Del 13

359 15 3
                                    

~ Melindas Perspektiv ~

Mitt hjärta stannade. Jag kunde inte andas. Vad sa han just? Sa han..?

Jag la händerna för munnen. Tårarna började rinna. Jag skakade på huvudet hastigt.

"Melinda.." Sa Ogge lugnt, och han var lika förfärad som jag.

"Nej.. Snälla nej.." Sa jag lågt och reste mig upp. Ogge gjorde detsamma.

"Lyssna snälla.." Ogge började gå mot mig och jag backade. Jag stötte in i dörrkarmen och då vände jag mig hastigt om och sprang ner för trappan. Ogge kom efter.

Nere i trappan krokade jag in i Oscar och tappade balansen.

"Melinda vad har hänt?" Sa han förskräckt och höll om mig.

"Snälla ta mig härifrån." Grät jag fram. Felix höll i Ogges arm så att han inte kom fram till mig. Oscar hjälpte mig på med skorna och jackan sen gick vi ut. Han stängde dörren efter oss och vi började gå mot tunnelbanan.

~ Oscars Perspektiv ~
Närmare tunnelbanan såg vi 4 tjejer i vår ålder ungefär. Deras blickar brände i mig och Melinda slängde av min arm som låg runt henne.

"Melinda vad hände?" Sa jag lågt och hon försökte undvika min blick.

"Foooers.." Sa hon och ökade stegen.

Hastigt klev vi på första tåg som kom. Det åkte mot centrum.

***

Jag öppnade dörren in till studion och lät Melinda in. Vi styrde våra steg mot dansrummet och tände lampan.

"Nu... Vill jag veta vad som hänt." Sa jag och tog tag i hennes hand.

"Ogge.. Han vill ta en paus.."

Jag visste inte om jag skulle bli ledsen eller glad. Melinda är typ singel men förkrossad.

"Oh.." Var det enda jag fick fram. Hon nickade och drog sin armar runt min nacke och satt sig i mitt knä. Hennes panna mot min hals och jag kunde känna hennes andetag mot min hals.

"Så jag antar att jag är singel nu." Sa hon lågt och skrattade lätt. Och då kunde jag inte låta bli att le.

"Haha aa.. Så du är haffbar?" Sa jag försiktigt.

"Antar det. Vadå? Ska du haffa eller?" Skrattade hon fram och mötte min blick.

"Kanske." Jag gav henne en busig blick och hon log. Sen pressade hon sina läppar mot mina och jag hamnade på rygg mot golvet med Melindas kropp över min och hennes läppar mot mina.

Mina läppar masserade hennes försiktigt.

"Tror du att...?" Sa jag och avbröt kyssen motvilligt.

"Det tror jag.." Mitt leende växte och jag kysste henne igen.
____

Oohh vad tycker ni? 😏
Moscar
Mogge
Melix
Momar

Just MemoriesWhere stories live. Discover now