For My Heart : Chapter 15

3K 193 22
                                    

Ali memgeluarkan benda yang ada disaku jaketnya, Alicia meliriknya dari jarak yang sedikit jauh.

Ali : "Maknanya aku boleh Override Mod pada kapal angkasa ni." Ucap Ali setelah mengaktifkan benda itu dan berubah menjadi kaca mata.

Alicia : "Ali! Jangan!"

Ali menatap gadis itu dengan tatapan malas,
Ali : "Kenapa pula jangan?"

Boboiboy dkk bingung menatap kaca mata yang digunakan Ali.

Gopal : "Eh, cermin mata tu sama macam kau punya ke, Fang?"

Fang langsung mengaktifkan kaca matanya dengan menekam tombol yang ada ditelingannya.

Fang : "Bukan, cermin mata Ali berbeza. Cermin mata ni merupakan project dari Agen M.A.T.A."

Beralih pada Ali yang langsung mendekati Alicia, mereka berdua mulai bertengkar.

Ali : "Kenapa pula tak boleh?"

Alicia : "Memang tak boleh, Ali."

Ali : "Aku nak tahu alasannya."

Alicia : "Kapal angkasa ni bukan buatan Cyberaya."

Wajah Ali langsung berubah menjadi santai, "Cakaplah elok - elok."

Adudu : "Oi! Oi! Oi! Sudahlah tu, bila nak mula?"

Probe : "Ha ah, dah tak sabar ni."

Boboiboy berubah menjadi Boboiboy Gempa, ia langsung menatap Adudu dengan malas.

Boboiboy : "Macamlah kau boleh menang."

Boboiboy : "Hiak!"

Bug

.
.
.

Boboiboy dkk menatap pesawat angkasa Adudu yang sudah jauh dengan lega. Setelah mereka kalahkan, alien itu langsung pergi begitu saja. Boboiboy berubah menjadi Boboiboy biasa, ia menghela nafas lega.

Alicia : "Huuuu! Jayalah, Boboiboy!"

Boboiboy menoleh ke arah seberang sungai yang memperlihatkan kawasan perkemahannya, barusan Alicia memujinya. Sedangkan Ali yang ada disampingnya menatap gadis itu dengan tagapan malas, begitu juga dengan Hana.

Iya, mereka bertarung melawan Adudu di kawasan yang ada diseberang sungai. Tentunya agar tidak merusak perkemahannya. Boboiboy dkk menyebrang dengan jembatan menuju perkemahan.

Papa Zola : "Prit prit - prit prit! Masa perlumbaan dah tamat!"

Papa Zola : "Perlumbaan kedua dimenangkan oleh..."

Gopal sudah menyilangkan kedua tangannya dengan sangat bangga, ia yakin Timnya yang akan disebutkan.

Papa Zola : "SERI!"

Gopal : "Apa?! Seri?! Kan saya lagi ada ikan, Cikgu tak nampak ke?"

Ying : "Cikgu ni, mana boleh seri."

Yaya : "Entah Cikgu, kata kebenaran priority."

Papa Zola : "Hehehe, memanglah. Tapi kebenaran... Tak perlukan kebenaran."

Boboiboy dkk menganga, Sama halnya pada Ali yang kini menoleh pada Alicia yang ada disampingnya.

Ali : "Apa Pakcik cakap ni? Aku tak fahamlah."

.
.
.

Matahari sudah tenggelam. Boboiboy, Yaya, Ali, Papa Zola dan Pipi Zola sedang menunaikan sholat maghrib disamping tenda dengan alas karpet.

FOR MY HEART : BOYA [Revisi]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang