Perkenalan

371 6 0
                                    

Assalamualaikum guys. Baiklah ini kisah yg terinspirasi dari idea saya sendiri. Kisah diantara crush yg dianggap sahabat sendiri.

Baiklah kita ke watak utama iaitu Amza ataupun Ja. Seorang budak pindaan dari sekolah luar negeri yg pindah ke sekolah baru di satu negeri. Dipaksa tinggal di asrama oleh ibu bapa tanpa pengetahuan dia. Budak yg cute serta budak yg mudah sedih dan simpati. Umur baru 16 tahun dan mempunyai perasaan suka sama jantina. Menyukai sahabat sendiri tapi tidak berani memberitahu perasaan kerana risau jikalau sahabat dia itu benci kepadanya.

Watak kedua pula ialah Al. Seorang pelajar kelas tengah. Kacukan Melayu Jepun dan diminati ramai gadis. Menjadi idaman kepada semua wanita termasuklah Amza sendiri. Hebat dalam sukan bola tampar dan menjadi kapten bola tampar. Mempunyai banyak masalah terutama keluarga sendiri serta seorang yg kuat dan pandai memujuk. Seorang yg penyayang dan selalu tegas jika ada yg membuli org yg dia sayang. Sifat pemarah dan kental. Umur 16 dan tinggal di asrama.

Watak ketiga Miya. Merupakan kawan baik Al serta kawan sekampung. Mengetahui semua masalah Al serta dapat memahami situasi yg dihadapi oleh Al selama ini.
Perempuan yg cantik dan memukau pandangan org laki namun jenis yg tidak suka bergaul dgn laki yg bermasalah. Umur 16 serta berada di kelas atas sekali berbanding Al dan Amza. Seorang yg periang serta bijak dlm menyelesaikan masalah. Org yg prihatin kepada Al tak kira apa jua keadaan.

Watak keempat dan terakhir, Izzul. Izzul merupakan senior di sekolah. Umur baru 17 dan merupakan org yg playboy serta ketua pembuli. Org yg selalu mencari masalah terutama budak baru. Selalu bergaduh dengan Al atas dasar dia membuli Amza. Jenis yg x suka duduk diam dan selalu buat kecoh. Kuat namun tidak pandai dalam pelajaran. Kapten permain bola sepak serta org yg sanggup buat apa sehingga dia dapat apa yg dia nk.

........................................................................

Baiklah setakat ini dahulu watak yg ada. Saya mungkin akan keluarkan watak yg lain jugak tapi x tahu bila. Jadi kita tunggu la ya watak tu. Maaf la jika bosan baca watak-perwatakan tu. Saya janji akan keluar kan topik yg menarik lagi ok.

thanks crushWhere stories live. Discover now