Tarikh: 31/12
Hari. : AhadHai,nama saya Akia Karma. yang membawa maksud Lelaki Harapan.
saya mempunyai kuasa angin dan solar.
kuasa solar mempunyai banyak kelebihan antaranya,dapat mendengar isi hati orang,dapat berkomunikasi walaupun jauh,masuk dalam mimpi orang dan lain lain.kuasa solar saya ialah kuasa tambahan.
hanya yang terpilih sahaja yang mempunyai kuasa tambahan.saya mempunyai seorang abang bernama Akabane Karasuma. dia mempunyai kuasa asid. dialah yang selalu menjaga saya ketika saya sendirian.
saya juga mempunyai seorang kakak bernama Alia Kimura. dia mempunyai kuasa salji dan halimunan. mungkin sebab dia mempunyai kuasa salji,dia menjadi agak tegas. walaupun dia selalu sibuk dengan urusan diraja,dia tetap keluarga saya.
saya sangat bersyukur kerana saya masih ada seseorang yang memberikan kasih sayang kepada saya. jika dia tiada,saya sudah tiada sesiapa lagi.
ayahanda dan bonda selalu sibuk dengan urusan diraja. begitu juga dengan kakak saya.
esok saya akan pergi ke bumi. saya bersemangat untuk ke sana.ini ialah diari pertama saya. saya mula berminat untuk menulis diari ini ketika saya melihat abang Akabane menulis diari nya.
dia kata yang diari itu ialah nyawanya.
Abang Akabane pernah berkata kepada saya yang saya tak boleh beritahu yang lain ketika berada di bumi tentang saya.
hanya kepada yang saya percaya sahaja yang saya boleh beritahu.Tarikh:1/1
Hari :IsninHari ini ialah hari pertama persekolahan saya di sekolah menengah Ford Conculles.
saya menjejakkan kaki saya disekolah.
ini ialah pertama kali saya berada di bumi.
saya datang ke bumi dengan kebenaran ayahanda dan bonda serta abang Akabane.
mereka bersetuju untuk menghantar saya ke bumi.pada mulanya mereka berkira kira untuk melepaskan saya untuk pergi ke sana sendirian. tetapi,selepas abang Akabane setuju,mereka terus bersetuju juga.
saya berterima kasih kepada abang sebab dia lah yang dah bersama saya.abang Akabane lebih tahu tentang saya daripada ayahanda,bonda dan kakak.
kakak jenis yang tak suka bersosial sangat. dia juga tak suka orang lain meminta maaf. dia memang sukar untuk memaafkan orang.kalau saya ada buat silap,saya terpaksa menghadap dia juga. dia pernah denda saya dengan berdiri tegak sambil kakak Alia menghasilkan salji yang lebat. saya terpaksa berdiri selama berjam jam.
pernah sekali berhari hari.
jadi,kalau ada tempat yang sejuk,saya takkan keluarkan wap. kerana tubuh saya dah di latih dengan tempat yang sejuk.ok,back to my story.
saya tercari-cari dimana kelas saya.
sedang saya mencari,saya tak sengaja terlanggar seorang perempuan.FLASHBACK
**********
2 Tahun lepas"m..maafkan saya. saya tak sengaja terlanggar awak."Akia bangun sambil meminta maaf kepada perempuan itu.
Akia menolong perempuan itu bangun .
"takpe,salah saya juga sebab saya yang tak tengok jalan."
Akia terpegun melihat mata perempuan itu yang berwarna kuning cerah itu."emm..kenapa?"Perempuan itu pelik melihat Akia memandang nya begitu.
"mata awak,ianya sangat cantik."Akia berterus terang.
"dan juga bersinar."Akia bermonolog.
YOU ARE READING
2. Cabaran
Fantasyikuti pengembaraan ahli kumpulan Challenger untuk mengetahui kebenaran. Satu persatu cabaran yang mereka tempuhi untuk menemui nya. Juga kisah silam. Adakah ianya gelap atau tidak? Completed