"Wey! Wizah! kau okay tak?" Tanya Pau kepada Wizah yang sedang termenung dalam perjalanan untuk ke ofisnya.
"Hah! Aku okay laa.." kata Wizah.
"Hmm..kau malu lagi ke pasal semalam tu.." tanya Pau.
"Gila tak malu? 😒" kata Wizah.
"Alaaa..kalau betul-betul pun tak salah kan..." kata Pau.
"Lambaaaaattt lagi.." kata Wizah. "Takpe aku tunggu..😊" kata Pau.
"Tak payah nak berangan ehh..mengada!😏" kata Wizah.
Setelah Wizah keluar dari kereta,
"hmmm..susah nk cari perempuan macam kau Wizah, jual mahal..pandai jaga diri..tapi kenapa kau tak pandang aku🤔? Tak pe lahh nnti aku fikir pasal benda ni.." kata Pau.
"TING!"
bunyi notifikasi telefon Wizah.
Unknown: Hye
Wizah: ni siapa ek? Kita pernah jumpa?
Unknown : sye selalu nmpak awk, tapi awk x pernah sikit pun nmpak saya.
Wizah: okay..so?
Unknown: sye nk kenal dgn awk boleh?
Wizah: sorry sekarang saya busy laa lagipun awk ni strangers so malas nk layan okay..
Unknown: sye tetap akan dapatkan awk😘...sye Daus laa
Wizah: abang Pau ke ni?
Daus: yup! Saye betul-betul suka kat awk tau..dh lamee dahh🥺 tapi awk x pernah perasan saya..
Wizah: okay bye!
"Eeuuwww! Geli gilaa! Dah laaa tak kenal pastu confess kat aku..noob laa" kata Wizah.
"Kau senang-senang tolak aku iya? Tunggu kau.." kata Daus.
***
"Assalamualaikum tok, saya nak ubat pengasih boleh? Lagi cepat lagi bagus.." kata Daus.
"Waalaikumussalam, ade-ade.." kata Tok Samad.
"Nah! Kamu ambil ni, lepastu jangan lupa baca manteranya..pastu kamu sapu kan ubat ni pada baju dia..nnti lama-lama dia akan pasti melutut pada kamu.." kata Tok Samad.
"Okay cun! Ni duit tok, nnti paper saya rojer..terima kasih tok!" Kata Daus.
"Sama-sama" kata Tok Samad.
***
Sementara Wizah dengan Pau makan tengah hari bersama, Daus mempunyai rancangannya yang tersendiri. Kemudian, dia sapu ubat pengasih itu pada telapak tangannya,
" heyy makan tak ajak!" Kata Daus yang entah dari mana munculnya lalu terus menyentuh Wizah dari belakang.
"Ishh ape pegang-pegang ni!" Kata Wizah dengan suara yang kasar.
"Kau bla boleh akk! Jgn ganggu kiteorg lah!" Kata Pau.
"Lek luuu aku datang singgah je..oppss! Ade orang marah laa..okay2 aku balik tau byeee!" Kata Daus dengan nada yang pelik.
"Kenapa dengan Daus tu? Tiberr sangat" kata Wizah.
"Entah... peliknya..." kata Pau yang merasakan seperti ada sesuatu yang tidak kena.
"Pau aku balik dulu tau..." kata Wizah dengan menghabiskan makanannya dengan laju akibat daripada kesan ubat pengasih tersebut.
"Eh! Wizah sabar!" Kata Pau. Pau mengikut Wizah dari belakang dengan senyap lalu melihat Wizah berjalan sambil memeluk tangan Daus.
YOU ARE READING
Engkau Tetap Milikku
RomanceWizah dan Pau berkawan rapat sejak kecil. Persahabatan mereka sangat kukuh. Tetapi, pada suatu masa ada sesuatu yang telah memisahkan mereka dan telah menyebabkan mereka tidak dapat berhubung sesama sendiri. Namun, setelah bersua muka semula, Pau me...