Masa istirahat sedang berlangsung. Boboiboy dkk duduk di kantin sambil memesan beberapa makanan untuk menu istirahat mereka. Semua murid yang ada di kantin menatap mereka.
Yaya : "Korang kenal tak dengan siswi nama Hana?"
Semua orang menggeleng, kecuali Ying.
Ying : "Haiya, dia anak kepala sekolah mah. Korang tak tahu kah?"Boboiboy : "Tak, baru dengar nama tu sekarang."
Gopal : "Ada masalah dengan kau ke, Yaya?"
Yaya : "Ha ah, dia langgar peraturan jadi aku hukumlah dia."
Yaya menjawab pertanyaan Gopal dengan santai. Gopal langsung memuntahkan makanannya kedalam mangkok kembali dengan kaget, semua menatapnya jijik.
Gopal : "Kau gila ke?!"
Yaya : "Taklah, kenapa? Aku salah, hukum dia?"
Gopal : "Bukan salah lagi, tapi salah sangat."
Ying : "Habislah kau Yaya."
Yaya : "Apasal dengan korang berdua ni?"
Gopal : "Dey! Dia kan anak kepala sekolah, mesti kau diadukan ke bapak dia."
Ying : "Ha ahlah, Yaya. Macam mana ni?"
Fang : "Kenapa kau hukum dia?"
Yaya : "Dia yang salah, mestilah kena hukum."
Boboiboy : "Betul kata Yaya, kan memang sepatutnya macam tu."
Semua kembali memakan makanan masing - masing, Fang memakan donat lobak merahnya dengan nikmat.
Boboiboy : "Oh ye, macam mana kita boleh satu kelas lagi, Yaya?"
Yaya menoleh lalu mengangguk,
Yaya : "Sebab.. Cikgu Papa yang minta."All : "Cikgu Papa?!"
Yaya : "Ha ah."
Fang : "Itu pun alasan Cikgu Papa selalu ajar kat kelas kita? Macam dah tak de cikgu lain lagilah."
Boboiboy : "Wali darjah pula tu."
Yaya : "Iyelah, Cikgu tak nak pisah dengan kita."
Gopal : "Huhuhu, sungguh... Sungguh mengharukannya."
Gopal mengelap ingusnya karena menangis. Boboiboy yang ada disampingnya menatap jijik.Boboiboy : "Jorok kau Gopal!"
Semua menertawai Gopal, saat itu Yaya melihat tiga gadis yang ia hukum tadi pagi. Yaya langsung berdiri dan mendatangi ketiga gadis yang sedang duduk di meja pojok.
Ying : "Nak kemana kau Yaya?"
Yaya tidak mendengar pertanyaan Ying dan langsung berjalan ke meja tiga gadis itu.
Yaya : "Korang dah habis bersihkan halaman sekolah?"
Hana : "Buat apa? Buang masa kita je."
Gadis itu terlihat acuh dengan hukuman yang diberikan Yaya.Yaya : "Oh.. Buang masa ye?"
Yaya langsung mengeluarkan buku kecil dan pulpen dombanya..
.
.Skip pulang sekolah
Ying : "Dahlah Yaya. Diorang tak nak dihukum, cakap je ke Cikgu disiplin supaya mereka kena hukum."
Boboiboy : "Ha ah, tak payah susah - susah macam ni. Buang masa kau."
Yaya menghela nafas lalu berdiri dengan tas pink-nya yang sudah digendong dipunggung.
KAMU SEDANG MEMBACA
FOR MY HEART : BOYA [Revisi]
FanfictionBOBOIBOY X YAYA FANFICTION "I'll get you, whatever it's" Misi utama Boboiboy dan teman-temannya sebagai anggota TAPOPS yang bertujuan untuk melindungi Power Sphera sudah selesai. kini, kepopularitasan Boboiboy sebagai pemilik kekuatan elemental sema...