⁦❤️⁩عوده حبيبين⁦❤️⁩

1.8K 38 5
                                    

⁦❤️⁩عوده حبيبين ⁦❤️⁩
صمود طفله ...
الحلقه الثامنه .....
عندما دخلت دارين غرفه اسر في الشركه وجدت اسر وايلين تنشب بينهم مشاجره كبيره سمعت منها مايلي .
ايلين :اي يا اسر قولت لك اسفه خلاص اسفه اسفه ...خلاص بقا يا اسر ارجوك بلاش تجاهلك ده اللي بيدمرني كل يوم ..
اسر :وانا قولت لك مش هسمحك طالما معتذرتيش لدارين ...
دارين :وانا مسامحاها من غير ما تعتذر ...
نظر الجميع اللي الباب بصدمه ...
دارين :اسفه اني دخلت من غير ما استأذن بس كان لازم أوقف اللي بيحصل ده ..انا مقبلش ده كله يبقا بسببي ومدام ايلين مغلطتش من حقها انها تغير عليك انا لو مكانها هعمل اكتر من كده وانا مسمحها ومقدره كل اللي عملته واللي قالته وياريت يا استاذ اسر متدخلش بينا تمام ....
اسر :لو سمحتي يا دارين متدفعيش عنها ...انتي متعرفيش هي غلطت اد اي وعملت اي ...فبلاش بقا تتدافعي وانتي  متعرفيش هي عملت اي ...
دارين :انا عارفه كل حاجه وياريت حضرتك تنسا اللي حصل واعتبره محصلش تمام ...
وقفت ايلين أمام دارين بدموع وارتمت بحضنها :دارين انا اسفه علي اللي حصل مني كنت معميه اسفه اسفه بجد يا دارين ...
دارين :والله انا ما زعلانه منك بس بقا اهدي وبلاش عياط انتي اختي الكبيره وانا بحبك والله وانا لما بحب حد مستحيل ازعل منه ابدا حتي لو كان مين تمام اهدي بقا ونظرت الي اسر وقالت:وانت يا استاذ اسر خد مراتك وروحوا وصالحها علشان انتو مش صغيرين علي الكلام ده انتو عندكوا بنت وهي بتفهم فبلاش تتخانقوا يلا روح ..
اسر :دارين انا اسف ..
دارين :علي اي ..
اسر :علي اللي ايلين ...قاطعته وقالت :انا قولت خلاص مش زعلانه يلا روح ورا ايلين علشان مينفعش كده يلا روح ....
اسر :انا عرفت دلوقتي ليه ادهم كان متمسك بيكي انا بهنيه بجد عليكي ...
دمعت عيونها ونظرت الي الارض وقالت :شكرآ ..
اسر :سلام عليكم..اروح الحق مزتي 😂😂
دارين هههههههه وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته...تنهدت دارين وخرجت من الشركه وذهبت إلي منزلها أخذت حماما دافئا ..واطعمت ترنيم ونامت بجوارها .
★★★★★★★★★★★★★★★★
اشرقت شمس الاسكندريه تنذر بالعديد من الأحداث لابطالنا.....
استيقظت دارين دخلت حمامها اخذت حماما دافئا وتوضأت وخرجت بدلت ملابسها ادت فرضها ووصت امها علي توتا وخرجت لتبدء يومها ...
★★★★★★★★★★★★★★★*
في فيلا اسر ..
في غرفه اسر ...
استيقظ اسر وايلين علي صدره العاري نظرت له بحب :صباح الخير يا حبيبي..
اسر بخبث  :صباح النور يا حبيبتي نمتي حلو ...
ايلين :هو اللي ينام معاك يعرف ينام اصلا ..
اسر :طب اي رأيك انيمك ادامك مترفتيش تنامي تعالي ...
ايلين :قوم يا اسر هنتأخر علي الشغل ..
اسر :تعالي بس مش هنتأخر ولا حاجه ...
ايلين :يا اسر يلا قوم ..
اسر شدها إليه وقبل شفتاها برقه و..(سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح 🔞🔞)
★★★★★★★★★★★★★★★★
في المكان المظلم دخل المجهول الي الرجل .
الرجل :اي الاخبار. .
المجهول :كله جاهز وهي راحت الدرس مواصلات يعني احمد السواق مش معاها يعني هيسهل علينا اللي هنعمله..
الرجل :بس احنا عاوزينها هي وبنتها استنا لما تخرج هي وبنتها وخليكوا جاهزين علشان ننفذ علي طول .....
مجهول :تمام يا باشا متققلقش كله هيتنفذ ...
الرجل :ماهو انا مش قلقان لأنه لو محصلش اللي في دماغي اتشاهد علي نفسك انت ورجلتك يلا غور .....
مجهول :ت.تمام يا فندم ...
خرج المجهول  ليظهر الرجل وهو ينظر إلي صوره ادهم ...والله وعرفت تلعبها يا ادهم وتتجوز من وراه عمك ....بس انا هوريك ونشوف بقا مراتك.وبنتك هياخده الفلوس بتاعتك دي ازاي لما أخدها منهم ولا اسر وديني لهربيهم ....
