Pesawat Tim Kaizo yang digunakan Fang dan Boboiboy dkk sudah ada didepan Planet yang terlihat sangat aneh. Planet itu berwarna merah muda disertai warna hijau dan coklat. Diluarnya terdapat cincin yang melingkar berwarna pelangi.
Disamping planet itu ada dua satelit yang juga aneh, satelit sebelah kanan berbentuk bulat dengan warna orange dan kuning. Satelit sebelah kiri berbentuk bulat seperti lubang hitam.
Fang : "Menurut tablet yang Komander temukan di Stesen TAPOPS, ini planet si penceroboh tuh."
Yaya : "Planet ni berpenduduk, agaknya susah nak cari pencuri tu." Sambung Yaya sambil membaca beberapa maklumat dari tablet TAPOPS tentang planet itu.
Ying : "Ini... Ini planet Raonia." Ujar Ying yang ikut membaca maklumat dengan Yaya.
Boboiboy, Fang, Gopal : "Planet Raonia?"
Gopal : "Pelik betul nama dia."
Fang : "Dahlah, yang penting kita kena selesaikan misi ni."
Fang : "Bersedia untuk mendarat- Aaahh!"
Tiba - tiba ada asteroid menghantam bagian belakang pesawat angkasa Fang hingga terpental ke Planet Raonia. Fang tidak bisa mengendalikan pesawat angkasanya.
Gopal : "Kenapa dengan kapal angkasa kau ni?!"
Fang : "Entah! Bersedia untuk pelanggaran!"
Bruk
Pesawat angkasa Fang mendarat dengan cepat dan menghantam tanah, bagian belakang pesawat angkasa yang terhantam asteroid mengalami kerusakan parah. Boboiboy dkk langsung keluar dari pesawat angkasa Fang. Fang memeluk pesawat angkasanya sambil menangis kecil.
Fang : "Oh Lily... Malangnya nasibmu" (ㄒoㄒ)
Bukanya ikut sedih dengan kemalangan yang dialami pesawat angkasa kesayangan Fang, Boboiboy dkk malah terpesona dengan keindahan planet Raonia.
Fang : "Oi! Tak de siapa yang pedulikan kapal angkasa aku ke?"
Fang : "Tengok ni! Macam mana?!"
Gopal : "Nasiblah." Ucap Gopal dengan senyum jahil.
Yaya : "Hish, Gopal ni. Macam mana kita nak balik nanti?"
Boboiboy : "Kau tak boleh perbaiki ke, Fang?"
Fang : "Tak boleh, kerusakan teruk."
Ying : "Tak pe, nanti kan ada Kapten Kaizo dengan Kapten Kristél."
Boboiboy dkk memutuskan untuk berjalan menuju kampung yang ada di palnet ini, tak jauh dari tempat pesawat angkasa Fang. Planet ini mirip dengan bumi sebelum masehi, banyak pepohonan besar, bukit tinggi, udaranya pun sejuk.
Sebagian besar pepohonan disini berdaun hijau dan berbunga merah muda, ada juga yang berdaun merah muda. Tanahnya pun coklat subur. Ditambah cincin pelangi yang mengelilingi planet ini membuat planet ini adalah planet tercantik.
Ying : "Woah, cantik betul planet ni."
Fang : "Iyelah, cantik macam kau." Goda Fang pada Ying, terdapat semburat merah dipipi Ying sambil memebenarkan poninya. Gopal menatap kedua temannya itu dengan tatapan malas, "Dah mula, dah."
Gadis berjilbab merah muda itu membuka tablet TAPOPS dan membaca lebih lanjut tentang planet Raonia. Disana terdapat berbagai maklumat muncul.
Yaya : "Kampung ni bernama Kampung Pelangi."
Gopal : "Kenapa nama dia Kampung Pelangi?"
Boboiboy : "Kau tengok jelah, rumah - rumah kat sini kan warna - warni."
KAMU SEDANG MEMBACA
FOR MY HEART : BOYA [Revisi]
Fiksi PenggemarBOBOIBOY X YAYA FANFICTION "I'll get you, whatever it's" Misi utama Boboiboy dan teman-temannya sebagai anggota TAPOPS yang bertujuan untuk melindungi Power Sphera sudah selesai. kini, kepopularitasan Boboiboy sebagai pemilik kekuatan elemental sema...