudah berkumpul,saya nak beritahu selamat datang ke kumpulan Challenger.kamu,ahli kumpulan Challenger akan pergi ke satu tempat yang kamu tak perlu tahu lagi.sayalah yang telah mengetuai kumpulan ini. saya tak boleh beritahu siapa ahli saya dahulu. apa yang saya mahu bagitahu kamu ialah kamu perlu pergi ke suatu tempat yang di panggil tempat persembunyian bagi kumpulan Unknown Death. mereka diketuai oleh seorang lelaki yang sangat kuat. pergi ke sana dan awak akan tahu semuanya."
Karma memberitahu Akia,Talia dan Kikena.

"Hanani dan Takako masih belum tahu tentang ni lagi. Kikena,saya serahkan Takako kepada awak. manakala Hanani pula saya serahkan kepada Akia kalau tidak pun,saya sendiri akan beritahu dia."
Hologram dimatikan.

Akia mengambil benda itu.
dia mengangkat kaki dari tempat itu.

"Akia,kau nak pergi mana?kelas kita sebelah sana lah "Kikena pelik kerana Akia ke arah lain.

Akia tidak menjawab dan terus ke arah lain.

"siapa tu,Kikena?"Talia bertanya.

"Akia. tu je yang aku tahu. dia satu kelas dengan aku. dia jenis yang tak banyak cakap."Talia yang faham terus masuk ke kelasnya.
begitu juga Kikena.

di dewan besar sekolah.

"so,korang percaya apa yang kitorang katakan?"setelah Zack dan Mark menayangkan video semalam,

"jadi,budak baru tu lah yang penyebab semua ni."ramai yang mempercayai nya.

"tak naklah berjangkit dengan nasib malang dia tu."perempuan sudah mula membawang.

"eh korang,Tu budak pembawa malang tu lah. lebih baik kita bla dari sini sebelum malang dia berjangkit dengan aku."
semua pelajar pergi dari situ meninggalkan Akia yang baru berada di dewan itu.

"nasib baik sempat sampai."Akia monolog.

"so budak pembawa malang,sekarang kau gembira?"Zack dan Mark datang ke arah Akia.

"Yes,I am. thanks for you guys,I can be alone now. thanks again."Akia pergi dari situ dengan senyuman.

Zack dan Mark tidak faham.

"oh,sebelum saya lupa,saya nak beritahu yang hati hati bila balik. sebab nasib malang saya dah melekat pada awak berdua."
suara Akia bergema di telinga Zack dan Mark.
Zack dan Mark agak ketakutan kerana Akia sudah pergi dari situ.

"k..kau r..rasa betul ke a..apa yang...Akia katakan?"Mark tergagap-gagap.

"Hish kau ni,aku siku kau kang. jangan percaya benda benda tulah. jom lah bla."Zack mengangkat sikunya .
Zack dan Mark masuk ke kelas mereka.

Zack dan Mark pelik kerana tiada sesiapa yang berada di situ.

"kita tak perlu pergi mana-mana pun hari ni,kan?matematik duduk dalam kelas je."Mark mengiakan perkara itu.

"mereka semua berada di tempat yang selamat. tetapi korang, sebaliknya."
seorang lelaki berkot serba hitam di campur dengan warna ungu,rambutnya berwarna hitam, matanya berwarna ungu gelap, Akabane.
mereka tidak mengenali Akabane.

"kau siapa?"Mark bertanya

"aku lah yang akan bawa awak semua ke tempat yang tiada manusia yang pernah selamat kalau masuk."Zack dan Mark hilang begitu juga Akabane.

"Akabane. sampai bila kau akan berkelakuan begini?"
seorang lelaki halimunan memerhati perkara yang berlaku tadi.

di dalam kelas 2 Bima.

Kikena yang sedang mengulangkaji untuk matapelajaran selepas ini terganggu kerana ramai yang memandangnya dan juga Akia.

"Akia,kenapa diorang asyik tengok kita?"Kikena bertanya kepada Akia yang sedang memandang ke luar tingkap.

"lebih baik kau biarkan sahaja."
Pada masa yang sama,seorang guru masuk ke dalam kelas.

guru itu kelihatan agak takut bila ternampak Akia berada di kelasnya.

"lebih baik cikgu ajar macam biasa."suara Akia bergema di telinga cikgu itu.
cikgu itu mengajar seperti biasa.

2. CabaranWhere stories live. Discover now