~ Felixs Perspektiv ~
Jag log stort av Ogges meddelande.Hastigt pressade jag mina läppar mot Sirans innan jag drog upp henne ur sängen.
"Vad hände?" Skrattade hon fram.
"Melinda ska spola ner sina rakblad." Svarade jag glatt och både jag och Siran drog på oss kläderna.
Vi sprang till Nathalies hus, letade fram rakbladen och skyndade oss sen till Ogges hus.
"Här." Sa jag andfått och räckte fram påsen till Ogge. Han log.
Bakom stod Melinda i en ljusblå magtröja, håret i hög hästsvans och ljusa jeans. Hon såg inte lika glad ut men vacker.
Inne framför toalettstolen stod Melinda omslingrad i Ogges armar och rakbladen i ena handen. I andra sidan av rummet stod jag och Siran, hand i hand.
~ Melindas Perspektiv ~
Jag var inte redo att spola ner dom.
"Dom kommer inte skada dig nå mer." Viskade Ogge och kysste mig lätt på kinden.
"Jag vet." Viskade jag tillbaka och släppte ner rakbladen i toaletten. Jag spolade och kände hur självsäkerheten växte inom mig.
"Jag är så stolt över dig." Sa Ogge tydligt.
"Vi också." Sa Siran. Ogge släppte mig och jag kramade om Siran.
"Du är vacker, värdefull, underbar och förtjänar inte att må som du gjort." Sa hon och släppte kramen.
"Melinda?" Oscars röst hördes från hallen och jag började springa dit.
Jag hoppade upp på honom, med mina ben runt hans midja och gav honom en kram.
"H-hej." Sa han och skrattade.
"Nu måste du vara stolt." Sa Felix som kommit efter.
"Varför?" Frågade Oscar och log. Jag mötte hans blick innan jag hoppade ner från honom och vände blicken ett antal gånger mellan Felix och Oscar.
"Jag har spolat ner dom." Utbrast jag och Oscar leende växte direkt.
"Melinda jag älskar dig!" Sa han och bar upp mig i en kram. Han snurrade runt oss och vaggade som en pingvin sen. ( Älskar sånna kramar )
"Älskar dig också." Viskade jag i hans öra.
När han släppte ner mig såg jag en tår glimta i hans öga.
"Nej det är inte som du tror. Det är glädjetårar." Sa han hastigt och skrattade.
"Aw." Sa Ogge. Jag tog tag i Oscars hand och flätade ihop våra fingrar. Jag lämnade en lätt puss på hans kind.
"Du är den bästa, det vet du va?" Frågade jag honom.
"Tror ändå du är det." Svarade han och drog sin lediga hand genom sitt hår. Jag log.
Felix och Siran stod i öppningen till vardagsrummet och Ogge bredvid dom. Oscar och jag stod i hallen.
Alla log.
"Vet du vad Melinda? Jag älskar dig." Sa Ogge och kysste mig. Jag bevarade kyssen innan jag kände hur Oscar var påväg att släppa min hand. Då puttade jag försiktigt bort Ogge och tog tag i Oscars hand igen.
"Skulle inte tro det." Sa jag och mötte hans blick.
"Jag har hört goda nyheter." Omar hade precis kommit in genom dörren och trängt sig mellan mig och Oscar. "Vad?" La han till när jag såg allas förskräckta miner. Sen brast vi ut i skratt.
"Melinda." Sa Ogge och drog med mig till hans rum. Han stängde dörren efter sig och satte sig ner på sängen med mig bredvid honom.
"Aa?" Sa jag och hoppades på bra nyheter.
"Jag tycker vi ska ta en paus.."
_____
Oohhh spännande avslut. 😏
YOU ARE READING
Just Memories
Fanfiction|| Färdigskriven || Fortsättning på The Lost Angel. Rekommenderar att ni läser den först! *** Melinda är 16 år. Hon har ingen familj. Hon bor hos Ogge, Oscar Molander från The Fooo Conspiracy. Hennes liv vänds upp och ner. Felix, Oscar och Ogge är...