Sabtu
Pagi - pagi sekali, Boboiboy sudah menyiapkan semua barang - barang yang akan diperlukannya dengan Ochobot yang membantunya juga. Kini, ia sudah siap menggendong tas besarnya.
"Dah semua?" Tanya Ochobot.
"Dah, tapi tak pe ke kalau Tok Aba duduk rumah sorang - sorang?" Tanya Boboiboy.
Ochobot menghela nafas, "Kan dah biasa sejak kau tak datang ke Pulau Rintis lagi?"
"Oh ye ke? Hehehe." Boboiboy menggaruk pipinya yang tak gatal sambil menyengir.
"Sudahlah, dah lambat ni." Ochobot mendorong Boboiboy keluar rumah.
"Cepat Boboiboy." Ujar Ochobot dengan gembira.
"Sabarlah, aku kena kunci pintu dulu." Ucap Boboiboy sambil mengunci pintu rumahnya. Boboiboy merasa bahwa Ochobot juga sangat menanti - nanti perkemahan lagi.
"Eh, Abang Boboiboy? Nak kemana ni?" Tanya seseorang yang membuat Boboiboy langsung membalikkan badannya. Terlihat seorang gadis berambut coklat sebahu dengan pakaian training-nya.
Boboiboy : "Tak de apalah, cuma nak berkemah. Hehehe."
"Iye ke? Hana nak ikut boleh?"
Boboiboy gelagapan, gadis itu tidak boleh ikut. Dia adalah sumber permasalahannya dengan teman - temannya. "Ah- aku rasa tak payah. Oh ye, aku pergi dulu ye. Bye..." Boboiboy langsung pergi dengan cepat yang diikuti Ochobot dibelakangnya.
Ochobot : "Siapa tu, Boboiboy?"
Boboiboy : "Hana, adik kelas aku."
Ochobot hanya beroh ria, "Kenapa kau tak bagi izin dia ikut?"
Boboiboy : "Nanti yang lain merajuklah, hancur berkemah kita."
.
.
.Boboiboy dan yang lainnya sedang berjalan menuju sungai yang dimaksud mereka. Jangan lupa, Ali dan Alicia juga ikut. Gopal, Fang dan Ying sudah berkenalan dengan Alicia sebagai teman Ali, mengingat bahwa Ali dan Alicia masih belum damai. Comot, kucing Ali juga ikut.
Ying : "Rancangan kau memang terbaiklah, Boboiboy."
Fang memutarkan bola matanya sambil menyilangkan kedua tangannya didepan dada, "Bolehlah."
Boboiboy tersenyum, "Korang semua maafkan aku?"
Gopal : "Em... Huh, yelah - yelah."
Yaya : "Ha, dah sampai pun." Cattus langsung meloncat dari tangan Yaya.
Boboiboy : "Cikgu Papa!"
Ali dan Alicia mengerutkan dahinya,
Ali : "Cikgu Papa?"
Alicia : "Cikgu dari pada ayah kau ke, Boboiboy?"
Terlihat Papa Zola dan Pipi Zola yang sedang duduk ditepi sungai sambil memegang pancing masing - masing. Mereka melambaikan tangan pada Boboiboy dkk.
KAMU SEDANG MEMBACA
FOR MY HEART : BOYA [Revisi]
FanficBOBOIBOY X YAYA FANFICTION "I'll get you, whatever it's" Misi utama Boboiboy dan teman-temannya sebagai anggota TAPOPS yang bertujuan untuk melindungi Power Sphera sudah selesai. kini, kepopularitasan Boboiboy sebagai pemilik kekuatan elemental sema...