Malihat ada Hana, Lala dan Dinda yang mendirikan tenda tak jauh disamping tenda Papa Zola. Fang dan Gopal menatap Boboiboy dengan tajam.
Fang : "Kenapa kau ajak diorang?"
Boboiboy : "Aku tak ajaklah."
Gopal : "Lepas tu, macam mana diorang boleh ada kat sini?"
Papa Zola : "Apa yang kamu semua bising - bising ni, wahai anak muda?!"
Boboiboy, Fang dan Gopal terkejut karena tiba - tiba Papa Zola muncul ditengah - tengah mereka.
Boboiboy : "Eh, tak de apalah, Cikgu."
Pipi Zola : "Ha, jom kita memancing!"
Pipi Zola berlari menuju tepi sungai sambil membawa pemancing ikan. Papa Zola langsung membulatkan matanya dan menghalangi anaknya.
Papa Zola : "Op! Op! Pipi tak payah memancing."
Papa Zola : "Sekarang masanya... PERLOMBAAN KEDUA! Prit prit - prit prit!"
Kedua tim sudah siap duduk ditepi sungai sambil memegangi pancing masing - masing.
Pipi Zola : "Alah... Pipi pun nak memancing juga."
Pipi Zola : "Papa... Papa... Pipi nak memancing ikan. Boleh ye? Boleh?"
Pipi Zola terus memohon pada ayahnya sambil menunjuk kedua tim yang sedang mempersiapkan peralatan memancing ditepi sungai. Pipi Zola melebarkan matanya yang berkaca - kaca, dia terlihat sangat imut.
Papa Zola : "Heih? Kenapa mata kamu ni lebar sangat, Pipi? Masuk habuk nanti!"
Pipi Zola : "Pipi nak pancing ikan, Papa."
Papa Zola : "Ha, yelah - yelah."
Papa Zola : "Duduk kat samping Akak Yaya dan Akak Ying. Yaya dan Ying tolong jaga anak kebenaran!"
Yaya, Ying : "Hm!"
Papa Zola langsung berdiri diantara tim Boboiboy dan tim Gopal sambil memegang peluit.
Papa Zola : "Kesemua tim dah bersedia
...?"Boboiboy dkk mengagguk.
Papa Zola : "Prit prit - prit prit! MULAI SEKARANG!"
Ali menganga menatap Papa Zola yang tidak menggunakan peluit.
Ali : "Kenapa Pakcik tu tak guna puluit dia?"Fang : "Hm, jangan tanya. Cikgu Papa ni pelik sikit." Bisik Fang, Ali hanya beroh ria sambil mengangguk - angguk.
.
.
.Kembali ke pesawat angkasa Adudu, Adudu berjalan memasuki ruangan dan disambut ramah oleh Computer dan Probe.
Adudu : "Dah jumpa lokasi Boboiboy?"
Computer : "Dah Bos, mereka ada di Pulau Rintis, tepi sungai."
Adudu : "Ooh... Pulang kampung, eh?"
Adudu tersenyum miring dambil memainkan jari jari tangannya.
Probe : "Eh? Incik Bos nak pulang kampung, ke?"
Adudu : "Hish! Taklah!"
Adudu : "Computer, pecut kapal angkasa ni cepat!"
Computer : "Am... Kemana Bos?"
Adudu : "Hish! Bila masa kau jadi pendek akal ni?! Ke Bumi lah!"
Computer : "Baik, Bos!"
Probe : "Ish ish ish, pendek akal." Gumam Probe sambil menyilangkan tangannya.
KAMU SEDANG MEMBACA
FOR MY HEART : BOYA [Revisi]
FanficBOBOIBOY X YAYA FANFICTION "I'll get you, whatever it's" Misi utama Boboiboy dan teman-temannya sebagai anggota TAPOPS yang bertujuan untuk melindungi Power Sphera sudah selesai. kini, kepopularitasan Boboiboy sebagai pemilik kekuatan elemental sema...