وذهب اللي فيلا ادهم ...
في فيلا ادهم ...
علي :امممماااااانننني..
اماني :ن.ن.نعم ..
علي مسكها من شعرها :بقا انتي يا بنت الكلب بتستغفليني يا ف***** بتروحي عند مرات ادهم وعارفه مكانها وكمان عندها بنت ومتقوليش ليا ودفعها وضربها بالقلم وقعت علي الأرض ادي اللي نزيف فمها مسحته وقامت قالت بدموع :ارجوك متأذيهاش والله دارين ملهاش ذنب هي متعرفش أن ادهم كاتب ليها الأملاك والله ...
علي :وانتي عرفتي ازاي يا ****** كنتي عارفه ومقولتيش ....انا هوريكي وأخدها علي غرفتهم وامسك الكرباج وضربها وظل يضربها الي  انا فقدت الوعي وتركها وغادر..
دخلت الخادمه...
امينه :ست اماني فوقي منك لله يا شيخ عملت فيها اي ربنا ينتقم منك.يارب ...
اتصلت امينه بالدكتور وكشف عليها ...
امينه :مالها يا دكتور فيها حاجه ..
الدكتور :لا بس هيا اتعرضت لعنف جسدي ادي لفقدانها الوعي بالاضافه الي ضعف جسمها وعدم الاهتمام بتغذيتها انا هكتبلها علي الفيتامينات دي هتيها ليها وتاخد العلاج وتتغذي شويه وهتبقا زي الفل وانا اديتها حقنه مهدئه لان عندها انهيار عصبي ..خلي بالك منها الف سلامه ...
خرجت امينه الدكتور وأخذت الدواء أعطته لعم احمد ذهب ليأتي بيه ..... 
★★★★★★★★★★★★★★★★
صمود طفله بقلمي( زينب يسري) ............
في شركه الجارحي.
في مكتب اسر كان اسر منغمس في مراجعه بعض أوراقه وظل هكذا اللي أن جاء علاء ...
علاء :يا فندم الاوراق دي فيها غلطه واحنا لازم نحلها بسرعه ..
اسر :ازاي يعني وريني كده وتناول من يده الاوراق ونظر الي علاء وقال ازاي ده يحصل احنا متفقين علي شورط جزائيه كبيره ده شكله لعبها صح ماشي انا هوريه خلاص اهدأ يا علاء وفكر في كل أو انهي الشراكه اللي ما بينا بحسب شروط العقد ...اتصرف يا علاء اعمل اي حاجه .
علاء :حاضر يا فندم عن اذنك..
وتركته علاء وذهب وجلس اسر علي مقعده وتذكر يوم أن كان مع ادهم يحلون مشاكلهم معا خانته دمعه نزلت من عينيه وتنهد بحزن وتابع عمله ...
★★★★★★★★★★★★★★★★
أما دارين فكانت منغمسه جدا في مذاكرتها وترنيم تنام بفضل الله لتذاكر دارين علي هدوء وكانت والدتها معها تقوم بمساعدتها في إنهاء كل شئ وتفوقت دارين علي نفسها وقررت أن تثبت جدارتها فعلا ...
★★★★★★★★★★★★
أحيانا نتمني الشئ ويصادفنا العكس ليس كل ما نتمناه بالضروري أن يكون لينا كما يقال ليس كل ما يتمناه المرء يدركه .....
★★★★★★★★★★★★★★★★
مر اسبوع علي ابطالنا بدون احداث تذكر غير أن دارين منغمسه في مذاكرتها وتجتهد يوما بعد يوم ....
اسر :العمل اخذ كل تفكيره ....
ايلين :تحاول الا تغضب اسر منها بعدما حدث وتقربت جدا من دارين وباتت كل يوم تذهب إليها ...
تالين :تصالحت مع دارين واصبحوا اصدقاء جدا وتأتي مع والدتها يوميا الي دارين ...
والده دارين تأخذ بالها من الصغيره في حين انشغال ابنتها بالمذاكره ....
ايمي :تتفوق في دراستها بجانب مساعده امها في المنزل والاعتناء بالصغيره ....
عم احمد :عائلته انتقلت الي الاسكندريه ونقل أولاده اللي مدرسه قريبه منه ...
اماني :مازالت تتعرض كل يوم للاعتداء الجسدي والنفسي ....
★★★★★★★★★★★★★★★★
اشرقت شمس صباح يوم جديد في سماء الاسكندريه عروس البحر المتوسط ....
في بيت دارين ...
دارين :ماما انا عندي امتحان تحصيلي انهارده في الدرس ادعيلي يا ماما ...
هناء :يا رب ينجحك يا بنتي ويوقف لك ولاد الحلال يا رب ويبعد عنك كل شر ...
ايمي :اي ده هو انا ماليش ولا اي كله الست دودي ولا اي انا زحلانه ...
هناء : هههههههه بس يابت انتي كمان والله بدعيلكوا يارب يوفقكوا ويحميكوا ...
باست راس امها وقبلت يدها وقالت ويحميكي ويخليكي لينا يا احلي أم في الدنيا ....
ادمعت عينا هناء وقالت يارب يهديكوا  يارب يا ولاد ي

صمود طفله ...حيث تعيش القصص. اكتشف الآن