BAB 11

7 2 0
                                    

Keesokannya, mereka langsung tidak nampak kelibat Alvin. Pau masih tertanya-tanya dengan keadaan bibirnya yang lebam "mana Mamat tu pergi ek?..hmm..".

📢📢📢

"Ladies and gentlemen, now we are in the middle of the SOUTH CHINA SEA!"

Semua memberi tepukan gemuruh sambil menikmati kecantikan pemandangan di situ.

"Woww!!"

Tiba-tiba telefonnya berdering...tertera pada skrinnya menunjukkan doktor yang merawat Wizah hari tu. Wizah tidak berada di sisinya ketika itu.

Pau: Hello?

Doktor: Hello? Ini encik Fawwaz ke?

Pau: ye saya..kenapa doc?

Doktor: sebenarnya, saya call sebab nak bagitahu benda penting pada encik..

Pau: ape dia doktor?

Doktor: pemindahan paru-paru Puan Wizah pada hari yang lalu telah menyebabkan sedikit jangkitan pada bahagian kiri paru-paru puan Wizah...jika tak dirawat segera, tinggi risikonya encik Fawwaz..kita akan buat surgery dalam masa yang terdekat ni..

Pau: ya Allah, ...tapi boleh doc kasi dua minggu lagi tak?

Doktor: hmmm..boleh, tapi ingat! Perkara ini tak boleh dilengahkan kalau encik tak nak kehilangan isteri encik..

Pau: baiklah..ade apa-apa lagi ke doc?

Doktor: ade, lagi satu...disebabkan puan Wizah tak boleh buat surgery sekarang, mungkin ade kesan sampingan yang akan puan Wizah alami..antaranya demam, sukar bernafas dan sakit dada..risikonya pulak TETAP akan membawa kepada kanser paru-paru..

Pau: okay doc..terima kasih atas maklumat tu ya..

Doktor: baik..assalamualaikum..

Pau: waalaikumussalam..

Fikiran Pau diganggu oleh seribu masalah Wizah.

'Macam mana kalau aku gagal jaga dia?

Mak tolong pau!

Ya Allah, apa aku nak buat ni?
Takpe! Pau..kau kan doktor Insya-Allah kau boleh handle' bisik Pau dalam hati.

Tiba-tiba dia ternampak Wizah yang sedang menikmati aiskrimnya. Pau mendekati Wizah, lalu dia mengambil aiskrim tersebut.

"From now on, no more ice cream young lady.."

"Kenapa kau ni! Orang nak makan laa! Ishh! Bagi balik!"

"Tak boleh.."

"Kenape?"

"Tak boleh laa.."

"Eyyy! Aku sepak kang!"

"Sepak laa! Tak takut ponn!!"

Tiba-tiba Fattie datang menghampiri mereka.

"Korang ni kenapa?"

"Fattie..tengok Pau ni, annoying betul laaa..."

"Pau, kasi laa Wizah aiskrim tu.."

Pau menggelengkan kepalanya.

"Kau ni pun Wizah! Jangan nak childish sangat ehh!! Mengada betul minah nii.."

"Nanti demam, diri sendiri tanggung eh.." Pau mencelah. Lalu, dia memberikan aiskrim itu kepada Wizah.

Wizah menjeling ke arah Pau.

***

Mereka berlabuh di sebuah pulau yang berdekatan iaitu 'Pulau Spratly'. Wizah sangat teruja kerana pemandangannya yang sangat cantik.

Engkau Tetap MilikkuWhere stories live. Discover now