Del 28

392 19 2
                                    

~ Melindas Perspektiv ~

• Nästa Morgon •

Jag reste mig försiktigt upp ur sängen för att inte väcka Ogge. Jag lämnade en svag kyss på hans läppar som var halvt öppna då han sov.

"Älskar dig." Viskade jag.

Jag drog på lite mascara över mina ögonfransar, sen slängde jag på mig lite kläder snabbt. Jag skyndade mig ner till hallen. Rocky satt vid dörren och viftade ivrigt på svansen.

"Nej Ogge tar ut dig sen." Sa jag lågt med ett leende och klappade honom på huvudet.

"Godmorgon Melinda, sovit gott?" Ogges mamma stod i köket.

"Ja rätt så, du själv?" Svarade jag och plockade upp ett äpple ut skålen på köksbordet.

"Jo tack. Vart ska du såhär tidigt?" Frågade hon och följde efter mig ut i hallen.

"Till Felix men jag kommer tillbaka ungefär runt 12." Jag drog på mig jackan och skorna. Ogges mamma vinkade hejdå till mig innan jag började gå.

Snön hade börjat töa bort och det blev halt på asfalten. Jag kollade klockan på mobilen, 10.05 stod det tydligt över skärmen. Också då märkte jag att mitt batteri stod på 12 %. Shit..

Asfalten blev allt halare ju närmare Felix hus jag kom, tillslut tappade jag balansen och föll handlöst. Dock hann jag inte landa på marken innan några starka armar fångade mig.

"Fångade dig." Påpekade människan med en glad röst. Killen hjälpte mig upp på benen igen.

Jag vände mig mot killen och ett leende sprack upp på bådas ansikten.

Det var Oscar.

"Heej!" Utbrast jag och kramade om honom hastigt.

"Heeej vad gör du ute?" Frågade han glatt och släppte kramen.

"Jag är påväg till Felix, durå?" Sa jag.

"Morgonpromenad." Svarade han lågt.

"Aa okej men vi hörs.." Svamlade Oscar innan han vände sig om och började gå därifrån.

"Eehh aha.." Mumlade jag innan jag fortsatte den korta biten till Felix dörr.

Jag knackade på lätt och efter några sekunder öppnades dörren.

"Välkommen!" Sa Felix vänligt och lät mig gå in.

"Tacktack!" Svarade jag och log stort, vilket jag gjort hela morgonen.

Felix hängde upp min jacka bredvid sin och ställde mina skor i skohyllan. Jag skrattade lågt.

"Kom!" Påpekade han och drog med mig till hans rum.
_____

Jag har slut på idéer. 😅

Just MemoriesWhere stories live. Discover now